måndag, september 17, 2007

Säg den lycka som varar...

Inte då.
Men det var mysigt så länge det varade.
Nej Hans fick vi ju inte behålla.

Jag hade skrivit ut lappar som vi skulle sätta upp,
men fann en lapp på vår lilla jourbutik med en
efterlysning av en liten kise som stämde in på det
lilla troll vi hade där hemma...
Så jag ringde.
Och givetvis var det rätt, och de blev sååå lyckliga!

Det ovanliga namnet min store son gett katten-Hans
stämde märkligt nog nästan, det började iaf på H och
var 4 bokstäver men den lilla hette Hugo och bodde med
sin syster Flisan på en hästgård.
En sån lycka!
Han var både vaccinerad och försäkrad fast han bara var
en liten bonnkatt och många ej lägger så stora pengar
på dem, dessutom var han väldigt älskad och saknad så
det var väl ändå bäst.
Även om 4 av 5 i familjen kommer sakna hnm mkt.

Hugo/Hans hittade sin plats framför akvariet där han
satt och spanade:)


Såå söt han var!:)



På söndagen var det match!!
Stora hjärtat mitt skulle spela match mot Lödde.
Han tyckte det var så coolt att kanske få möta sin
bäste polare Gustav som spelar just i Lödde och
tursamt nog möttes deras lag!


Söndagen den 16/9 innebar ju även att Nelson fyllde 1år!
Och uppvaktad blev han!
Han är ju kompis med så många av barnen som varit hemma
hos oss eller som bara blivit bekant med hnm då vi varit
och sett på när storsonen tränat så han hade fullt upp
till sin stora lycka:)


En bra match blev det.
Och betydligt gladare kottar än förra året då de förlorade
stort mot Lödde, det tog de igen med råge detta året;)


Och priser fick de allihopa lyckliga killarna!:)


Självklart var fancluben där.
Både mormor och farmor var där, farfar stod lite längre
bort med Bosse och kikade på.
Farmors lilla granntös ville se coola Ollie spela och
även pappsen och lillebror fanns såklart på plats:)



På kvällen kom farfar med paket till lillkillen:)
Favoritgodiset, 2 påsar:)
Iövrigt fick han så mkt gott den dagen så det resulterade
i att lillvovven kräkts mängder imorse, ej så bra kanske
men han hade en lyckad födelsedag:)



I övrigt så har jag fått hem lite kort jag beställt.
Laddade upp 305st, men fick hem 65st extra...
Vet inte riktigt vad som hänt men många blev det iaf.
Stora hjärtat behövde 2 till sin klass, och eftersom
man ändå var tvungen att framkalla så tog jag det som
behövdes, så nu behöver jag 5st album så skall töserna
och jag ta en pysselkväll och göra lite fina album som
sönerna kan titta i då de älskar att se vad de gjort:)





...idag skulle jag rest till Frankfurt.
Vann ju en resa, skulle varit där tills på fredag, hittat
på massa skoj, men nej, så blev det inte heller.

4 Comments:

At måndag, september 17, 2007 7:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej gumsan!!
Det var juh typiskt på Lille Hans/Hugo... Och inte ens hann vi träffa den lille loppan :o(
Ja, vi får ta en kortkväll med pyssel och snack hihi
Grattis Ollie till stora vinsten *ler*
Och stoooooooort grattis till stora killen Nelle som blivit 1 år!! hihi

Kramen!!

 
At tisdag, september 18, 2007 1:45:00 em, Blogger netha said...

Tänk han är 1 år redan, tänk vad tiden går fort.
Mår han bra nu? Jag har ju varit lite dålig på att uppdatera mig på mina favvisbloggar.
Vad synd med lille hans.
Men vaffö blir det inte Frankfurt då?
Massor med kramisar

 
At tisdag, september 18, 2007 2:46:00 em, Blogger Fia said...

Hejsan, så födelsedagsbarnet ska bli vegetarian? Oavsett det så hurrar vi allt vi kan för honom, ge honom en stoooooor puss och kram från oss här borta!

 
At lördag, september 22, 2007 6:29:00 em, Blogger Mindi said...

Men... är han redan ett år? Var blir tiden av???
Så söt han är er lille vovve men så tråkigt att han inte mår bra. :(
Härligt att det fanns ett hem till katten... jag kan förstå den lycka för ägarna när katten kom hem igen. :)

Stor kram

 

Skicka en kommentar

<< Home