tisdag, oktober 16, 2007

Fortsättning...

I söndags lämnade jag barnen åt olika håll efter
att ha varit med storhjärtat på hans kära fotbolls
träning.
Åkte till huset och packade ihop mina saker.
Försökte prata med sambon men blev bara argare och
argare, hon har varit här om fredagarna, i mitt hem
och de har varit ute på restaurang flera ggr.
Lillgull har träffat henne flera ggr och det verkar
ej som att han brytt sig om att grannarna sett
henne här hemma, det verkar ej ha spelat ngn roll...

Det var totalt kaos.
Mamma kom hit, svärfar kom hit och eftersom jag inte
har ngnstans att ta vägen så lovade jag dem att bli
kvar här för barnens skull tills vi har ngn annan
stans att bo, eller som de önskade tills vi rett
upp alltsammans.
De förstår men önskar ju liksom jag att detta hade
gått att få ordning på, men så verkar ju inte fallet.

Vad säger att det skall bli bra sen när han gått så
långt så han gjort så här?
Vad skulle kunna bli bättre?!
Nej jag vet ej.

Allt är uppskjutet, alla bråk alla beslut, det är
en dimma här för mitt på söndagen började jag må
illa, jag kräktes, fick som en blixt i huvudet och
kollapsade mer eller mindre.
Kräkningarna fortsatte och till slut fick jag ringa
sjukvårdsupplysningen, de ringde smittskyddskliniken
och jag fick till slut åka ambulans in till Lund för
att de trodde jag fått hjärnhinneinflammation.
Jag hade ju ingen feber men mina symptom var annars
detsamma.
Nu var det ej det jag hade men de har kollat så jag
ej hade fått ngn hjärnblödning som var deras andra
alternativ och sett så jag ej har ngn tumör, skiktröntgen
och spinalvätskan har kikats på, diverse tester gjorts.
Jag har fått ngr påsar dropp också.

Från söndag och ett dygn framåt kunde jag knappt öppna
ögonen, jag mår fortfarande illa och har en huvudvärk
som gör att jag inte kan komma upp ur sängen mer än
korta stunder när båda mina mediciner funkar som de ska.

Det verkar ej ha varit "värre" än en rejäl migrän och
en uttorkning till följd av att jag ej åt, drack eller
sov på nästan 2 dygn.
Men det verkar svårt att ta sig ur.

Som bonus på detta startade ju storgull dagen med att
kräkas konstant mellan 7-10 men sa därefter att han
var färdig och blev lika pigg som dagen innan.

Men jag fick ju kalla hit min mor.
Jag klarar ju ej av att ta hand om mig själv och inte
2 hemmavarande barn tyvärr.

Jo en olycka kommer sällan ensam...

Jag är mest i ett medicin töcken just nu, men svårt att
ej tänka på hur livet har förändrats ändå.

Jag är så glad och tacksam för alla rara ord jag fått!!
Ni är guld värda allesammans!

12 Comments:

At tisdag, oktober 16, 2007 4:55:00 em, Blogger netha said...

Men stackars Dig, fy tusan vad jobbigt.
Sicken tur du har din mamma.
Men varför skall du flytta, är det hans hus? Men han har väl skyldighet att låta barnens mamma bo kvar där, han får väl flytta ut, det är ju han som betett sig mycket illa mot dig och barnen.
Oh jag önskar jag hade en lösning för dig, ett mysigt ställe som du kunde flytta till och bara få vara.
Sänder dig en massa kramar idag med.
Krya på dig och ta hand om dig, det finns ju bara en du.

 
At tisdag, oktober 16, 2007 6:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Men lilla, lilla du! Satans djävla skit alltihop! (ursäkta)
Hoppas innerligt att du blir bättre nu.

Jag har också hakat upp mig på att du ska behöva lämna huset med barnen.
Han kan väl för fasen packe en väska och flytta hem till henne!
Tills ni har kommit fram till de praktiska lösningarna, menar jag. Du kanske inte ens vill, eller har chans att bo kvar i huset själv, men ett tag...

Åh, vad jag önskar jag kunde hjälpa! *frustrerad*

 
At tisdag, oktober 16, 2007 7:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj,oj.... Jag har gått o tänkt på dig i flera dagar nu!
Var tvungen att prata med min gubbe om hur det ligger till. Så jag fick rendsa hjärnan lite... Hoppas det inte gör nåt? Han ville veta vilken gata ni bor på så han kan banka lite vett i huvudet på den sk. mannen.

Tänkte på det där med huset, jag kan förstå att du kanske inte har råd att bo kvar själv o betala huslån o dyl. Men står du med på huslånen? I så fall kan ju han köpa ut dig o ni hitta något gulligt litet hus till er?

Jag kan förstå att du inte vill vistats i samma stratosfär som han. För det hade jag inte velat.....

Hoppas nu du får må mycket bättre och du! Du KOMMER att hitta något mycket, mycket, mycket bättre än tölpen!

Kramar i det oändliga!

 
At tisdag, oktober 16, 2007 7:42:00 em, Blogger Paula said...

