måndag, augusti 27, 2007

Mitt 300ade inlägg på denna sidan:)

Och det firar jag med en rejäl bildkavalkad
från de senaste dagarna:)


I lördags tjatade jag till mig att få passa
lilla gullegrynet Albin som hunnit bli 2,5v
lite, urmysigt!

Rejält uppladdad, att passa minibebbe första
gången är alltid lite nervöst, funkar det inte
så kan de skrika.
Mkt.
Hängde på mig sjalen då jag även gick och pysslade
inför kvällen samtidigt och jag och Albin snackade
och hade så trevligt så!


I 15 minuter.
Sen somnade lillgullet.
Och sov sen tills hans mor ringde och frågade hur
det gick då hon var på hemväg.
Det hann inte mysas mkt där inte.


Men så vaknade han ju strax innan de kom och då
var det lite hungrigt, pluggning och så somnade
han sött igen:)
Världens goaste lilla kille att passa!:D


Men som tur kom lillgullet igen några timmar senare
för att fira min dag lite:)
Men inte blev det så mkt mer gos där inte, duktiga
pojken sussade sött större delen av kvällen också
men liiite hann vi iaf mysa:)


Männen våra löste världsproblemen.
Rätt så skönt tekniska allihopa, så det var
luriga diskussioner minsann;)


Och teknikintresset verkar ha gått i arv till
lillgumsan här, Adelia ville ha party i lekrummet
och arbetade hårt på att få igång Mp3n.


Hur oskyldiga ser dessa 2 ut?!
Bill o bull, när dom där små fröna är tillsammans
kan vad som helst hända!
Och idag ligger småtrollen hemma båda två med halsont...
Lite tidigt för att pussas månne?!


Tina flirtade in sig hos Ludde, de kom bra överens,
kul är ju att det bara är 2dgr mellan Tinas Adelia
och lilla Ludde!


Tjusiga Lindan:)


Albin var påpassad, tro mig.
Här har Jennie och Sara fått tag i miniprinsen
och myser:)


En objuden gäst dök upp.
Ingen aning om vad detta skumma djur är för ngt
men konstig såg den ut iaf.


Jennie trängs med småkottarna i godisskålen:)


Chrille har fått tag i polaren sin, Nelson och
han kommer bra överens de med:)
Bara Nelson får slicka lite i Chrilles öra så;)


Tala om att kottarna leker snällt:)
Skapar verkstad i full gång, inga problem!


Och innan de sista gästerna hade tassat ut genom
dörren hade lillhjärtat mitt somnat så här.
Lite annorlunda användning av cykellås.


Och Nelson var såå glad när alla handväskor mm
försvann ur HANS fåtölj så han kunde krypa upp
och slockna;)


En liten olycka hände dock.
Så blir det lätt när det saknas lister osv så
kanterna blir sådär spännande.
Detta blir ingen smidig grej att laga då det var
sandfärg, med typ 14 lager färg över.
Men men det ordnar sig, jag har ju andra planer
för den väggen men vi får väl se hur det går med det.


Söndagen var ej pappan här så pigg.
Inte alls kan man säga.
Så JAG fick städa tvättmaskinens filter!
Visst har jag en lapp på tvättmaskinen där det
står "Förbjudet område för Anders" på men just
det där med att skruva i sär massa skumma saker
och ta ut massa klägg och vatten brukar vara
hans område.
Det blir liksom rätt lätt fullt där då sönerna
tar in halva sandlådan från trädgården var dag
de varit där ute eftersom pappan grävt upp så mkt.
Dessutom fanns där en skum metallpinne, den hade
inte kottarna haft dit.
Stenarna som ligger där var vad jag rensade ut
ur lillgulls byxor innan jag lade dem i maskinen.
Mmmm, undrar hur länge den maskinen står ut med
oss innan den surrar vidare.


Vår lille trattkantarell har fått lite tröstgodis.
Det som sticker ut ur mungipan på detta fotot är
en liten godis tandborste som lillgull absolut skulle
handla till sin hund.


Idag ligger som sagt lillgull till sängs.
Vi har hämtat ut storgulls medicin och handlat
nytt foder till Nelson för känslig hud (ngt måste
jag göra, vet inte ens om jag skall hämta ut hans
pencillin, 3e på raken och jag tycker bara han blir
värre, tror helt klart på ngn allergi
) under den
period då alvedonet verkade iövrigt har han mest sovit
eller kräkts.
Ont i halsen.
Stackars stackars stackars gull vad han råkar ut
för mkt.


Själv har jag suttit och tittat på mitt lille gull
och invigt mina nya supersnygga kaffekoppar som
jag fick i helgen, massa fina paketer fick jag minsann,
riktigt bortskämd kände jag mig!:)


Så det var statusen hos oss.
Nu skall storgull och jag gå ner och koka ägg
som goa svärfar var och hämtade alldeles nyvärpta
på en gård i morse, sånt guld!!:)
Det är en go man det:)

5 Comments:

At måndag, augusti 27, 2007 8:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilket trevligt kalas du haft i helgen, kanonläckra koppar må jag säga. Stackars lillgull de e inte klokt så mycket skit den pojken drar på sig. Du kan väl kolla med vårdcentralen så d inte e något med körtlarna eller så. (Jag vet ju att du gör allt du kan för gullungen men han är onormalt mycket sjuk.)
Pusselikramar Bzzzzzzzzzzz

 
At onsdag, augusti 29, 2007 7:57:00 fm, Blogger netha said...

Ja lillgull är som min minsta, drar på sig allt, varenda bakterie skall han ha. Nu i början av terminen så går det massor med halsflusser säger de här på vc så det kanske är dax hos dig med. Här hemma ligger lillebror med både halsfluss och öroninflammation, så här har det varit jämt, så både skola och jag är ju rätt vana.
Men det blir bättre min 15-åring är ju nästan aldrig sjuk längre så det finns hopp, det är bara våra små gull som får allt på en gång.
Härliga bilder.
Ge hunden färskt foder, vi ger vår bravo, fryst helfoder, jag har haft 2 hundar tidigare med eksem som blivit bra med färskfoder i stället för det onaturliga torrfodret. Testa och se.
Massor med kramar

 
At onsdag, augusti 29, 2007 3:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Har nu varit här och uppdaterat mig bland alla dina inlägg och det är alltid lika trevligt.

Åh vad mysigt att få pyssla om en lite bebis - så söt han är också.

Kram Kram
Carina

 
At onsdag, augusti 29, 2007 9:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Massa skoj att läsa! Bebisen va/är ju bara sååå sööööt! :D Förstår att du myste. ;) Kram!

 
At söndag, september 02, 2007 10:36:00 fm, Blogger Mindi said...

Men åh den koppen blev jag förälskad i. :)

Hur gick det med körtelfebern sen?
Berätta gärna!

Stor kram
M I N D I

 

Skicka en kommentar

<< Home