onsdag, oktober 24, 2007

Tomhet

Usch nu är jag farligt nära avgrunden.
Står liksom med tårna och vippar lite över kanten.
Känner depressionen jag så stolt hållt på stort
avstånd under allt detta börja få grepp om mig.
Smyger sig på, grå och lömsk.

Vänder jag mig om ser jag mina barn som faktiskt mår
helt ok, tur att storgull har sin skola, hur lillgull
mår vet jag faktiskt inte riktigt, osäkert, han har
blivit betydligt kramigare och kärleksfullare som
om han vet att jag behöver det, men hur han känner själv
är svårt att nå in till.

Huvudet är aningens bättre idag, nu är det mest
illamåendet som håller mig i sängen.
Och tristessen.
Ledsamheten över att allt är som det är och tyngden
i att inte kunna ta sig för ngt.

Aldrig varit så här nära.
Måste orka vända mig åt rätt håll.

Det som föst mig så nära depressionen är samtalet jag
hade med pappan igår.
Jag försökte få några svar ur hnm hur han tänkt sig
framtiden redan kvällen innan men han svarade bara tomt
att han visste ej.
Vägrade bry sig eller svara.

Han fick en dag att verkligen fundera på vad han tänkt
sig med Stina, barnen och allt.
Som svar fick jag att han skulle ut och fira med jobb.
Jo.
Med henne.
Han säger att de ej har kontakt men jag trodde ej de
hade det från början och hans sätt talar för sig själv.
När han väl var hemma så var det ungefär samma svar
som kvällen innan.
Inga alls.
Han skiter i vilket.

Det är så sorgligt.
Att alla dessa år, våra underbara barn, vårt liv, att
det inte betyder ngt för hnm längre.
Han är helt blank.
Tom.
Totalt nollställd inför det faktum att han inte kommer
ha ngn familj hos sig snart.
Han har kanske andra planer...
Jag når inte in, jag har ingen aning.
Jag är inte del i hans värld längre.
Det är så tomt.

Jag kan inte ta mig för ngnting.
Hemmet eller resterna av det ser hemskt ut.
Jag vill inte ha ngn här.
Vad skulle det tjäna till.
Allt är en röra.
Jag orkar inte.
Vill inte.
Varför kan han inte bry sig om oss?!

7 Comments:

At onsdag, oktober 24, 2007 4:53:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Jag förstår inte heller hur han kan göra så mot er! Han måste ha slagit huvudet i en riktigt stor och hård järnbalk den här ggn!!
Kan bara tycka att ni kommer att ha det så mkt bättre och lugnare utan hnm! Vet att det inte känns så nu, men i det långa loppet kommer du att märka det! Det har inte varit bra på länge juh och du har inte mått bra...
Jag e här och jag tänker på dig!
Ett samtal bort bara!!

Kramar i mängder!!!!

 
At onsdag, oktober 24, 2007 6:23:00 em, Anonymous Anonym said...

Men gumman.... Jag mår så dåligt när jag läser hur ni har det! Det gör ont i hjärtat mitt!!

Jag tycker du ska lämna den mannen/kräket och skaffa dig ett bättre liv utan honom!!

KramKram!

 
At onsdag, oktober 24, 2007 7:12:00 em, Blogger Paula said...

Jag tror nog som föregående talare att du och barnen kommer att få ett betydligt bättre liv utan honom. Kanske inte känns så nu och kanske det inte kommer göra det det närmaste framtiden. Men i det stora hela så tror jag att det är bäst för alla. Han kommer inte förstå vad han mister förrän han mist det och det är för sent. Så himla synd!

Jag tänker på dig flera gånger om dagen och hoppas att allt snart löser sig till det bästa.

massor med kramar
Paula

 
At onsdag, oktober 24, 2007 7:20:00 em, Blogger LitenKrambjorn said...

Vännen. Jag kan inget annat än att hålla med dom andra här. Du kommer säkert ha det mycket bättre så småningom utan honom.
Skäms över att vara kusin med honom när ja läser hur han beter sig. Synd att inte du är det istället. :)

Massor av kramar till dig och barnen..
Malin

 
At onsdag, oktober 24, 2007 10:19:00 em, Blogger Sabina said...

Skickar allt stöd.. Vet att du klarar detta!! Ett steg i sänder, en minut i taget. Tänk inte längre!

Sedan, en mkt mkt viktig sak.. Det e absolut inte på några villkor ngn "brist" eller ngt fel i/med Dig som gjort att detta har hänt..

Snarare HANS brister som gör att det blivit så här, HANS oförmåga att känna empati o ta in. HANS felsteg.. Inte dina på ngt vis!

Han har helt enkelt inte förmågan att vara en bättre människa än så här. Du hade inte kunnat göra på ett annat vis, han e den han.

Det e INTE fel på dig.. Tro aldrig det.. (i så fall kommer jag o jagar dig med en blåslampa, bara så du vet *ler*)

Du har betytt/betyder mkt i hans liv. Ni e INTE obetydliga men HANS oförmågor gör att det blev så här.

Du e värd så mkt mer än detta!!
Vårda din själ.. Krama dina kottar. Bry dig inte om hur han agerar/reagerar nu. Oviktigt egentligen.

Vad som e viktigt nu e Du, Stor, Liten o Mini.. Er lycka o framtid! Ni har all möjlighet till båda delar. Känner jag i hela hjärtat mitt!


Pepp, Tankar o Kramar

 
At torsdag, oktober 25, 2007 12:05:00 fm, Blogger L said...

Åh älskade vän!
Dammråttorna behöver du inte oroa dig för, de ligger där de ligger.
Jag däremot oroar mig för dig. Du får vara liten och ledsen du också, det får man när saker händer. Man kan inte vara stark jämt, det klarar ingen människa av.
Du vet att jag finns här, när du behöver prata och när du inte orkar prata. Ett sms bort bara.
Skickar kärlek och god energi!

 
At torsdag, oktober 25, 2007 7:35:00 fm, Blogger mintid said...

Skickar en stor varm styrke kram. Vilken situtation du har hamnat i!!
Ja ibland tar inte livet den rakaste och självklaraste vägen utan det är kringligt och krokigt med rejäla uppförsbackar...

Tänker på dig o barnen!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

 

Skicka en kommentar

<< Home