torsdag, augusti 23, 2007

Olivers första skoldag!:)




Det var med lätta steg han studsade mot skolan.
Allvarsblicken med ett leende i mungipan.
Förväntansfull till tusen.
Idag börjar allvaret.
Han hoppas verkligen han får läxor nu!:)
Tveksamt detta året, det får jag nog ordna själv
åt hnm så han får känna sig extra stor:)

Jag var lika pirrig jag.
Hos både barn och föräldrar som stod och hängde av
sig ytterkläder i kapprummet lyste ögonen ikapp,
alla lika glada.

Sen fick vi gå hem.
Inte ens följa med in.
Här trodde jag att vi skulle få vara med barnen de
2 timmar de skall gå idag, på deras första skoldag.
Men icke.
Jag var ej den ende som blev snopen.
Fler mammor undrade varför vi bara skulle lämna våra
små gull sådär.
Storgull ville ej lämna mig, försökte smälta in i
min mammatrygghet och aldrig släppa mig.
Men tillslut fick jag fösa iväg min lille skyddsling
mot ingången och han sprang in till de andra barnen.

Vi frågade fröken om vi ej skulle få vara med idag,
men nej, det behövdes inte.
Skulle inte barnen behöva oss mer?
Jamen, vi då?
Vi kanske har behov av dem!
Inte vill vi riktigt släppa taget ännu...
Rackarns.
Jag blev helt ställd, tårögd.
Är fortfarande.
Men men, han är ju stor nu.

Det har nog gått bra.
Det hoppas jag.

Vid 1430 hämtar mormodern barnen och far till stora
gullets astmaDr.
Sen skall de få festivala lite för att fira dagen.
Jag sluter upp efter jobb och det skall bli såå
skoj att få höra hur han haft det!

Skall nog smita in på bokhandeln på lunchen och försöka
hitta ngn form av "läxliknande" bok åt skolpojken min;)

4 Comments:

At fredag, augusti 24, 2007 8:58:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Oj stor kille! Min kille ligger i gräset och jagar BALLERINA KEX PAKET ioch inte bappflaska. Det är hela 2 månaders sen bilden togs. KRAM

 
At fredag, augusti 24, 2007 12:18:00 em, Anonymous Anonym said...

härligt! själv missade jag vargungens första dag då hon är hos vargpappan, men tyvärr fick jag också höra att "han inte tänkte på att det var första skoldagen" så han lämnade henne 45 min sent.. å, jag får hjärtstopp! hursomhelst, söt han är! ha en underbar helg min vän.

 
At fredag, augusti 24, 2007 11:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Stora grabben, ju! Det är ett stort steg att börja skolan.

När jag började ettan så blev mamma också fasligt besviken. Men inte pga fröken, utan av mig.
Vi hade flyttat under sommaren och jag kände inte fortfarande inte någon, men mamma fick inte ens följa mig till skolan. Jag travade helt käckt iväg den dryga kilometern själv.

:D

 
At söndag, augusti 26, 2007 12:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, nu är dom stora, våra pojkar. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home