lördag, november 03, 2007

Det gör så ont

Jag är så ledsen att jag kommer med ett till
gnälligt inlägg, jag som inte tycker om sådana
själv, visst förstår jag men min blog har blivit
ett träsk, utan glädje, enda källan är ni som
stöttar mig.
Jag är ju i grund och botten en stark och positiv
person men nu handlar det ju inte om mig i första
hand, utan så många andra.

Faktiskt gör det väldigt ont.
ALLT är ju inte dåligt och att vi bor ihop
fortfarande är av praktiska skäl, vi har
liksom ingen annan stans o ta vägen som skulle
kunna funka.
Jag kan inte göra annat mot barnen än att stanna.

Men han försöker så mkt.
Och ofta får han mig tom att skratta.
Nätterna är annorlunda, vi ligger där på varsinn
sida av sängen, jag kan inte sova, tårarna bränner
och jag vet inte hur jag ska lösa detta.

Visst måste vi separera.
Men jag vill inte!
Men det är så att det inte funkar, har inte gjort
på länge och detta var bara beviset på att det inte
gör det eller kommer göra.
Allt blir ju bara sämre.

Vi har gjort så många misstag båda två.
Jag har säkert gjort allra flest.
Jag förstår hnm på ett sätt att han gjort som han gjort.
Han säger att han saknat ngn att skratta med, som lever,
som vill kramas...
Men vi har ändå på ngt sätt försökt att hålla ihop vår
lilla familj, mot de många odds vi faktiskt har emot oss.
Men det har gått för långt...

Tänk att alla mina drömmar är krossade.
Jag är inte personen som drömt om ett rosa sagobröllop,
det som jag alltid fantiserat om är trygghet.
Nej, det har jag inte haft.
Jag är ledsen mamma och pappa men det har alltid fattats
ngt och det är vad jag har önskat ge mina barn.
23ggr har jag flyttat i mitt 30åriga liv.
I detta huset har vi bott i 4år.
Är det lätt att inse att jag aldrig kännt att jag hört
hemma ngnstans?
Aldrig riktigt rotat mig eller platsat.
Det är verkligen inte ett liv jag önskar mina barn.
Det är tufft.

Nu kommer jag ta ifrån mina barn den där självklara
grundtryggheten som de förtjänar att ha.
Jag har själv satt mig utanför samhället igen, för hur
många singelmammor i min ålder tror du det finns här?!
Nope.
Detta är en trevlig liten by.
Jag vet att det inte kommer bli detsamma på ngt sätt.
Alla mina vänner som har barn är par, skall jag umgås
med dem är jag femte hjulet, det vet jag, det känner jag.
Hur blir det på semestern?
Vad ska vi göra, vem skall vi resa med?
Jag o barnen?
...kommer vi överhuvud taget ha råd att göra ngt?!

Måste man liksom ha en karl för att platsa?
Det verkar så.
Annars kommer jag alltid vara utanför igen.
Visst jag hade kunnat flytta in i stan för att liksom
mer smälta in, där finns fler som jag, men jag har ett
val, mitt liv eller barnens.
Och det är ej så svårt.
Jag vill verkligen inte ha ngn ny man i barnens liv.
Schas schas schas!!!
Det finns ingen som skulle acceptera dem så mkt som
en riktig far gör och ngt annat skulle jag ej fixa,
barnen kommer ju först.
Jag är ej lätt att leva med...
Dessutom skall jag ju bo med min mor.
Visst, jag har en dröm om en liten kotte till, det
tänker jag ej sticka under stol med, det hade varit
en liten dröm det...
Men, bah, det skulle ju vara så långt in i framtiden
så mina egna små gull skulle vara alldeles för stora
för syskon, så det känns ej lönt.

Men jag flyttar iaf inte långt.
Jag tar ej ifrån barnen allt, deras vänner och allt
de känner till, det har min mor hjälpt mig med så
jag med hennes hjälp kan bo kvar här.

Men jag kommer sakna så mkt.
Allt det där självklara man gör som familj.
Som inte är ngt särskilt men så mysigt.
Fy vad det här kommer bli hemskt!!!
Så sablans sablans tomt...
Faktiskt kommer jag sakna hnm hur mkt som helst.
Ja Anders som person, trots att det blivit som det blivit.
Det är ju vi som sett våra söners första steg ihop.
Gråtit av glädje de första gångerna vi fick träffa
våra mirakel, delat vardagen.
Försökt...
Men ibland går det ju bara inte.
Det känns som vi skyndar på lite för fort fortfarande.
Men kan man vänta längre, och vad ska man vänta på?
Det funkar inte!
Har inte gjort på mååånga år, varför ska vi fortsätta?
Men han vill ha mig här.
Kanske av vana.
Han skulle säkert få det bättre med ngn annan, så mkt
enklare för hnm, jag tror ej killar tänker på samma sätt.
Han säger dock att han vet att han inte kan få bättre
än mig och på det hela är det väl så eftersom vi har
våra små gull ihop, men det ska väl vara ngt mer?
Ngt som jag tydligen inte kan ge hnm.

