fredag, september 21, 2007

Kaksmulor

Igår var det ju dags för skolfotografering för Ollie.
Frillan skulle ju givetvis fixas, även om det var
alldeles för långt.
När pappan senare på kvällen frågade hur han hade
sett ut på fotot och gjorde diverse miner för att
ge exempel så svarade storgull, röd och grårandig
tröja, svarta jeans, vit tshirt och frilla.
...även om det var ganska uppenbart då han fortfarande
hade samma kläder på sig men pappan hade tydligen
missat det trodde storhjärtat;)


Självklart skulle lillgull också ha frilla till dagis!

De långhåriga pojkarna blev på eftermiddagen hämtade
av Tina och hem för att få frisyren omhändertagen
av Frida Frisör, väldigt smidigt.
Bara att plocka upp de snygga glada pojkarna sedan:)
Tack söta ni!!!
Det var verkligen snällt:)


Min lilla veggohund kommer helt klart bli ändå mindre.
Detta är hans mat:
Den ser ut som små brödbitar, luktar brödbitar och
smakar iiiingenting.
Ja självklart var jag tvungen att knapra i mig en bit
för att se hur mkt jag var tvungen att behöva plåga
min allra minsta älskling.
Usch.
Han som redan gått ner i vikt:(


Lite plåster på såren blev ju den nya leksaken som
lillhjärtat skall få som belöning ist för sina älskade
leversnittar.
Dock skulle det nog behövts ngt större...
Denna var försvinnande liten och Nelson kunde då inte
för sitt liv komma på vart leksaken hade försvunnit...


Att min lille son inte riktigt följer de regler jag
önskar att han gjorde är ju bekant.
När jag på kvällen ber dem att klä av sig och lägga
kläderna i tvättstugen så är det ju inte i korgarna
för tvätt som sakerna brukar hamna.
Roligare tycker lillgull det är att kasta tvätten så
högt upp i luften som det är möjligt och se om den
fastnar ovanpå min höga mangelhög exempelvis eller
som här, knyta fast en tröja i dörrhandtaget.
Varför inte?!


Inte förstår han sen varför mamman är lite putt och
morrar till lite, sånt måste mamman vänja sig vid
tycker han och somnar så förnöjt med benen i kors
och Nykfiken på ena armen och Louping Louie på andra:)



Ehrm, är det ngn som vet varför denna lampan lyser
i min lilla volvo?
...säg inte att jag ska slå upp det i instruktionsboken,
det tycker jag är tråkigt.

8 Comments:

At fredag, september 21, 2007 3:40:00 em, Anonymous Anonym said...

Lilla Nelson...
Men du. Aja baja leversnittar! Det är SÅHÄR ofta som de ger allergiska reaktioner hos hundar. Jag vet inte hur många oroliga djurägare som kommit in med deras hundar för både det ena och det andra, och när vi väl fått dem att sluta med leversnittarna så är det stooor skillnad.
Nu löser det säkert inte allt, men de är ofta en stor bov i dramat.

Kram på er.

 
At fredag, september 21, 2007 6:46:00 em, Blogger Paula said...

Vilka underbara killar du har!!! Ella hade fotografering förra veckan men dom hade glömt att säga till om det så jag fick veta att hon haft det dagen efter. Tur att hon hade ok kläder i varje fall ;-)

Stackars lille Nelson ge honom en stor blöt på nosen!

Och du, Du får gärna sno namnet Socker, gillar det också jättemycket! =)

Kram
Paula

 
At fredag, september 21, 2007 6:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej Gums!

Den där lampan i bilen som lyser är inte bra! Har jag för mig???(efter att ha haft en v40 själv)

Har i alla fall ett svagt minne att man nog inte ska köra bilen om den lyser..... Kolla instruktionsboken vettja! *fniss*

KramKram!

 
At fredag, september 21, 2007 9:57:00 em, Blogger Fia said...

Stackars Nelson. Vill du ha recpet på hemlagat hundgodis som INTE innehåller kött? Fast du får ju kolla om han får äta jordnötssmör, för det är det som smaksätter dessa kakor som mina monster älskar! Kram till dig och puss till Nelson eran söta nyblivna vegetarian.

 
At lördag, september 22, 2007 12:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Lambdasonden???

Jennie

 
At lördag, september 22, 2007 2:18:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Sååååå SÖTA dina gossar är!!! Förstår att skolfotona kommer att bli super duper perfekta.

Nicke Nyfiken, men åååå vad sött!!! En sån mjukis skulle jag vilja ha själv. Till och med min svärfar är helt såld på Nicke Nyfiken ;) och han är 74 år.

Lampan i bilen. Ja du, det är ett typiskt Volvo fel. Mamma hade så på sin med och det tog en himla tid innan de kom på vad det var. Till och med på Volvo verkstaden ;) Lambasonden står det i instruktionsboken och visst är det säker den. Men på mammas bytte de några elkablar och sen funkade det som det skulle igen. (Nu är jag ju ingen mekaniker... men men...)

Trevlig helg!
STOR KRAM från Eva

 
At lördag, september 22, 2007 6:32:00 em, Blogger Mindi said...

Men så-å söta!!!

Kram kram kram

 
At söndag, september 23, 2007 8:44:00 fm, Blogger netha said...

Så fina killarna är och det är klart att frillan måste åtgärdas innan foton. :-)
Nelson i sin trattkantarell är sååå söt, och man kan ha många saker utan att veta om dem i dessa små kantareller med. :-)
Om Volvo vet jag inget!
Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home