fredag, september 14, 2007

Hans

Äntligen hittade storgull sig en katt!
Han har ju velat ha en så länge...
Om jag uppfostrat dem att tro på att de växer som
på buskar i skogen vet jag ej men han har längtat efter
att en katt skall komma som skall vara hans.
Och detta är hans Hans:






Att man inte bara kan plocka katter sisådär har vi berättat,
visserligen var katten rätt mager och utan halsband men jag
tror nog ändå att den har en ägare som saknar den ngnstans.
Lappar skall skrivas idag och sättas upp i området om att
katten fås tillbaks mot beskrivning.

Ärligt, jag har aldrig stött på en rarare kattunge!!
Otroligt väluppfostrad och go, orädd, lugn.
Mkt talar emot att det skulle vara en vildkatt, helt klart.
Den är både barn och hundvan.
Varit framme och nosat på Nelson och han är eld och lågor.
Ooooooh så spännande Nelson tycker att det är!
För första gången på månader har han kunnat ta av tratten
sin så länge och inte brytt sig om att slicka på sina kliiga
tassar, han har inte haft tid.

Storgull döpte katten till Hans.
Aldrig hört det på en katt tidigare men jo, nu heter väl
hans katt Hans.
Pappan är inte lika tokig.
Han tycker katter är äckliga och fula.
Det talar han om för de sårade småsönerna som är så glada.

Nelson kunde bara sova om lillkatten sov med oss i sängen.
Det gjorde den ett tag, sen var den tvungen att utforska som
små katter ofta gör om nätterna.
Då blev Nelson orolig att han var av med sin nya kompis och
kunde inte alls komma till ro.
Inte mkt sömn inatt men vad gör det, vi har en helt underbar
katt i huset och det är sååååå mysigt!!:)
Även om vi inte lär få behålla den för pappan...

Storgull dröjde när han cyklade hem från fritids igår.
Så länge så jag hann bli orolig.
När han kom berättade han om den lille kattungen han
träffat och myst lite med som han sa och ville att jag
skulle följa med ut och kika på den.
Jag drog lite på det, lagade mat och fixade och inte förrens
det var dags o gå ut med Nelson gick vi för att kika efter
storgulls fynd.
Katten var kvar!
Alldeles alldeles ensam.
Så vi tog han!

Men men idag skall lappar upp har vi lovat pappan...

14 Comments:

At fredag, september 14, 2007 9:15:00 fm, Anonymous Anonym said...

Heja Pappa A, katter är oberäkliga och skall hållas inomhus eller i koppel.

Hemma hos oss har vi katter som gör både det ena och det andra i vår sandlåda och våra grusgångar. Vänta bara tills jag får tag på dem! ;-)

Noac (M)

 
At fredag, september 14, 2007 9:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

åh, jag älskar katter..önskar att jag hade min måns kvar, han såg ut som hans för övrigt! :-) kram

 
At fredag, september 14, 2007 11:49:00 fm, Anonymous Anonym said...

åhhh, så sööt liten kisse!
Förstår han dröjde när han skulle hem från fritids!

 
At fredag, september 14, 2007 12:08:00 em, Blogger Mindi said...

Vet du hur mycket jag ääälskar katter? :)

Jag lovar att även pappan i familjen snart kommer att smälta... men det kommer att ta ett tag innan han vågar erkänna det för er. ;)

Kramis
M I N D I

 
At fredag, september 14, 2007 2:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Sikken sötnos!

kramKram!

 
At fredag, september 14, 2007 4:54:00 em, Blogger Fia said...

Öhhh, hoppas att pappan inte läser din blogg för min röst är för att slänga ut pappan och behålla Hans...LOL. Gosh vilken söt liten kille och vad himla bäst att Nelson har något annat att göra än att slicka sin lilla tass! Katten är ju ren Nelsonreapi, jue! Kram!

 
At fredag, september 14, 2007 5:02:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Hur har det gått med Nelsons prover? Kul med en katt...hoppas inte en ägare dyker upp då eller? TREVLIG HELG! kram

 
At fredag, september 14, 2007 10:43:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej! Det var en söt liten rackare. Jag förstår om storgull vill behålla honom.
Dom är ju bedårande när dom är små.
Det var ett tag sen sist jag har haft fullt upp med mina studier.
Hoppas allt är bra med er.
Tack så mycket för senast.
Kramiz

 
At lördag, september 15, 2007 12:47:00 fm, Anonymous Anonym said...

O vilken gullig liten kisse. D e nog meningen att Ollie äntligen ska få sin Hans. Hans e förmodligen en övergiven sommarkatt!! D e tur att Ollie hittade honom innan d blev alltför kallt och vinter. Tycker att d ligger ngt i Fias inlägg, men ni kan ju ha Hans som utekatt ni har ju gott om skydd för honom. Pusselikramar. Bzzzzz

 
At lördag, september 15, 2007 12:47:00 fm, Anonymous Anonym said...

O vilken gullig liten kisse. D e nog meningen att Ollie äntligen ska få sin Hans. Hans e förmodligen en övergiven sommarkatt!! D e tur att Ollie hittade honom innan d blev alltför kallt och vinter. Tycker att d ligger ngt i Fias inlägg, men ni kan ju ha Hans som utekatt ni har ju gott om skydd för honom. Pusselikramar. Bzzzzz

 
At lördag, september 15, 2007 11:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Lilla söta kissemisse. Finns ju inget mysigare än katt i huset.
Fy sjutton vad jag saknar mina katter i Sverige!

När jag träffade Maken så var han helt emot katter och sa bestämt att nån katt kom det minsann inte in i huset så länge han kunde försvara sig.
Fem år senare hade vi sju stycken... *s*
(Du förstår ju själv hur det är att jobba på djursjukhus. Ett djursjukhus som dessutom har hand om hela kommunens hittedjur... ;) En kom dock Maken hem med. För omväxlings skull.)

 
At söndag, september 16, 2007 11:30:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Men åååå vad söööööt!!! Jag förstår att storgull är lycklig!
Jag fnissade då jag läste "Hans" ;) det heter min sambo och vår "gårdsekorre", populärt namn!

Söndagskramar

 
At söndag, september 16, 2007 8:48:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken liten goding! Jag förstår att Ollie blev eld och lågor.
Kul att Nelson accepterar den också. Det kanske inte blir så att någon vill ge sig till känna som ägare till den....Vi får hoppas...
Kramar från moster Kerstin

 
At onsdag, september 19, 2007 9:51:00 em, Anonymous Anonym said...

Sööööt :D

 

Skicka en kommentar

<< Home