Vet ni, idag måste jag traska ut i verkligheten.
Min lilla son har förklarat att han har en dröm han
med...
Han sa just så, att han det är hans dröm att ha MÅNGA
Pinderägg! (som han kallar kinderägg och vi rätta hnm
inte när det är så sött;)
Han berättade även att utan Pinderägg kan man dö...
Och det vill jag ju inte.
Så det är bara för mig att krypa ur mitt tycka synd om
mig själv skal o åka o handla lillsonens sina ägg.
Storgull är med pappan o åker cross.
Jag behöver dessutom nyponsoppa, mitt nya elexir.
Detta kanske ni ej tror på men jag kan ej dricka te!!!!
Har ej gjort på 3 veckor nu...
Kan ej dricka varmt, ej äta ngt tjock, soppa på sin
höjd annars bara kalla saker, och som sagt, märkligt
nog inte te som jag annars drack 2-3liter per dag av.

8 Comments:

At lördag, november 03, 2007 5:43:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Gumman min, tårarna bränner och vill bara krypa fram när jag läser ditt inlägg...
Klart att du kommer at ha oss kvar, bara för att du nu är singel så kommer vi att finnas där och du är välkommen jämt!!
Klart känslorna kommer att finnas kvar och säkert länge. Kanske hittar ni tillbaka igen,
eller så blir det ett helt nytt kapitel i ditt liv som startar snart!! Han kommer juh alltid vara pappa till killarna så varandras liv kommer ni alltid att dela i vilket fall som...
Jag är helt säke på att ni kommer att få det jättebra när allt fått lugna sig lite!
Du är som du själv skriver stark, men man kan inte stå pall för vad som helst! Det är dags för dig att vila nu och få tillbaka alla krafter!

Kramar i massor gumsan!!

 
At lördag, november 03, 2007 9:28:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej vännen! Så skönt att du har en mor som ställer upp för dig! Min mamma och papa var guld när jag var ensamstående. Klart dinna vänner kommer finnas där även när du är singel! Vila nu och försök bli frisk och stark och ta emot all hjälp du kan få. Min xman och jag är väldigt bra vänner i dag och vi funkar bra som ett team runt våra barn. Trots så mycket svek då vi skildes. Ni kommer säker kunna ha en bra sund relation när ni lagt detta bakom er...
Många kramar!

 
At söndag, november 04, 2007 2:23:00 em, Blogger Fia said...

Nej gumman ALLA dina drömmar är inte krossade. Bara några stycken. Det är iochförsig inte såååå bara, för det är några av de viktiga bitarna i livet som kommer att ändras.
Se det så här - du har dina kottar, och Nelson, och din familj och dina vänner inte fan behöver du hänga upp ditt liv på en karl som inte klarar av att hålla brallorna knäppta?
Nej - nya tag! Först bli frisk, sedan samla energi och sedan ta itu med allt som måste göras. Ett år från nu så komer du att se tillbaks på den här tiden och se hur mörk den är nu men du kommer också kunna jämföra med där du är om ett år och den jämförelsen gissar jag kommer att göra dig gott! Bamsekram, vännen!!

 
At söndag, november 04, 2007 6:59:00 em, Anonymous Anonym said...

Kommer in med en massa styrkekramar!!

Jag personligen tycker inte att du ska gå till tillbaka till dina barns far. Inte bara för att barn ska ha sin mamma och pappa i samma hus. Huvudsaken är att du mår bra, så mår dina barn oxå bra!
Och kommer du att må bra av att ständigt vara på din vakt om han träffar någon annan? Jag hade inte mått bra av det ialla fall... Men vad vet jag! Jag hade säkert tänkt likadant som dig....

Och en sak till... Tänk inte på vad han vill, utan vad du o killarna vill!!!!!

Styrkekramar så du storknar!

 
At söndag, november 04, 2007 7:41:00 em, Blogger Sabina said...

Snabb vända in för att se hur du har det o så har du skrivet ett inlägg jag velat bemöta med massor av saker.. Det kommer ett längre svar om ett tag, lovar.

Tills dess..

Tolv år e det mellan mina två så bara för att man "förlorar ett as" behöver man inte tro att hoppet e ute... Du, tjejen!! Du e ju dessutom bara barnet!! :)

Sluta ALDRIG drömma.
Längre svar kommer.. Till dess!


Massa, massa Hjärtekramar

 
At måndag, november 05, 2007 11:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej Vännen! Äntligen fixade jag ett konto, så nu kan jag läsa här. Åååh! Jag vet knappt va jag ska skriva. Jag hoppas iaf att allt kommer att ordna sej till det bästa! Skönt du har din mor som ställer upp. Det är guld värt, jag vet juh. ;) Finns här, bara att höra av dej. Puss & Kram

 
At tisdag, november 06, 2007 7:32:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

inne för en lägesuppdatering, hoppas att det är hyfsat bra trots alla motgångar, behöver du hjälp, bara hör av dig, L kan låna hem O någon eftermiddag om du behöver vila.

M

 
At tisdag, november 06, 2007 9:07:00 fm, Blogger Milla said...

Gumman, jag hoppas/vet verkligen att det löser sig. Jag beundrar din styrka! Jag vet att det är skitjobbigt att bo kvar tillsammans, barnen måste bli helt snurriga, är det mamma o pappa eller är det pappa o den andra? Jag förstår inte hur du pallar. Jag tror det kommer att bli bara när du får starta om tillsammans med grabbarna. Du har din mammas hjälp och pappa kommer ju alltid att finnas där för barnen, försök tänka på dig själv nu och barnen, sen kommer resten att lösa sig av sig självt, jag vet. Jag har varit i dina skor..och se...jag lever :) Massa kramar vännen. Finns här för dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home