lördag, oktober 13, 2007

Stina

Jodå, då har det hänt.
Pappan har fått ihop det med en tjej på jobb.
21 år, blond och heter Stina.
De hånglar på dagarna och skickar sms att de längtar
efter varandra även när jag är hemma, han smyger med
det samtidigt som han försökt få det att funka mellan
oss.
Jag har ju haft det på känn ett tag, pappan gör inte
sånna saker som han gjort.

Han har tom tagit hem henne till vårt hus och varit
med henne hemma hos oss.
Idag vill han bara ha min tillåtelse för att få åka
till henne och sova där som han planerat.

Han bryr sig ej.
Jag säger att vill han få en god kontakt med sina barn
och få träffa dem innan året är slut så får han ej åka
till henne idag, det skiter han i.
Han längtar efter sin lilla Stina.

Hon e trevlig tyvärr, jag har ju ringt henne.
Men hon har raggat upp min sambo och hånglat med hnm
i vårt hus, träffat min minsta son och vår hund 2ggr.

Oh som jag hatar den där mannen!!!

Mitt liv e i spillror, jag skakar och är färdig att
kräkas, han skiter i oss.

Nu är vi hemlösa, rotlösa och ledsna.

15 Comments:

At lördag, oktober 13, 2007 7:44:00 em, Anonymous Anonym said...

Fy faaan! Jag finner inga ord!

Om du visste vad jag önskade jag kunde finnas för dig.
Hör av dig privat om du vill. Kan jag hjälpa så gör jag det mer än gärna.

Kramar, kramar, kramar!!!

 
At lördag, oktober 13, 2007 11:04:00 em, Blogger Fia said...

Näääääääe, det DÄR behvöer du inte finna dig i.

Men det är kanske detta som är ditt "tecken" på att du SKA bryta upp? Du förkänar ju så himla mycket bättre.

Du vet vart jag finns om du behöver hjälp eller bara vill prata.

Massor med kramar!

 
At söndag, oktober 14, 2007 10:39:00 fm, Anonymous Anonym said...

nena här.
Jag tänker på er alla.
ni har mitt nummer.

 
At söndag, oktober 14, 2007 11:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Åh, vad jag har tänkt på dig.

Vad du än gör, så lägg nu inte skulden på dig själv. Det är INTE ditt fel.
Att man växer ifrån varandra och/eller får känslor för någon annan är en sak. Att bära sig åt som en idiot är en annan.

Även om det säkert är tuffast för dig just nu, så är jag övertygad om att det är du som vinner på det i längden.
Stå med rak rygg, vännen, för du strålar!

 
At söndag, oktober 14, 2007 2:29:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

cecilia, en sak ska du veta...att han är inte värd dej, o har aldrig varit!

En person som sköter en seperation på detta viset har ett ego som e större än någon kan tänka sig.
det finns ju fler i familjen som faktiskt också har känslor...

Jag står bakom dej, det vet du!

MÅNGA MÅNGA MÅNGA kramar

 
At söndag, oktober 14, 2007 8:02:00 em, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Asså Fy faaannnnn, säger jag bara!!!
Jag bara tappade orden helt när jag läste ditt inlägg... Hur kan en vuxen människa bete sig så? Det undrar jag och dessutom har han barn!

Jag hoppas jag verkligen inte jag möter den mannen i en mörk gränd, för då lever han nog inte länge till!! Och jag menar varje ord jag säger....

Hoppas ni kan lösa allt på något sätt....

Till sist vill jag bara säga att du är värd någon bättre än en gubbsjuk man som bara tänker på sitt eget jätte ego....

Massvis med kramar o pussar till er alla tre o såklart Nelson!

Psst! Om du vill prata nån dag så hör av dig!!!!!

 
At söndag, oktober 14, 2007 9:45:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej vännen! Jag är så ledsen för er skull!!! Det finns bara ett ord GRIS !! Vet inte vad jag ska säga mer än att det går vidare livet,,,när man har barn så måste det ju det på gott och ont. Var med om skilsmässa när min nu 5 årig som var i magen,,,livet var i spillror men idag är det BÄTTRE. Bit ihop kämpa på och finns där för barnen. MEN lider med dig så!!!
Hemlösa??? Vad säger att NI ska flytta. Det går inte slänga ut honom? Om han längtar till den andra så kan han gott flytta dit. Karlar!!! Arg MÅNGA KRAMAR / Maria

 
At söndag, oktober 14, 2007 11:04:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Blir ledsen och chockad över vad jag läser. Tänker på dig jättemycket!! Behöver du hjälp med något, litet eller stort, så ställer jag mer än gärna upp. Det är bara att ringa eller maila mig.
Många kramar / Linda

 
At måndag, oktober 15, 2007 10:09:00 fm, Anonymous Anonym said...

gumman, har tänkt på dig hela helgen, och jag är så ledsen för er skull. jag hoppas bara att du inte anklagar dig själv för det här. jag finner knappt några ord, om du vill får du hemskt gärna mejla mig och du, jag är i malmö fredag till måndag. :-) näe kramar till dig. jag tänker på dig.

 
At måndag, oktober 15, 2007 11:28:00 fm, Blogger Paula said...

Åhhh, kära, kära du!!! Det är ju faan att inte allt kan få vara bra någon gång. Tänker på dig och barnen. Och du, ska verkligen du och barnen flytta? Borde inte han ta sitt pick och pack. Även om ni inte är gifta så finns ju sambo-lagen!

Tänker på dig och finns här för dig!

Kramar i massor
Paula

 
At måndag, oktober 15, 2007 5:29:00 em, Blogger L said...

Du vet vad jag tycker om hur han är och beter sig... Du är världens bästa, omtänksammaste och goaste. INGA FLER CHANSER NU!
Du måste sätta dig själv och barnen i första rummet, så du orkar finnas för dem.

Behöver du mig så är jag här, när som helst 24/7, det vet du!

Älskar dig gumman!

 
At måndag, oktober 15, 2007 8:14:00 em, Blogger netha said...

Ja som alla andra säger, fy fan!!!
Jag vet att du förtjänar en mycket bättre man och jag lovar, han finns där.
Detta är du inte ansvarig för, du har verkligen gjort ditt för att det skall vara bra.
Jag finns här om du vill skriva av dig, du klarar det här, du är värd sååå mycket mer.
Massor med varma kramar.
kramis

 
At tisdag, oktober 16, 2007 7:23:00 fm, Blogger netha said...

Här kommer ett gäng kramar idag med.

 
At tisdag, oktober 16, 2007 10:31:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

bara inne och och kollar hur det är med er, hoppas vardagen fungerar någorlunda och att det gick bra för Ollie på innebandyn igår.

Som L skrev innan, hör av dig om du behöver hjälp med något.

M

 
At fredag, oktober 26, 2007 11:57:00 fm, Blogger Milla said...

Men kära nån gumman dååÅ!
Jag mår helt illa när jag läser det du skriver, jag får en klump i halsen, mina ögon bränner, tårarna vill bara trilla ner för mnina kinder, jag vet så jääävla vad vad det är du går igenom. Jag bara hoppas att du e stark med dina barn. Dom älskar dig alltid. ´Massa styrkekramar till dig gumman!! O du..en sak till.. Han var ALDRIG värd dig, nu e han skyldig dig ett nytt liv. Ge dig inte. Vinn över honom. Kraaam

 

Skicka en kommentar

<< Home