torsdag, augusti 30, 2007

Vimsigare än vanligt


Så känns min värld idag.
Jag är helt snurrig.
Går emot saker och hela tiden i mitt arbete måste
jag ju vända mig om och plocka i pärmar osv, jag
håller på o trilla av stolen.
Läbbigt.
Att kontera, kontrollera konton och summera olika
saker rätt är inte att tänka på.
Allt går såå sakta, jag sluddrar, skriver fel,
tänker fel.

När jag satte mig upp i sängen idag snurrade det.
Helt vanligt, det brukar ju försvinna.
Skillnaden idag var att det liksom ej försvann.

Skrev en lapp till familjen där hemma att om jag
skulle köra i diket idag så skall de veta att jag
älskar dem allihopa.
Men att köra gick bra.
Så länge jag ej rör på huvudet.

Finner mig själv sitt i ngn skum ställning, hela
min kropp har börjat luta åt olika håll och där
sitter jag och spänner mig för att hålla kvar den
ställningen såpass att jag redan har ont i huvudet.
Mycket märkligt detta.
Som ett litet fyllo.


Veckan har annars varit trevlig trots VAB.
Lillhjärtat har inte alls mått bra stundtals,kräktes
hela måndagen och hade feber både mån och ons och
var ibland riktigt väck men då de febernedsättande
verkade var han sig själv.

Fick städat både kyl och frostat av frys.
Minsann.

Storgull fick inneskor till jympan inhandlade på
tisdagen.
Sen gick han omkring med sina nya skor och sin
jympapåse resterande del av dagen och kände sig
såå stolt!

Att det sen inte var ngn jympa på onsdagen, de hade
visst inte börjat ännu med det bekom hnm föga.
Han kommer ju att få använda sin nya outfit snart:)


Lille sovande sjuklingen i bakgrunden.
Storgull nyss hemkommen från skolan, med både nya
skor och jympapåse på.

9 Comments:

At torsdag, augusti 30, 2007 8:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Men gumman du håller kanske på att bli sjuk? Det låter så iaf....

Emmie fick nya fortbollsinneskor i helgen (ska nämligen börja spela på söndag)och hon har gått med dom på sig hela dagarna när hon varit inne. Hade hon fått så skulle de varit med i sängen oxå!!*haha*

KramKram!!

 
At torsdag, augusti 30, 2007 8:52:00 em, Blogger Lallis said...

Men fy.. det loåter riktigt jobbigt att vara SÅ snurrig!
Hoppas att det snart ger med sig.
Kram Lallis

 
At torsdag, augusti 30, 2007 9:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Usch så otäckt de här låter lilla hjärtat hoppas du inte vaknar så imorgon. Då måste du stanna hemma!!! Så cool han e storgull i sina nya gympadojor.
Pusselikramar bzzzzz

 
At fredag, augusti 31, 2007 9:48:00 fm, Blogger mintid said...

Hur har det gått med väggen?
Du hittar samma saker i din tvätt maskin som jag gör ser jag ;) Så är det med pyssliga män.

Vad fin han är i sina skor och gympa påse. Det är viktiga saker! Min dotter fick en när hon fyllde år från pop men den passade inte fröken!... tsss...

Trevlig helg!

 
At lördag, september 01, 2007 7:01:00 fm, Anonymous Anonym said...

Läskigt att vara sådär snurrig.
Det är väl ett tydligt tecken på att kroppen säger ifrån. Du behöver ta det lugnt.

Strunta i alla andra, i alla krav och alla måsten. Allt kan vänta.
Lägg in lite egotid och rå om bara dig själv!

 
At lördag, september 01, 2007 8:52:00 fm, Anonymous Anonym said...

jag hoppas du får vila nu i helgen, du måste ta hand om dig. visst är det roligt att våra bebisar äntligen har börjat skolan även om det bara är sexårs än så länge? jag är en stolt varg, jag. kram!

 
At söndag, september 02, 2007 10:37:00 fm, Blogger Mindi said...

Men åh så söt med nya tennisskor. :)

Men du, det låter läskigt det där med din yrsel..... Har det inte gått över tills i morgon så ringer du. LOVA!!! Så där ska det inte vara!!!!

Stor kram
M I N D I

 
At söndag, september 02, 2007 2:27:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Usch vad läskigt det låter med din yrsel! var rädd om dej och kolla upp det om det inte gett sig nu.

Vad söta foton!

Ha en fin söndag!
Kramis

 
At söndag, september 02, 2007 4:06:00 em, Blogger Kottemor said...

Jenny: Hahahha, joo hade Ollie fått välja hade skorna varit på i sängen här med;)

Mintid: Väggen har vi inte gjort ngt åt...
Jag vill ju ha väck den väggen för att sätta upp en hel vägg, där är bara som ett räcke nu, och jag vill ju ha 2 rum där sen;)

Vargakvinnan: Ja det är rätt så ofattbart att dom är så himla stora våra små bebisar:)

Lallis, mamma, Myra, Mindi, Mitt lilla moln: Yrseln försvann och redan dagen efter var jag mitt vanliga lite halvsnurriga jag bara:)

Tack så jättemkt för att ni bryr er!:)
Kramar!

 

Skicka en kommentar

<< Home