tisdag, juli 03, 2007

Jag bara älskar dem!:)

Inte kan jag få nog av att fota barnen så mkt,
vill ju inte gå miste om ngt som jag vill se
tillbaks på sen när de är större och man sitter
nostalgisk och ser på när ens stora ligister
var små och gulliga;)

Alla dom här 3 små pojkarna älskar jag så mkt
så jag blir tårögd när jag tänker på det:)
Bilderna är från idag, innan vi åkte till
veterinären och på Ultraljudet.



Älsklingarna mina!!
Precis så underbara som dom är!:)


Minihjärtat mitt är det dock lite synd om idag.
Hos veterinären kunde de inte riktigt komma på
vad det var med hans tass.
Alternativen var att han ev brännt sig på en cigarett.
Omöjligt, ingen röker här i närheten och just när
hände fanns inga sådana möjligheter.
Blivit stucken av ngt djur.
Rätt så troligt, han är ju tokig i djur och älskar
att jaga och slicka i sig myror;)
Och det sista alternativet verkade han ej vilja
prata om,men han tvivlade på de 2 första och
hjälpte ej salvan och antibiotikan vi fått så
skulle vi göra biopsi när vi kom tillbaks på
fredagen den 13e.

Rädd blir jag.
Jag är mor och mitt jobb är lite att tänka ut allt
i förtid, långt innan saker händer.
Minigoset mitt är mkt trött, sover mkt och kräks
en hel del så fort han är igång.
Usch, vill inte ens tänka på det.
Nej, det är inget alternativ!

Denna veckan får minigull vara med mig på jobb.
Han har ett stort kärleksbehov nu och blir helt
klart stressad om han är ensam och har tratt på.
Det märkte vi på den lilla stund vi var och handlade
ut hans mediciner, när vi kom tillbaka slog
lukten av stressad hund emot oss när vi kom in,
det sker aldrig annars.
Så platsen är given för min minsta älskling på
skrivbordet mitt så han får vara nära denna veckan,
nästa börjar ju lyckosten pappan sin semester och
han får hålla koll på vår minsting:)


Tinas lille pojk är toksöt!
Är verkligen fantastiskt att få se dem så där i magen,
alldeles färdiga, toksöta.
Han gjorde rörelser med händerna och hans lilla
söta mun pussade och gapade, mmmmmmmmmm!!:)

Mannen min är på Jägers ikväll med jobb och hittar på
okända aktiviteter, hoppas de har trevligt:)

7 Comments:

At tisdag, juli 03, 2007 9:06:00 em, Anonymous Anonym said...

Dags för en ny roman! :D

Dina tre gossar e alldeles underbara men det vet du redan.. Däremot verkar du ibland glömma att du e en minst lika underbar mamma! (hur skulle gossarna annars vara så goa?! *ler*)

Du får inte ta åt dig av vad hon sa.. Menar, vad vet hon efter ett (??) besök? Förstår precis hur du har det.. Massor av test har (ÄR) det varit med min stora oxå..

Ska jag berätta lite om vad som funkat här?

Konsekvent e det som funkar bäst för oss.. Att säger jag ngt så får jag se till att hålla det, både (för barnet) i positiv & negativ mening (dvs både med roliga saker & som "straff") inte banga ur om stor tjuter som en brandbil när ett ev straff blir verklighet utan hålla fast vid straffet även om mammahjärtat håller på att brista! Handling o konsekvens försöker jag nöta in.. Har hållt på några år! *S* Kan ta sin tid.. (fast tycker det börjat ske en liten förändring.. att hon har börjat koppla att mamma bli MKT roligare att vara nära om hon utan att bråka tex tömmer diskmaskinen, tar ut hunden eller lik. roligare för henne & roligare för mig!)

(kan avslöja att denna brutala moder INTE drar sig för att ta, till o har till o med slängt saker.. numera behöver jag ej längre slänga.. hon vet att jag menar allvar.. har faktiskt bara slängt ett pussel sedan kopplade hon *ler*)

Jag "varnar" alltid tre g, tydligt o lungt, förklarar noga. Händer inget så blir det att ngt hon värdesätter (numera data/tv-tid, en viss dvd eller lik) tas undan i några dagar (alltid ett visst antal men olika beroende på vad hon gjort).. Oavsett om favvofilmen går på tv den kvällen eller inte!

Men du.
Det dom har världens bästa mamma. Du behöver inte oroa dig alls! Det ger sig.. Oavsett vad surtanten sa!! :)

Ang Nelson..
Jag håller tummarna så hårt jag bara kan tills du har fått ett POSITIVT besked. För det komer det att bli. Har jag bestämt!!

Blev sug i bebistarmen när du berättade om UL!! Guuu vad man e sjuk.. Halleda, efter havandeskapsförgiftning, knas CTG med urkassa värden o ett katastrofsnitt, följt av kolik så sitter jag här o har bebissug! *S* Lås in mig snälla.. *ler*


Massa pepp o styrkekramar.
(ledsen för romanen)

 
At tisdag, juli 03, 2007 9:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Instämmer till fullo med Sabina. Det e ju så du själv blivit uppfostrad!!!!! Och du är den finaste bästaste mamman som finns men nu e d dags att sluta kompensera den frånvarande pappan för han finns med hela tiden!! Du drar förvisso hela lasset i 4 dagar och nätter men sen är han där i tre dagar hela tiden, det är mer än du själv träffade din pappa när du var liten och du fick inte någonsomhelst kompensation och se så fantastiskt bra som människa/mamma du blivit!!
Pusselikramar Bzzzz

 
At tisdag, juli 03, 2007 9:32:00 em, Anonymous Anonym said...

Varit här & läst. Alltid lika spännande & kul. :) Puss Puss

 
At tisdag, juli 03, 2007 9:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Ps Jag avskyr tanken på att mitt fantastiska barnbarn ska betraktas som odräglig och stöddig. Ds

 
At tisdag, juli 03, 2007 9:44:00 em, Anonymous Anonym said...

Ps igen. Det finns inga underbarare barnbarn än mina, det e en sak som är säker, alla tre är helt fantastiska och du det kommer att lösa sig.
Bzzz

 
At onsdag, juli 04, 2007 11:03:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hahaha... roligare hund får man leta efter!!

Trevlig blogg

 
At torsdag, juli 05, 2007 10:13:00 fm, Anonymous Anonym said...

de är störtsöta dina grabbar. kram

 

Skicka en kommentar

<< Home