fredag, juli 13, 2007

Epstein-Barr

Efter en lång vecka med utöver det vanliga arbetet,
12 övertidstimmar är jag äntligen hemma för att
andas ut, ha semester i hela 2 veckor.

Fredag den 13e är det och det har märkts.
Här hemma har det visat sig i att lillhjärtat idag
hos Dr har fått diagnosen Körtelfeber.
Läs HÄR och HÄR.
Så gick det med allt det roliga han såg fram emot
som skulle ske på semestern.
Han mår hemskt dåligt.
Får inte röra sig för att mjälten är väldigt ömtålig.
Stackars stackars lillgull.
Han får bara ligga, sover för det mesta, vill inte äta,
inte se film ingen ingenting.
Han kan knappt prata med sin svullna hals, hög feber
och jag har aldrig sett hnm så här...

Semestern som skulle inneburit vila men också mkt
skoj för barnen kommer nu att ägnas åt att pyssla
om lillgull, ingen vila förrens han mår bra.
Älskade älskade gullungen.


Kottarna har ju haft en veckas semester med pappan
redan.
I tisdags blev det ju barnbyte så Vivia sov här och
busade visst med pappan;)


Stora gullen hade haft det mysigt med bad i fina
poolen och massa annat skoj.


Och mamman fyller ju snart 30.
Eftersom de långa arbetsdagarna har resulterat i
att modern gått upp en hel del önskades denna
mackapären av systran och mormodern.
Systran är förvisso i Albanien och har inte en
blekaste aning om att hon inhandlat present redan
men jodå, det har hon!:)
Det finns INTE tid för att träna i moderns liv.
Hon prioriterar annat.
Ensamstående för det mesta med 2 barn, hund, hus
heltidsjobb och det existerar inte.
Men 20min per dag när sönerna sover?
Det BORDE hon ha ork till!
Storhjärtat inviger.


Iövrigt så önskas så roliga och billiga saker om
modern är i så stort behov av:
*Nya däck till bilen.
*Navigatorprogram till nya braiga mobilen.
*Elvisp.
*CD böcker eftersom längtan efter böcker är stor och
jag nu upptäckt att jag kan lyssna nästan en timme
per dag till och från jobb:)

Tja det var väl allt.
Men mest sådant modern får tjäna ihop till själv.
Dagarna närmar sig.
Först dock storhjärtats första skoldag!
6dgr innan mammans dag kommer den dag som sonen
längtat så mkt efter i evigheter!
Modern längtar efter att få gå och inhandla hnm
nya skolväskan, pennor och fodral, papper att slå
in böckerna i och främst, allra mest, att få se
hans glädje och förväntan den dag han står där med
sina saker för att få använda dem i skolan.
I SKOLAN!!
Det närmar sig med stormsteg;)

Nu skall jag krypa ner och titta på min sovande
lilla son innan jag tar itu med tvätten.

3 Comments:

At fredag, juli 13, 2007 9:54:00 em, Blogger Mindi said...

Heeeeeej!

Det var länge sedan!!!!!

Nä men åh körtelfeber..... stackars stackars liten! Du det hade jag när jag var 15 år och jag har aldrig varit så sjuk som då. På tre veckor tappade jag 10 kilo!
Körtelfeber kallades på min tid även kyss-sjukan... men det har väl inte lille sonen börjat med ännu va? ;) Ha koll på honom då febern kan bli riktigt hög och läskig! Efteråt fick jag inte vara med på gymnastiken på en hel termin för levern mådde inte som den skulle. :( Läskigt ju!

Stooooor kram
M I N D I

 
At fredag, juli 13, 2007 10:30:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gumsa!
Ja, har juh redan messat med dig hela kvällen...
Men var juh tvungen att kolla in här oxå nu när vi kommit hem :o)
Stackars liten! Han får vila massa nu!
Snygg bild på dotran min hahahaha Knasminen hon legat inne med sedan hon var några månader *S*
Och Elvispen kan du juh plocka av önskelistan ;o)

KRAMEN KRAMEN PÅ ER!!!

 
At lördag, juli 14, 2007 9:33:00 em, Blogger netha said...

Men du vad jobbigt, få blir de minsann sjuksjuka!
Men jag trodde det var en tonårssjukdom, just som Mindi skriver så kallas den ju kysssjukan. Men det är klart att det finns väl undantag på detta med.
Jag förstår din oro och ångest, får han ingen febernedsättande? Eller hjälper den inte? Stackars liten.
Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home