måndag, oktober 08, 2007

En underbar höstdag!

Aah, alldeles alldeles underbar!!:)
Den här synen blev jag mött av när jag kom för
att hämta stora hjärtat i torsdags:)
Han har ju blivit så himla STOR!
Jag får hela tiden bekräftat att han är duktig
och framåt och smart, som han har vuxit!
En sån kille jag har!:)
Visserligen kämpar vi fortf med 6års trotset och
visst har han inte alltid lätt för allt men jag
tror ändå ej att han kommer få det så svårt.
Skönt.
En sten borttaget från mitt hjärta.


På fredagskvällen blev det en klassiker, mat och
mys uppe i soffan, lagom för trötta föräldrar.
Pappan hade gjort chokladbollar tillsammans med
barnen och Tina och gänget på dagen så det blev
kvällens mums:)


På lördagen var vi uppe med storhjärtat på banan
i Duveke och körde cross.
Lillgull ville vara hos farmor och det fick han.
Som bonus kom en av storgulls klasskompisar och
tittade på med mamma och lillasyster, även kompisens
mormor och morfar kom förbi och stora sonen min älskar
ju publik så han var så nöjd så:)
En sån dag det var, varmt och skönt!

Lördagens partajande blev ju tyvärr inställt, men vi
fick i oss lite tacos tillsammans med Adelia, Albin och
deras föräldrar:)


På söndagen bestämde vi oss för att njuta rejält av det
fina vädret!
Jag kottarna och Nelson, Linda och hennes småkotts packade
väskorna med korv och kakor och for upp till Järavallen!

Och vad möts vi av?!
Ca20st Frallor tussar omkring där och är bara helt underbara,
deras Fralleklubb hade träff där och vi råkade liksom bara
var där då och hamna mitt i!
Alla tigrerade utom 1 skäck, senare dök det upp 2 fawn men
de såg vi bara på håll.
Ojojoj som man ville gosa och mysa, flera små valpar var
det och alla var lika glada och goa som Franska Bulldogar är.


Jag vet ej många hundar som man bara kan sätta ihop
ett helt gäng av och alla leker glatt och busar, oavsett
ålder eller om de setts förut, det finns inga goare!:)


När vi äntligen kommit upp till vår lilla picnicplats
så spelade vi lite fotboll medans vi väntade på att
glöden skulle bli fin, sedan mumsades det korv i mängder:)


Mosades röksvampar gjordes det också.


Efter korvätandet så tog vi en promenad i skogen,
aaaallra längst bort i mitten på bilden syns ngt
mörkt, de är de 2 kärlekarna Elliot och Olivia som
tassade iväg lite längre fram än oss andra,puh.


Lillhjärtat mitt hittade överlycklig 2 st ekollon:)


Och när vi kom tillbaks från vår lilla runda så mumsade
vi kakor och nybakad sockerkaka och spelade lite mer
boll och klättrade i lite fler träd:)

En alldeles underbar höstdag, behövdes för att vårda kottar
och själ lite:)

Nu är det åter måndag, ångesten bunkras iom allt som sker
och ju mer tiden tickar iväg.
Inte skoj.

Bilder på min coola crosskille kommer imorgon förmodligen;)

11 Comments:

At måndag, oktober 08, 2007 8:40:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tack för en helt underbar höstdag gumsan min!
Det får vi snart göra om!
Och allt kommer att bli så bra, är det något så finns jag här alltid!

Massa massa Goa kramar!!!!

 
At måndag, oktober 08, 2007 8:40:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At tisdag, oktober 09, 2007 10:20:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej det verkar som om ni haft en fin dag. Det borde man göra oftare.
Din mor och jag brukar ha såna fina dagar när hon är här och vi plockar svamp.
Fina bilder som vanligt.
Hundarna såg verkligen goa ut.
Kramiz

 
At tisdag, oktober 09, 2007 10:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

Så mysigt det verkar ha varit i Järavallen... man kanske skulle åka ut där någon dag?? Hmmmm....

KramKram!

 
At tisdag, oktober 09, 2007 1:23:00 em, Blogger Sabina said...

Vilken härlig dag! :)

Skönt, hoppas att mammabatterierna laddades på lite så livet känns lite lättare!!

Många Kramar

 
At tisdag, oktober 09, 2007 1:28:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Frallor!! Oj jag undrade vad ni fick syn på innan jag såg bilder!! Härlig dag ni hade! Kram

 
At tisdag, oktober 09, 2007 2:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Hur många frallor som helst ju! Haha

Ni verkar ha haft en helt underbar helg, och då ffa söndagen. Härligt. :)

 
At tisdag, oktober 09, 2007 8:51:00 em, Blogger Paula said...

Vilken härlig dag. Blir allt lite avundsjuk!!! Här hemma har vi sjuka barn eller snarare en sjuk dotter. Så allt är som det ska ;-)

Kram
Paula

 
At onsdag, oktober 10, 2007 12:12:00 fm, Blogger Frida "fijis" said...

hejsan ila!
vet du vad jag sa till min kollega när jag såg detta inlägg?
-f*n vilken bra mamma hon är, hittar på så mycket roligt med barnen, jag kommer aldrig kunna hitta på sånt roligt!
hon svarade att när man är mamma hittar man tydligen på såna grejer, man lär sej tydligen...haha
men du ska veta att du verkar va en väldigt rolig o bra mamma!...o du, jag skulle också vilja följa me på picknick någon gång!? ;)
kram

 
At onsdag, oktober 10, 2007 12:44:00 em, Blogger Magnus Levin said...

ser ut att ha varit en trevlig helg, Portugal bjuder på 25 grader och sol, Milano väntar nu, hoppas allt är bra med er, ses på söndag.

M

 
At torsdag, oktober 11, 2007 12:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

tänk jag var nere i skåneland för en dryg vecka sedan..jag tror jag blev lite smått förälskad i malmö.. :-) och ja, visst är det sagolikt med höst. synd att den snart är slut, här i stockholmstrakten ska det visst snöa imorgon..:/

sist, men verkligen inte minst, var stolt över dina små - men både du och de är fantastiska! KRAMAR

 

Skicka en kommentar

<< Home