fredag, augusti 17, 2007

Lite nära och kära


Idag tog jag mannens bil då min egen skulle iväg
ngnstans med svärfar.
Metallica i stereon och fotbollen hängandes i rutan.
Och tom tank.
Suck.
Igår tankade jag min egen alldeles full, sånt kräver
planering för man måste ju åka lite tidigare för att
hinna i tid till jobb.
På fredagarna när jag inte behöver lämna ngr barn
börjar jag ju kl 7, jag började ju kl 10 i måndags för
att hinna lämna storgull på nya Fritids osv så jag vill
få rätt på timmarna lite.
Det är så lugnt och skönt att sitta här då, alldeles
ensam på hela våningen, bara fläkten i taket som
surrar svalt.

Datorn är igång där hemma nu, men tror du vi har fått
bankID att funka?!
Jag ska helt klart byta bank, ej beroende på räntor
utan bara för att jag vill ha en sån där dosa:(
Men jag lyckades iaf ladda in bilder både från mobil
och kamera, tidigare har jag ju fått skicka bilderna
från min mobil till min mail, tur det finns epost
funktioner i telefonen min;)

Och nu kan jag äntligen lägga upp bilderna från när
vi träffade lille Albin för första gången!
Sönerna mina ville såå gärna hålla!
De satte sig så fint, nära varandra och höll upp hnm
där de skulle, gravallvarliga för att få ha ngt så
litet i armarna:)


Adelia var lika lycklig hon över att få hålla sin
lillebror!:)


Lille söte Albin här en dag, nu 9dgr redan.


Min lilla syster yster är ju tillsammans med en man
från Albanien, jättetrevlig kille och härlig familj.
Igår fick jag mms från henne med bilder på vad hon
hade på sig på ett bröllop som de just nu är på uppe
i Göteborgstrakten.
Ngn traditionell Albansk dräkt, här tillsammans med
sin svägerska som är lika tjusig:)


På kvällen skrudade lilla syster yster min om till denna
vackra klänning, vilket partaj det måste ha varit!
Jag tycker helt klart man går på alldeles för få tillställningar
där man får dansa vals och vara så där stel och vacker:)


Här är 2 av mina absoluta favoritdamer!
I sina bästa år även om det inte är den bästa bilden
kanske.
De lägger en gång hemma hos Ylva utanför hennes nya hus.
När jag pratade med Ylva tidigare i veckan så påpekade hon
flera ggr att hon är så glad att hon och vi är så praktiska.
Jag har ju vuxit upp med dessa 2 damerna, de har alltid
funnits där och jag är lärd att en bra kvinna reder sig
själv, vi klarar allt, bara man är envis:)
Så tack söta ni, kära mor och Ylva för att ni lärde oss
att måla hus och koppla el (där får jag nog tacka min far
men jag tror nog att envisheten kommer från min mor;)
redan innan jag blev tonåring!
Det har jag haft stor nytta av!:)


Hårt arbetande damer måste få ta en vilopaus och
beundra sitt arbete:)


Ylva mailade mig dessa bilder, även denna på mitt
allra minsta lilla hjärta och jag tycker han är så
fin här:


Och dessa två...
Mina gosekillar, bästa polarna, som han älskar sin
vovve lillsonen min!:)


Denna kom också i mailen, mor min och Ylvas dotter Emma
på väg att lasta ur alla badsaker ur min fina bil:)


Och så här härligt hade badnymferna på stranden, i sitt
egna lilla paradis, alldeles alena på stranden:)


Tur att kottarna har en sån tokig mormor;)


Och här är vår akvariemördare nr2.
Ödlan med Fredriks spröt stickande ut ur munnen:(
Snyft.

4 Comments:

At fredag, augusti 17, 2007 5:37:00 em, Anonymous Anonym said...

Gud sicken söt bebbe. Jag förstår deras allvar när dom höll den lilla.
Helena o Fatt jättefina i sina kläder, vore kul att nån gång få klä upp sig.
Ja visst var det bra bild på lillkotten o minstingen.
Men bättre bild på vår vila o funderingar var klart den på långt håll. Tur att även badbilden var på håll.
Mysigt hade vi alla där ute särskilt att få vara med dina barn.

Det är sådana dagar man kan tänka tillbaka på o le o minnas när det är kallt å snö då blir man varm.
Kramiz

 
At fredag, augusti 17, 2007 9:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Gullebarn, alla "våra" underbara fantastiska, supergulliga, trotsiga,(jä..),jobbiga,underbara, busiga,läraktiga,praktiska, vackra små underverk!!! Vilken fantastisk gåva att få uppleva!!!
Pusselikramar till er alla!!!
Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 
At fredag, augusti 17, 2007 9:55:00 em, Blogger Mindi said...

Oh hur långgrunt var det inte på den stranden? Härligt!!!

Jätte fina kort!

Kramis
M I N D I

 
At tisdag, augusti 21, 2007 3:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Åååå vilken söt bebis!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home