måndag, juli 23, 2007

Semesterbilder

Ja man kan ju säga att det är semestern som kom av sig.
Om en vecka sitter jag åter på jobb utan att ha
hunnit eller kunnat göra ngt av det man önskat.
Vädret har heller inte tillåtit så mkt så det har
ju kunnat kvitta.


Lillhjärtat mitt blev inte bättre direkt.


På lördagsnatten tog jag mitt lilla vrak in till
barnakuten efter att ha rådfrågat Sjukvårdsupplysningen
och de sagt att vi skulle åka in direkt för att det
kunde ta sån tid att bara komma fram till dem.
När jag väl kommer fram får jag inte ens sitta.
En snäsig sköterska som har en dålig dag säger att
magont så man ej kan sova hör till sjukdomsförloppet.
10sek hade det tagit att känna på hans mage, se
om mjälten och lever kändes onormala vilket är risken,
men inte hon skickade hem oss direkt.
Jag bad henne om hjälp och upplyste henne om att jag
inte ville vakna med hnm kall bredvid mig i sängen
men hon hon bara snäste.
Jag gick ut och bölade, ringde mannen och vi kom
överens om att vi sku ta skift den natten och vaka
över vårt lilla hjärta.


Det var ej sprucken mjälte som tur var.
Men det finns inte en chans att jag skulle rycka
på axlarna och chansa!
Så dåligt som lillhjärtat mådde, sanslöst.
På måndagen var det dags för en ny tur.
Lillgull varken äter eller dricker, bara sover och
sover, knappt nåbar.
Vi far in i tron att de skall ta prov på lever och
mjälte men lillkillen blir direkt inlagt med dropp.
Inte får vi komma hem över natten heller utan nu är
han tydligen så illa däran så det krävs mer dropp.
Magen röntgas i ett sånt där litet rör och visst är
lever och njure förstorade, såpass att om han vänder
sig illa i sängen så kan det orsaka blödningar på
mjälten och värre saker därefter...


Vi får ligga där på tisdagen också.
Men på eftermiddagsronden är han ändå såpass pigg,
inget läkarna kunde drömma om eller vi heller, att
han får permission att sova hemma över natten om vi
kan få i hnm vätska.


På måndagen då vi åkte in för provtagning som vi trodde
var även morfar och Neta på väg ner till oss och de
var ju här när vi kom hem, lugna aktiviteter ordinerade
och morfar kollade i fotoalbum med gullen:)


När vi på onsdagen åkte in till barnakuten igen på
morgonen för att läkarna skulle undersöka hnm på ronden
så möttes läkaren när han kom in av en liten kille som
satt på golvet och byggde lego och trallade!
Han blev så chockad så han bara satte sig ner utan att
säga ett ord.
Skrev ut oss och trots att lillhjärtats mandlar var så
svullna att de gick ihop i halsen och att själva halsen
var så infekterad att läkarna inte trodde han skulle
börja äta än på ngn vecka, med feber kring 38 så åkte vi
hem och det första lillgullet ville ha var kex med smör.
Han knaprade i sig och har ätit och druckit som bara
den, att hans smärttröskel var ovanligt hög noterade
läkarna och JA det är den verkligen!

På torsdagen var lillhjärtat så pigg så vi åkte och
hälsade på Jennie i nya fina huset:)
Trollen gick omkring på åkern bakom huset och plockade
blommor och lekte.
Lillgull fick dock varken springa, hoppa, klättra,
cykla eller gunga på några månader framöver.


Ludde smög mest omkring han, myskillen;)


Ett STORT fång blommor plockade sönerna med
rötter och jordklumpar och allt, så stolta:)
De står självklart i vas på bordet ute så alla
kan se vilka gulliga söner jag har:)


Chrille arbetade i sin trädgård.
Krattade och krattade...;)


Lugna aktiviteter som sagt;)
Mitt lilla gull får inte vara ute så länge, jag har
blivit rejält hönsig och jagar hnm hela tiden och
han tar det så bra, frågar först vad han får:)
Natten vi var på sjukhus och jag frågade sköterskan
om hon tyckte att han skulle åka hem och dö satte
sina spår på lillgull.
När vi åkte hem mitt i natten, mamman med tårarna
rinnandes så frågade lilla gullet mig om han skulle
dö nu?
-"Jag vill inte dö sa han sakta".
Men NEJ klart han inte skulle, han är så älskad och
så påpassad!