Åh, vad jag vill komma och ge dig en stor och varm kram irl.

Faaaan, ta gubben, säger jag bara. Man kan faktiskt sköta saker och ting snyggare får att åtminstone inte såra andra människor alltför djupt.

Jag hoppas att du snart kryar på dig. Och hör gärna av dig om du vill. paulap@telia.com

Kraaaammm
Paula

 
At tisdag, oktober 16, 2007 10:29:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

HEj! Oj va jobbigt! Tur att du har din mamma! Inte konstigt att du blir sjuk. Att inte kunna sköta det "snyggare" är SVAGT allra helst när man är far till 2 barn! Blir så arg. MEN krya på dig och försök tänka att allt ordnar sig. Det kommer bli bra!!! Barnen och du får ordna er vardag och han väljer att stå utanför och får stå sitt kast. Hoppas det ordnar sig med boende snart! Kram

 
At onsdag, oktober 17, 2007 7:33:00 fm, Blogger mintid said...

Men min vän , vad hemskt du har råkat ut för! Jobbigt!
Tur att det finns personer i din härhet o stöttar dig.
Han tröttnar säkert på den där bruttan och då får han stå sitt kast.
Måste verkligen du flytta?! Riva upp barnen från deras trygghet?...

Stor kram!

 
At onsdag, oktober 17, 2007 11:37:00 fm, Blogger L said...

Åh stackars dig gumman!
Hoppas du mår fysiskt bättre alldeles strax... tyvärr hänger det oftast ihop ju.
Jag vill bara slå hnm! Ingen konstruktiv lösning men jag vill!
Älskar dig och finns här för dig om du behöver mig, kramar!

 
At onsdag, oktober 17, 2007 8:05:00 em, Blogger netha said...

Äsch jag skickar dig lite kramar idag med för det tror jag du behöver.
Kramkramkram

 
At torsdag, oktober 18, 2007 4:17:00 em, Blogger Sabina said...

Men älskade fina gumman.. *kramar om* Vad e det jag får läsa när jag tittar in här!! FY FAN VILKET ÄCKLIGT MOTBJUDANDE SVIN.. Ett skämt till man!

Han förtjänar ett helvete o ska vara glad att jag bor så pass långt borta!! Men, måste ge tjejen en däng oxå.. Man ger sig INTE i lag med gubbsjukakarlidioter med ålderskomplex o bekräftelsebehov.. Oavsett hur kåt/smickrad/uppvaktad man än må känna sig! Hon måste ju ha vetat han hade dig o kottarna.. *mår fysiskt illa av detta*

Ledsen att det blev så här men vet du.. Tror du o barnen får det så mkt bättre UTAN det äcklet!! Du kan skapa dig ett liv du vill ha, omge dig med saker du o pojkarna vill! Du e så mkt mer värd än "det".

Vad du än gör nu, känn dig INTE dum, korkad osv för att du "inte sett" innan vad han gick för. Jag kände så ef jag avslutat med dotterns pappa.. Nu var det inte otrohet i botten av det men han e/var ett svin! Men detta e INTE PÅ NGT VIS ditt fel. Hör du!!

Avskyr "män" som handlar så här.. Hur f#n tänker idioten?! IQ-halvtinadfiskpinne skulle få honom att framstå som ett geni!

Tack godegud att du har din mamma nu.

Du, vi har bara ett litet hus men vill du ha en tillfällig tillflyktsort för att få distans skriv via mail så kan vi se om vi kan lösa det. Vad jag än kan göra för att hjälpa så vill jag göra det!

Oh, så ledsen för din skull.. Inte för det e slut, för jag tror att när du väl landat i det nya så kommer du, som jag att få en kick, känna glädjen i livet igen!! Skratta, le, sjunga, få stjärnögon.. Lovar! Men ledsen e jag för att du behövde bli utsatt för detta svineri.. Det ska INGEN behöva bli! Om man e så förbannat kåt att man inte kan hålla kuken i styr får man för fan antingen se till att 1: avsluta den relationen man redan e i eller 2: ha en "fri relation/överenskommelse" om att det e ok med att ha andra (e båda inte med på det, får man avsluta eller hålla snorren inne i brallan).

Ledsen för svordomar o det mustiga språket, blev bara så fööörbannad o ledsen för er skull!

Lova höra av dig om det e ngt..

Pepp o Styrkekramar!!

 
At fredag, oktober 19, 2007 4:00:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej vännen!
Du vet vad jag tycker och tänker!
Ses snart och massa kramar!!!!

 
At fredag, oktober 19, 2007 8:46:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Hoppas allting är bra med dig och barnen. Ses på söndag, både på fotbollen och kalaset.

M

 
At fredag, oktober 19, 2007 9:00:00 em, Blogger netha said...

Skickar dig en massa kramar från mig idag med, du skall veta att du finns i mina tankar dagligen.
Jag hoppas du mår lite bättre fysiskt nu i varje fall.
Kramiskramiskramis

 

Skicka en kommentar

<< Home