fredag, oktober 26, 2007

Höjden av dumhet?!

Respekt.

Nu kommer jag gå in på saker som är lite för intima
för att ta upp här egentligen, men just nu kokar det
i mig och det börjar gå upp för mig att helvetet just
har öppnat sina portar...
Hur skall jag komma ur detta hel?!

Pappan verkar ha fattat att vi flyttar.
Det är liksom det enda att göra.
Men det är ju mitt fel, såklart.
Jag som vägrar ändra på mig.
Men hans krav... ojoj, jag är inte 21, jag är heltids
arbetande mor utan hjälp med 2 små, med en sambo som
kommer hem och tycker det är jobbigt att behöva borsta
tänderna el läsa saga för sina söner, vilket är enda
stunden han "behöver" tillbringa med dem, resten sköter
ju jag...
Då kan han inte förvänta sig att jag skall vara som
hans lilla Stina när jag inte får NGT tillbaks.

Så jag bad hnm om en sak.
Att vänta med att skaffa ny eller dra hem Stina eller
liksom ha ngn annan tills vi flyttat ut.
Det är väl inte såå svårt?!
Att ge mig såpass mkt respekt efter dessa år.
Vad tror ni jag får för svar?!

-"Varför det, jag behöver ju 6!"

Det kokar i mig...
Helvetet har visst bara öppnat sina portar lite
sådär på glänt...
Ojoj vad käckt detta kommer bli.
Hur ska jag kunna skydda barnen från detta?
Jag vet inte hur jag ska klara o hålla ihop.
Usch så besviken jag är, dock ej överraskad.

Ber om ursäkt för att jag går in på lite för
privata saker men jag är bara så himla arg.

12 Comments:

At fredag, oktober 26, 2007 4:39:00 em, Blogger Fia said...

Jag förstår att du kokar. Och vet du vad? Du har RÄTT att vara förbannad!! jag är på sätt och vis GLAD att du är förbannad, för det kan komma att ge dig den energi som du så väl behöver nu.

Men nu är det dags att använda en del av din ilska för att skydda dina kottar. Dra näven i bordet (men inte så att du får huvudvärk, ok) och förklara för honom att så länge du finns kvar där så får han vackert ha gylfen stängd under ert tak.

OM han måste "få sitt" så kan dra ut i nattmörkret EFTER att han har borstat tänderna och läst sagor för dina kottar. Vad han gör efter denna LILLA uppgift han har skiter du fullständigt i.

Dessutom - då du gör allt annat, se till att du SNART får en helg för digsjälv. Om han protesterar säg bara att det är lite försmak på vad som komma skall. Att hans helger inte kommer att bli "hans helger" i fortsättningen, utan hans helger som enstamstående pappa. Som sådan så får han ju faktiskt ta sig i kragen (om han har någon) och inse att allt inte bara är en enda lång fest....

Bamsekram, du vet vart jag finns om du behöver mig gumman!!

 
At fredag, oktober 26, 2007 4:51:00 em, Blogger Unknown said...

Han är som ett litet barn utan
ansvar vi hörs.
pappa

 
At fredag, oktober 26, 2007 5:18:00 em, Anonymous Anonym said...

Gullet mitt vi e snart 2 om allt så försök vara stark den tid som återstår.
Pusselikramar

 
At fredag, oktober 26, 2007 6:16:00 em, Anonymous Anonym said...

moster nena här.
Jag flyttar nog oxå snart ut till hofterup så jag kan avlasta dig lite =) Jag hoppas att det blir det huset. i så fall så blir det nog rättså snart min lilla mumma. Du kan ju alltid komma å bo hos oss. pussilikramar på er.

 
At fredag, oktober 26, 2007 8:12:00 em, Blogger Sabina said...

Men alltså.. Halleda?!? E han heeeeeelt rubbad?!

Rekommendera honom en date med "Fröken Höger" om han får prob med att hålla tbx sin sperma.. Jävla idiotisk kommentar han fick ur sig!!!