De stora kottarna lekte inte lika lugnt.
Det evighetslånga regnet har gjort lerpölar i jorden
som är jättespännande att hoppa i,hehe
Men barn är ju tvättbara;)


I det nya fina huset har även en jättegullig
liten Iris flyttat in, såå liten och såååå söt!!:)


Lugna aktiviteter innebär även filmtittande.
Lillkillen får ju inte ta ut sig utan måste vila
då och då.
Den långa vandringen var spännande tyckte Nelson;)


Min lilla morgontrötta familj:)


Fredagen innebar shopping.
Bauhaus, Blomsterlandet, IKEA och ICA och vips var bilen
så här full!!;)


V40 är en superbil, vi fick plats med hela 2st träd!:)


Hem och göra lite kaka och fara på middag hos
Gryet borna sen på kvällen igen, nej lillgull fick
ej vara med att laga den trots att han var frisk,
men slicka upp chokladresterna gjorde han glatt:)


Så här cool är Nelson när han åker bil de 500meter
som är från Farfar där han passats en stund för att
hans tass ej vill läka(Veterinären igen imorrn).


Igår var det mys i Häljarp minsann.
De små kära bänkade sig trötta i soffan och såg film:)


Idag snickrar pappan på nytt staket och mamman går och
pysslar här inne.
Gullen växlar lite mellan att hjälpa fadern och mot
att spela xbox här inne, skitväder är det, kallt och
trist, nej inte blev semestern som man tänkt direkt...

6 Comments:

At måndag, juli 23, 2007 1:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Min lilla vännen... Det kan inte varit skoj att vara så sjuk! Usch! Skönt att det går åt rätt håll nu iaf....

Tråkigt att semestern gick åt skogen, men huvudsaken är att lillbus blivit bättre!

Krama han jättemycket från oss i Häljarp!!!

 
At måndag, juli 23, 2007 2:26:00 em, Blogger mintid said...

Vilken pärs ni har varit med om!
Inte kul när barnen är sjuka o man känner sig så maktlös!

Skönt att det verkar ha vänt nu och att han är med er gullunge igen :)...såg inte pigg ut på de första bilderna....

KRam

 
At måndag, juli 23, 2007 2:31:00 em, Anonymous Anonym said...

åh men stackars liten, han såg bra okry ut i början av bildraden. vad skönt att det ordnade sig, jag förstår att det tärde på mammas hjärta.. kram & ta hand om er.

 
At måndag, juli 23, 2007 3:14:00 em, Blogger Mindi said...

åH så hemskt det måste vara för er!!!! Hoppas att det vänder snart!!! Jag förstår att han är DÅLIG för det var jag också när jag hade det....Jag svimmade även inne på lasarettet.

Stoooooor kram
M I N D I

 
At tisdag, juli 24, 2007 7:28:00 em, Anonymous Anonym said...

lilla gossen då....
*klappar kinden*
o klart det är jobbigt för mamma med... *skickar styrkekramar*

/jenny

 
At lördag, juli 28, 2007 7:31:00 em, Blogger netha said...

Oh vännen vicka jobbiga veckor ni har haft och har framför er.
Jag blir så arg när inte sjukvården tar hand om barnen och oroliga föräldrar, jag blir så upprörd. Det kostar väl inte på att vara schysst och hjälpsam.
Hoppas nu att det vänder så sakteliga och att han börjar bli bättre snart igen.
Men nog är det som du äger, det blir aldrig som man tänkt sig, usch.
Massor med styrkekramar till er alla.

 

Skicka en kommentar

<< Home