fredag, juli 06, 2007

2 timmar!!!

Det är inte klokt!!!
Sommar?!!

Jag åkte hemifrån 06.50 för att hinna lite
tidigare till jobb då vi har MASSOR att göra.
Vad händer?!
Jag hamnar 2 timmar i kö!!
2 TIMMAR!!!!
För att ta mig mina 25 minuters resa till jobb.
Jag är fortfarande helt upprörd.

Jag har blåsor under vänsterfoten efter att ha
suttit i kö 1 timme på hemvägen igår och då det
är sommar har jag då inga strumpor i mina skor.
Sammanlagt det senaste dygnet har jag suttit 3timmar
i bilkö och jag har inte kommit hem än.

Ouff.
Jag skakar.
Det är inte klokt.
Kolla detta och detta.
Idag börjar kottarnas sommarlov och mannens semester.
Underbart:(

Lite av mitt kaos.
Hemvägen igår:
Man såg ej mkt och det gick inte fort på mina
nerslitna däck.


Vägen till jobb idag.
Jag fick köra runt halva Malmö åt helt fel håll
för att till slut komma dit jag skulle.
Vägarna var avstängda och omdirrigerade.


TOTALT trafikkaos, vart man än åkte var det
köer och det stod still.
Man kom en liten bit och blev sen stående.


Men som tur var hade jag ju lite proviant;)
Och det var NÄRA svältgränsen efter så lång tid
i bilen minsann;)
Halva Chili åts upp:)


Det har varit en märklig stämning och är fortfarande.
Skåne har helt klart varit i kaos.
Trafikparalyserat.
Värre än vintern nästintill.
Vid 15 tiden slutade dock regnet, när jag körde hem
vid 17 tiden så var vissa sträckor nästan torra.
Märkligt är vädret.
Har aldrig sett så lite bilar ute, hemresan tog
25minuter.
Det var inte en verklig värld varken till jobb eller
från, kaotiskt och mkt mkt overkligt.
En tillfällig krigszon.


Ikväll har vi myst, sett "Natt på muséet" och nu
är pappsen och storgull iväg en runda och hjälper
svågern, lillgull hittade jag såhär.
Han arbetar.
Nelson uppskattar inte hans jobb.

4 Comments:

At fredag, juli 06, 2007 5:37:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Nej men oj vad vatten!!! Kör försiktigt! Kram

 
At fredag, juli 06, 2007 8:10:00 em, Anonymous Anonym said...

Kan inte ha varit spec. skoj och sitta där mitt på vägen o bara kukilura!! hehe

Kramen!

 
At söndag, juli 08, 2007 10:14:00 fm, Blogger netha said...

Jadu, detta regn gör mig snart knasig, fast ni har nog haft det värre på vägarna. Jag är ju tacksam att jag bor lite på en höjd, med dränerat hus, suck.
Ja nu har gubben min semester i 6 veckor, men vi renoverar väl inomhus om vi inte kan på utsidan. :-)
Massor med kramisar till dig från mig. Jag har varit lite dålig på att gå bloggrundor, jag skall bli bättre jag lovar.

 
At onsdag, juli 11, 2007 9:30:00 fm, Blogger netha said...

Har du regnat bort?
Hoppas allt är bra med dig.
kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home