torsdag, oktober 11, 2007

Min stora stora kille

Ögonen tårades när jag låg i sängen i går kväll
och såg Grey's.
Känsligare än värsta nygravida.
Mitt skal är alldeles för tunnt nu, går att pilla
hål på så lätt, så lätt.
Gillar ej.
Men allt kommer för nära, önskar det ej.


För en tid sedan tog jag ett sött foto på Tina och
hennes lilla minsting, Albin:)
Det kommer bli en go liten kille det, ÄR redan en
go kille men det skall bli jättemysigt att se det
där lilla gullet växa upp:)


Igår anmälde jag storhjärtat till det där bandylaget
som han tjatat om att få börja spela i sedan han
började skolan.
Jodå.
Det är ett -00 lag och han är ju -01a men det gick bra
ändå meddelade tränaren.
Bandyklubbor har vi ju varit och tittat på länge, han
vill liksom bara se på dem lite så han kan drömma...
Men nu skall det inhandlas en i helgen.
6år är han.
Tränar cross då och då, det han brinner mest för.
Spelar Fotboll.
Spelar Bandy.
Känns aningen överaktiverad men han får ju känna efter
vad han orkar med och vill osv.
Så här tuff var min storing förra helgen:)


Hjälp vad stor och tuff han har blivit min lilla bebis;)
Att han och crossen är jättesmutsiga det hör till, det
är bara coolt tycker stora hjärtat mitt, då ser man att
han har kört snabbt;)



Till ngt helt annat.
Skåne är rätt vackert:)
Jag trivs här.
Fast jag saknar ju förståss svampskogarna bakom husknuten...

8 Comments:

At torsdag, oktober 11, 2007 3:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Stora killen juh!!!

KramKram!

 
At torsdag, oktober 11, 2007 10:42:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Inne o läser.
Visst är jag duktig som skriver så flitigt ;o)

Kramen!!

 
At torsdag, oktober 11, 2007 11:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Det är tufft, när skalet är så tunt. Jag hoppas du finner styrka i de som står dig nära. Utnyttja dem nu, jag lovar att de hjälper dig och att du kan hjälpa dem sen.
Prata, prata, prata med någon du litar på.

Och det är klart att man ska bli smutsig när man kör cross! Absolut! *nickar*

 
At fredag, oktober 12, 2007 8:56:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej!

Jobbigt gumman! Har du nån att prata med? Jag grät med som en gris... Du MINTID hälsar att hon INTE kommer in på din blogg längre!! Kram

 
At fredag, oktober 12, 2007 11:14:00 fm, Blogger Frida "fijis" said...

hejsan!
bra att aktivera dem, så e d trötta o lugna när de kommer hem hehe

någon gång i framtiden (om han fortfarande kör cross då) kommer en tjej falla ordentligt för att han har grus i ansiktet...vet ju vad jag pratar om, april skene-04 det var då jag föll för en "man" med grus i ansiktet, manligt med grus, svett o lite jävlaranamma! (dock får svetten bara va nysvett så den inte luktar för annars e d ju bara äcklig) kram

 
At fredag, oktober 12, 2007 2:22:00 em, Blogger mintid said...

Åh vad skönt att få vara tillbaka här :)

JAg har varit på utvecklingssamtal med min dotter i dag i sin förskoleklass :) Trevligt och roligt. Man blir glad när man hör att allt funkar så bra.

Trevlig helg!

 
At fredag, oktober 12, 2007 7:59:00 em, Blogger Fia said...

Ååååååhhhh, var du tvungen att nämna ordet SVAMPSKOG??? Snyft. Nu blir jag ju sugen ju.....

Finns här om du behöver prata. Superduperbamsekram!!

 
At söndag, oktober 14, 2007 9:32:00 em, Anonymous Anonym said...

E här o läser en liten runda. Ja, Ollie ser verkligen riktigt cool ut!! Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home