onsdag, september 26, 2007

Vardagen är full av små överraskningar

När lillgull och jag gick de 500m från hans dagis till
storhjärtats skola så stannade han hastigt.
Satte sig snabbt och utropade glatt:
-"Titta mamma, en näsa!!"
Jag frågade hnm vem som hade berättat för hnm att det
hette näsor, och han svarade att det var hans fröken.
Det var ju vad vi kallade samma frön när vi var små
och jag blev alldeles nostalgisk.
Världen är inte helt förstörd ändå om barn fortfarande
leker med näsor:)
Givetvis satte lillhjärtat på sig näsan, plockade
varsinn åt sin storebror och mig och gick sedan lyckligt
bort för att visa sin bror:)


Upptäckte att min son förvandlats till en enhörning.
Ett lite ljusrosa horn, som om det möjligtvis kunde vara
stylat med ketchup fanns i hans lugg.
Själv har han då inte alls ngn förklaring till varför
han har ett ketchuphorn, han har helt enkelt ingen aaaning
om hur det kunde hamna där!


Lillgull har fortfarande blöja nattetid, han var torr
på dagen innan han var 2, torr på natten innan han var 3
men fick i Thailand ett återfall och har liksom fastnat
där, det är alltför svårt att sluta med drogen Välling
och så länge han dricker det är det svårt att få lille
herr sömnig att gå upp på natten när han behöver ist.
Igår fick han ett nytt blöjpaket.
Pappan bad hnm lägga några i trappen som vi kunde ta upp
på ovanvåningen och JA, det var ju precis vad han gjorde...
Ett på varje trappsteg.
1000 sa han visst att det var:)


Nelson och jag bokade tvn igår från kl 20-22.
Kommer göra likadant idag.
Idol har börjat och det är helt klart underhållande.
Daniel är min absoluta favorit juh, men av töserna
så håller jag nog på Anastasia och tyvärr även på Marie.
Idag kommer ju kvällen avslutas med Grey's Anatomy,
alldeles alldeles underbart!!:)

3 Comments:

At torsdag, september 27, 2007 7:10:00 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

De är såååå SÖTA dina busfrön!!!

Mysigt med "näsorna" :)

Ha en fin dag!!!

STOR KRAM från Eva

 
At lördag, september 29, 2007 12:31:00 fm, Anonymous Anonym said...

Håller m dig om att det fortfarande finns hopp om världen, så länge barn får lära sig om näsor.
Pusselikramar Bzzzzzzzz

 
At lördag, september 29, 2007 5:38:00 em, Blogger Paula said...

Tänk vilken finurlig liten kotte du har han är härligt påhittig =). Och tänk att man fortfarande idag får lära sig om dessa "näsor". =)

Kramar
Paula

 

Skicka en kommentar

<< Home