Han borde SKÄMMAS ngt otroligt egentligen, inte ens ha ngn sexdrift just nu ef allt han utsatt dig för. Hur F#N kan han ens bli kåt NU????

Måste tyvärr gå men du har ALLT STÖD, det gick inte över gränsen alls det du skrev.. Bara ut med allt så du slipper ha det inom dig!!

Glad dock att han betedde sig så pass illa att du tar fram Din ilska.. Den kan vara en bra drivkraft när man sitter mitt i skiten!

All Kärlek till Dig o Kottarna.
Var Rädd Om Dig!!

*styrkekram*

 
At fredag, oktober 26, 2007 8:27:00 em, Blogger netha said...

En helig ilska är bra, jättebra.
Och jag tycker det är skönt att han visar vilken del av kroppen han han tänker med, för det gör det lättare för dig att inse att detta klarar du dig utan. Du klarar dig utan honom, i stället blir det ett mindre barn att ta hand om, inga dåliga samveten för att du inte gör det eller det.
Detta är det bästa vännen, även fast jorden rämnar så är jag sååå övertygad om att du klarar detta och när det värsta väl är över så kommer du snart inse vad skänt detta är.
Barnen kommer att förstå vad det lider om vad som hänt, man får tillbaka hur man behandlar andra och så även han.
Man saknar inte kon förrän båset är tomt, och naturligtvis är det ditt fel, för skulden lägger han över på dig för att klara sig själv.
Men jag lovar att det kommer bli bra, jag bara skulle önska att jag kunde bo nära dig så jag kunde hjälpa dig, men jag läser med glädje att familjen har du bakom dig och de kommer stötta dig.
DU klarar detta, du kan med stolthet lämna detta förhållande för du och alla andra vet att du har gjort vad du har kunnat för att rädda det.
Men nu är det nog att vara dörrmatta, nu skall du resa dig och ta hand om dig och de dina.
Massor med kramar och några till.

 
At fredag, oktober 26, 2007 8:30:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

Ja, vad ska man säg....MÄN?
Att det fanns ett stort svin bakom denna blyga fasad...vem kunde ana?
Kan inte säga mer än att du verkligen är värd mer....han har ingen respekt....absolut ingen, inte för dej eller det ni har haft...
tänker på dej gumman!!!

 
At fredag, oktober 26, 2007 9:52:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

hej vännen! Gråter med dig!!! Att han inte har mer respekt åtminstonne för sina barn! MEN du kommer klara dig UTMÄRKT utan honom. Det är ditt hem också och du måste säga vem som är välkommen också. Inte är han så dum att han atr hem henne det säger han nog bara. KRYA PÅ DIG NU!!!!! Hoppas du snart ska kunna flytta! Kram / Maria

 
At fredag, oktober 26, 2007 10:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Efter en ramsa svordomar så är jag helt mållös.

*skakar på huvudet*

 
At lördag, oktober 27, 2007 2:25:00 fm, Blogger L said...

GODAMNIT.
Önskar att jag kunde säga att jag är förvånad... än en gång har den mannen visat vilken jubelidioti han sitter inne med.
Ett sånt trögskaft klarar du dug alldeles utmärkt utan, I thinks. Hans mentala ålder... jaaa, va de nån som tänkte 21?

Du är värd bättre än så, tro mig!

Bara kärlek, jag är här för dig. Jag vet att jag tjatar =)
Puss

 
At lördag, oktober 27, 2007 11:02:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

Ett helt fantastiskt korkat svar! Jag förstår att du kokar och håller med dina övriga vänner om att det nog bara kan vara bra för dig, för att få energi. Om inget annat är han ju själv bra på att bevisa att du tagit helt rätt beslut i att nu börja din framtid utan honom.
Många kramar
L

 
At måndag, november 05, 2007 11:48:00 em, Anonymous Anonym said...

Vaaa? Jag förstår att du är förbannad! Fy bubblan! Sånt klockrent idiotiskt/korkat svar! Blir arg här jag me. Blä! :( Många kramar på dej!

 

Skicka en kommentar

<< Home