fredag, oktober 05, 2007

Men?!

VA?!
Vad är nu detta?
...Det är ju knappast jag...
Visserligen har kottarna tröjor med Disneytryck men
det är ju bara för att göra dem glada, helst gillar
jag ju inte tryck så himla mkt...

Måste berätta för er hur mina söner pratade härom kvällen:

Oliver: Elli, tyckte du det var roligare i pappas pung
än här på land?

Jag minns ej svaret men konversationen fortsatte...
Och efter de pratat klart så frågade Ellis ut mig
hur barn liksom kommer ut i världen.
Ellis: Mamma, vem skärde dom i?
Ellis: Skärde dom i pungen?
Ellis: Skärde dom i magen?!
Mamman: Nej...
Ellis: Kom bebisen ut ur munnen?!

Hmm, känns som om det finns lite brister där i lillgulls
kunskaper, men är han inte lite för liten än för att få
veta?!
Visserligen hade hans storebror koll på precis allt vid
samma ålder, han ville minsann veta, men....

6 Comments:

At lördag, oktober 06, 2007 11:13:00 fm, Anonymous Anonym said...

Haha, dem är så underbara!

 
At lördag, oktober 06, 2007 4:57:00 em, Blogger Paula said...

Hihi, vilka underbara kommentarer. inte lätt att förklara allt alltid ;-)

Kram
Paula - som verkligen hoppas att allt löser sig för dig snart, vad det än är!

 
At söndag, oktober 07, 2007 7:01:00 em, Blogger Sabina said...

Barn e underbara med sina frågor! :)

Tycker du kan förklara hur det fungerar på ett lagom odetaljerat sätt.. Felicia fick reda på rubbet när hon var stor nog att komma med frågor! *ler*

Hoppas helgen er har varit fin.


Hjärtekramar!!

 
At måndag, oktober 08, 2007 9:55:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

bara en för en snabb titt på vad helgen har gett er. jag återkommer, skall iväg några dagar nu till Portugal/italien, missar därmed N 6-årsdag :-(

ha det bra
M

 
At måndag, oktober 08, 2007 1:00:00 em, Blogger Kottemor said...

Sebbe: Japp:D

Paula: Jadu, det är för härligt att höra deras invecklade tankar sådär:)
Och tack!

Sabina: Ja storgull har man ju kunnat förklara för, han är rätt försigkommen men lillgull får inte riktigt ihop det så det får vänta,hahaha

Noac: Ja jag hörde att du var hemma och vände, attans att du missar födelsedagen men jag tror nog du får trevligt ändå lät det som:)
Jag hinner tyvärr ej blogga förrens på lunchen då jag sitter här framför datorn med min medhavda sallad och är osocial;)
Ha det så trevligt!

 
At tisdag, oktober 09, 2007 3:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Åh, deras frågor och funderingar är priceless.
Jag brukar bara svara så rakt och ärligt som möjligt på deras frågor. Utan större utsvägningar. De frågar ju bara det de vill veta.
(Vad enkelt det lät när jag skrev det så.Men tro inget, det är värre i praktiken! Haha)

 

Skicka en kommentar

<< Home