fredag, oktober 05, 2007

Totalt misslyckande

Oj vad det börjar bli mörkt.
Vintern smyger sig på.
Att traska omkring på morgonen i kolmörker,
köra bil och önska att man fick köra i 40 och ha
hellyset på på motorvägen, huh, snart är vintern här.

Att sitta i ensamheten och tystnaden på jobb är välgörande.
Ett ställe man kan få undan, skapa sig kontroll.
Världen rämnar under mina fötter.
Ingenting är som det skall och mitt inre strimlas i smala
remsor, bit för bit bryts jag ner.
Ett hjärta krossat, illamåendet och ångesten nära att
bryta igenom var dag.
En spricka i min fasad har jag lagat på mitt duktiga vis,
mitt yttre lika kallt som vanligt.
Våga inte krama mig.
Våga inte säga att det ordnar sig.
För det gör det inte.
Jag har gjort alla misstag man kan, nu står jag här och
får ta konsekvenserna.
Livet kan inte bara passera, det måste tas itu med.
För många inblandade.

Mitt inre går itu.
Jag skulle vilja bli omhändertagen, vyssjad som en baby
och få ngn till att ordna allt detta jobbiga så jag kunde
sova mig igenom det.
Men det går inte längre att lägga sig ner på golvet och gråta.
Jag är ju mamma.
Jag har barn jag måste vyssja.
Barn jag måste sätta först.

Ett liv väl levt?
Så stod det i min väninnas dödsannons, hon som fick 2 år mer
att leva än jag levt nu.
Ett liv i rättrådighet och lycka, ett liv väl levt.
Jag har lekt mig igenom mitt, ej växt upp.
Dr Jekyll och Mr Hyde.
Åh vad jag önskar att livet inte vore så här!!!
En trasa.
Jag mår ärligt talat inte bra.
Kan inte se hur jag skulle kunna göra det.


Men i helgen blir det partaj iaf:)
Skall bli mysigt.
Jag kan inte tänka på detta andra, det klarar jag ej.
Det blir många pärlplattor för att fokusera på annat,
sitta o mysa och prata med barnen.
Det är härligt att kunna prata med dem så mkt som vi
gör nu, de vill så gärna berätta om vad de gjort under
dagen och jag insuper deras ord som ren lycka:)

Dagens:

6 Comments:

At fredag, oktober 05, 2007 9:46:00 fm, Blogger Frida "fijis" said...

hejsan cecilia! inga problem med inloggning, har redan ett konto i och me att vi fått internet hemma nu så har ja också e blogg, dock har ja inte kommit igång med den riktigt än!

vilken jobbig vecka du haft, både migrän och glassplitter överallt.
beundrar dej för hur du orkar göra allt du gör o alltid med ett leende på läpparna!
tråkigt att det där leendet inte verkar va "på riktigt" alltid :( tänker på dej!
kram

 
At fredag, oktober 05, 2007 12:28:00 em, Blogger L said...

Du vet var jag finns om du behöver prata min vän... jag vet att du är världens finaste... att inte vara perfekt är också att vara mänsklig. Du är på tok för hård mot dig själv mitt hjärta. Du är ju verkligen inte den enda som gör misstag.

Bara kärlek, i massor!

 
At söndag, oktober 07, 2007 7:05:00 em, Blogger Sabina said...

Men goaste fina du.. Önskar jag vore nära, då skulle jag krama, hålla kvar även om du inte ville! Stryka över ditt hår. Låta dig prata, gråta, skrika, skratta.. Vad du än har behov av så hade du fått låta det komma..

Vad gör lite snor på en tröja?! :)
Spänningar släpper om dom får lov att förlösas. Och alla känslor e värda att få luftas!

All Värme.
Lova höra av dig om du behöver.. Finns alltid för dig!!

 
At söndag, oktober 07, 2007 10:46:00 em, Anonymous Anonym said...

Lilla gumman de ordnar sig. Vi gör alla misstag o de gör ont ett tag men snart kommer nya som ska bekymras om. Önskar att du va liten igen en stund så skulle jag göra mitt bästa för att trösta och vyssja dig i min famn.
Älskar dig pusselikramar

 
At måndag, oktober 08, 2007 12:56:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! VAd tråkigt att det känns så tungt! Vi gör alla misstag hela tiden och jag har gjort flera stora sådanna. I bland är kriserna ett faktum. MEN jag tycker att efter varje svacka och stor motgång har jag vuxit och blivit starkare som människa. Det kommer ofta nått gott ut från "det onda och jobbiga" sen....även om man INTE ser det när man är mitt i. Kramar i massor

 
At måndag, oktober 08, 2007 1:04:00 em, Blogger Kottemor said...

Frida: Ska bli spännande att följa din blog!:)
Ja det är väl aldrig så att en olycka kommer ensam direkt...
Visa gärna mor din hur man gör med inlog! Och tack för tankarna, de värmer:)

Linda: Tack tack tack vännen, du är för go:)

Mamsen: Tack rara mor, ingen är som du, jag är så tacksam det vet du!

Maria: Jo jag hoppas jag fixar detta även om det ej känns så nu.
Tack för all pepping:)

 

Skicka en kommentar

<< Home