tisdag, september 25, 2007

Skitdag

DETTA är vad som håller mig uppe idag.
Tuffa storsonen på väg till skolan, var bara tvungen
att ge mig en puss innan han skulle cykla för att sedan
möta upp mig vid lillebrors dagis så jag kunde följa med
hnm bort till skolan.


Inte är det pinsamt ännu att hålla mamma i handen när
man går in på morgonen, inte är det några problem att
stå där och kramas och ge mamma en stor puss och säga
att han älskar mig, ännu.
Som tur är.

Men annars är det en skitdag.
Faktiskt.
Jag är allergisk mot människor som enbart gnäller och
snackar skit på sina bloggar och iövrigt med, min åsikt
är ju att herregud, ta tag i det då ist för o ödsla
energi på att bara gnälla.
Se det ljusa ist för o gräva ner sig.
Men idag har även jag en surardag.
Ingenting är riktigt bra.

Sitter med nya program på jobb som såklart iiinte funkar.
Ösregn.
Huvudvärk.
Knappt sovit sedan i torsdags, DET påverkar mkt.
Allt annat tjaffs.
Urk.

Och det som egentligen slängde ner mig i gropen var att
min kollega och vän berättade att hennes lilla son som
är 7år hade blivit misshandlad i skolan igår!
Han hade helt oprovocerat blivit attackerad av en annan
kille och 2 pojkar hade kommit till hans undsättning men
den här bråkiga killen slog ner alla 3, klöste dem, sparkade
dem i huvudet, slog dem och till slut när de låg där på
marken och grät så trampade han rakt över deras ben.
Usch.
Ledsen för hennes skull.
Ledsen för hennes sons skull.
Ledsen för att det inte går att skydda sina barn, det är
visserligen en del av livet men huh om ngt sku hända mina
söner,ojojojojoj.

Idag hade hennes son varit helt svullen i ansiktet, full
av blåmärken och rivsår och när hon kom till skolan för
att lämna hnm satt en pojke och grät på bänken och vägrade
gå i skolan för att det var så hemskt stämning där efter
detta, det påverkar ju många.
Fy.

Nej, idag är det inte mkt som är bra.
Längtar efter att få pussa på mina oskyldiga små älsklingar,
vagga dem, krama dem, skydda dem en stund från allt det onda.



*********************************************************
Bara ett litet upphopp ifrån mitt lilla träsk jag har
bäddat ner mig i:
Daniel.
Han är min självklara favorit iår.
Blir spännande detta.
Men, jag ska väl ge töserna en chans ikväll.
Men ändå, jag håller på Daniel:)
Sam eller Christoffer kan bli 2a, om nu inte ngn tösabit
sjunger riktigt bra idag.

2 Comments:

At tisdag, september 25, 2007 4:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Skickar dig en stor kram gumsan!
Allt kommer att bli så bra!! :o)

Uscha stackars lilla killen, tänker på Casper och ryser **** Usch!

Kram kram kram!!

 
At torsdag, september 27, 2007 8:19:00 em, Blogger netha said...

Nu har jag kommit upp ur surdeppet, inget roligt att vara där, fast man måste väl vara där för att uppskatta det lilla i livet.
Men alltså, jag blir såååå upprörd när jag läser att småbarn blir drabbade av mobbing och slag, fy tusan säger jag bara.
Jag skickar dig en massa kramar för det tror jag du behöver just nu.
Hur mår voffsingen? Bättre?
kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home