tisdag, september 11, 2007

Ellan sjuk? Sällan...

Då var det dags idag IGEN.
Det känns som om de varit sjuka konstant i en
månad iaf.
Vilket jag tror att de har.
Ett evigt VABande.

Denna dagen blev jag glatt överraskad.
Det blev jag igår med, farfar har blivit kottarnas
nya dagmamma:)
Det är ju ej mkt de har behövt passa dem direkt men
igår erbjöd sig farfadern att hämta dem på dagis
och fritids och passa dem tills jag kom hem!
Storgull cyklade dit efter sin skolas slut, 1530,
därefter gick de tillsammans de 200m till lillgulls
dagis och hämtade hnm:)
Sen gjorde farfadern plättar och sönerna åt mängder!
Precis sånt mys som man uppskattar så himla mkt!

Och idag...
Lillhjärtats hosta är ju inte så bra.
Imorse hostade han så han kräktes så det var ju inte
att tänka på att fara till dagis.
Ringa farfar som jag visste var uppe då han var ledig
igår och visst passade han lillgull:)
Stora hjärtat mitt skulle ju till skolan men han hann
dit för lite frukost, mysigare där än i skolan juh.

Farmor hann bädda om lillkillen lite, uppkrupen i soffan
med sitt Nintendo DS, sjukspelet, när de är sjuka och
inte orkar annat så får de lov att spela, de har blivit
väldigt bra på det på sistonde.


Farfar och storgull åt frukost.


Igår var en typisk måndag.
Fixat frillan och makeat framför spegeln en bra
stund på morgonen, ut i ösregn sen var varken
frisyren eller sminket kvar där jag hade placerat
det innan jag åkte hemifrån.
Kunde lika gärna ha simmat till jobb, så blöt var jag.
Började mitt vikariat på mitt kommande jobb igår.
Samma arbetsplats, samma rum, men andra sysslor.
Annat skrivbord blev det dock vilket resulterade
i att inga certifikat var pigga på att göra som
jag ville denna dagen,grr.
Jag skall ju vara där i 8veckor sen tillbaks
till mitt vanliga jobb innan jag får fast på det
jobbet jag är nu på efter årsskiftet.
Hem och sätta sig i de vanliga seeega köerna.
Vareviga dag.


När jag går hem från jobb till parkeringen rakt
över gatan där min bil står så sneddar jag ibland
över Volvos parkering...
Grrrrrrrrrrrrr;)



Imorgon mellan 8-9 skall jag ringa till minihjärtats
veterinär och få svar på de flesta av proverna som
tagits, en del får jag vänta på provsvar ända till fredag.
Ooooh orolig!!!


Jupp, kort rapport från mig i sjukträsket, stress på jobb
och sjuka gosetroll, fullt upp!!!!!!

5 Comments:

At tisdag, september 11, 2007 6:25:00 em, Anonymous Anonym said...

ett tips till köerna, kör av vid Lund, mot Bjärred, höger vid Flädie och sedan igenom hela byn och ut på landet. första vägen till väsnter innan bron över motorvägen och ner mot Bjärred, höger vi stora vägen mot Lödde och sedan på motorvägen igen mot Center Syd.....Puh.....

annars så jobbar man till kl 7-8 som en annan gör, får då är där inga köer :-)

Noac(M)

 
At tisdag, september 11, 2007 11:36:00 em, Blogger Fia said...

Håller alla tummar jag har för Nelson, måtte det inte vara något allvarligt. Buddy skickar en nosslick till honom också!

 
At onsdag, september 12, 2007 7:02:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Vännen, det låter inte bra med alla sjukdommar & stress! Var rädd om dej!

STOR KRAM Eva

 
At onsdag, september 12, 2007 8:50:00 em, Anonymous Anonym said...

*Kramkalas*

 
At torsdag, september 13, 2007 7:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Massa tummar o tankar inför de sista provsvaren i morgon! E med er i tanken.


Många Hjärtekramar

 

Skicka en kommentar

<< Home