tisdag, augusti 21, 2007

Fjärilar

Var morgon öppnar vi dörrarna till paradiset.
När vi går där över parkeringen efter att ha lämnat
lillebror på sitt dagis, han har vinkat i fönstret
åt oss båda och gjort några slängpussar så känner
jag hur lyckan och förväntan börjar bubbla, inte bara
hos storgull utan det känns även i magtrakten hos mig.

Stora hjärtat mitt går där så tyst och så allvarligt,
med ett leende i mungipan som han försöker dölja under
lite blyghet som han faktiskt har över allt detta stora,
häftiga, underbara.

Att se hans lycka ger även mig fjärilar i magen.

När vi kommer in där så sitter där redan barn och leker.
Barn han känner från fotbollen(sån tur att han började
på den!)och andra nya kamrater.
För stora hjärtat mitt är utåtriktad, han går fram och
pratar med folk, minns deras namn och är ej blyg inför
sina vänner, för de är hans vänner, han har ännu ej
upplevt detta med att bråka så allihopa har kul där i
sitt paradis.
För det är vad det är att vara på Fritids anser Oliver.

Det enda han kan sakna är läxorna.
För som han upplyste mig om, han kan ju redan läsa och
skriva, nu vill han lära sig nya språk!!:)
Det är ju att uppmuntra.
Tids nog kommer han bli trött på de där läxorna.
Tids nog kommer även min lille kunskapstörstande skolpojke
tröttna på att överhuvudtaget gå till skolan.
Men den tiden och den sorgen den tar vi när den kommer,
just nu är allt så himla härligt.

Igår hade barnen hoppat längdhopp så hela kalingarna var
fulla med sand då han klädde av sig för natten.
Men det är också lycka.
Att gruset skaver, det hör till, för oj så skoj de haft!

Att han smutsar ner sina kläder som en del är nya nu
inför skolstarten, det kvittar, barn är tvättbara,
hans kläder likaså.
Hans ena byxben hade blodfläckar på insidan såg jag en
kväll då jag vände dem ut och in för att lägga dem i tvätten
det är också på ngt sätt lycka, för det hade hänt under
lekens gång och han sa inte ett ord till oss om att det
skulle ha varit traumatiskt på ngt sätt utan det var
bara asch och ingenting.
Sånt händer ju coola killar när dom leker häftiga lekar;)

Det är så underbart att se hnm så himla lycklig!
Stora killen min:)

6 Comments:

At tisdag, augusti 21, 2007 12:24:00 em, Blogger mintid said...

Grattis till 30årsdagen som har passerat!
Visst är det härligt med barn som har lekt och faktiskt smutsat ner sig lite ;) Då har det varit full rulle.

 
At tisdag, augusti 21, 2007 2:01:00 em, Anonymous Anonym said...

Gaaah.. Visst e det härligt!! Verkar som våra "små" går in i en ny fas både för dig o mig.. Hua, vart tog åren vägen?!

Fint inlägg du fick till.. Sprängfyllt av moderskärlek o stolthet! *hjärtevärmande*


Hälsa din fina stort lycka till o ge honom en lagon hård spark i rumpan! :)


Massa Kramar

 
At tisdag, augusti 21, 2007 3:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Mmm, nu är dom stora! Jonathan hade oxå fritids & första skoldagen igår. :D

 
At tisdag, augusti 21, 2007 10:18:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Vad härligt inlägg! Du har ordets gåva. Det riktigt värmer hjärtat att läsa.
GRATTIS i efterskott!!!
Kram från Eva

 
At onsdag, augusti 22, 2007 10:18:00 fm, Anonymous Anonym said...

ja underbart är det! och det var ett riktigt fint inlägg det här, man riktigt känner hur stolt du är. kram till en underbar du.

 
At fredag, augusti 24, 2007 11:57:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du skriver så fint mitt hjärta. Det är en fröjd att läsa din blogg och jag kan se er båda gå den lilla vägen till Fritids, småpratande om det som väntar under dagen. Även om du just fyllt 30 tycker jag inte det var så länge sen du o jag gick på samma sätt. Du full av förväntan och glädje gullet.
Pusselikramar. Bzzzzzzz

 

Skicka en kommentar

<< Home