tisdag, november 27, 2007

Företagsam

Igår var jag på utvecklingssamtal för lillhjärtat.
I år fanns det inte så mkt att säga om hnm,
förutom det vanliga, att han är mkt företagsam...
Och gällande mitt lilla gull har det ju alltid varit
både på gott och ont.

Han är ju så snäll och go och alldeles alldeles underbar,
och så är han ju också ett litet frö.
Visst är det hnm de skall fråga om alla pennor på
avdelningen plötsligt är försvunna.
Då talar han glatt om vart de finns och vad han har
kommit på för ngt spännande trick med dem.
Pennor kan man ju använda till så mkt.
Det händer ju en del kring min lille son, alltid gjort.

Iövrigt var de glada över den stora språkutveckling som
skett bara under det senaste året.
Förra året var det ju stor oro, pedagog kallades in och
sonen min skulle utredas.
Jag bad dem ha tålamod, han är bara envis, lever sitt eget
liv i sin värld och tar det i sin takt.
Och det har det ju gjort.
Evigt tragglande med sagoböcker, bokstavsböcker och sånger
om kvällarna har också gjort sitt, men det har ju varit
en mysig inlärning.

Men skånsk, det är inte mitt lilla gull inte;)
Han har självklart ett eget språk också.
Ngn stans mittemellan en skånsk far och bror och en
småländsk mor.
Såklart, annat var ju ej att vänta.

Vardagen flyter på även för oss.
Ångest inför en flytt som närmar sig med stormsteg.
Inte har jag börjat packa...
Huset får mig att må dåligt.
Flytta har jag aldrig gillat.
Men snart kommer det bli bra, lugn och ro i vårt lilla
hem, det längtar jag efter mkt.


Nya situationer uppstår och en person i min närhet blev
överraskad över att jag kunde vara blyg.
Jovisst är jag kaxig, självsäker och faktiskt stark.
Och lägg därtill gammal och vis också;)
Haha.
Jag har inga problem med att lära känna nya människor,
eller att låta dem lära känna mig.
Till en viss gräns.
Alla har vi ju en fasad och tar sig ngn innanför den
så kan det plötsligt bli osäkert.
Men man gör ju ett val, man kan vara den kaxiga och
inte släppa personen särskilt långt in, behålla sin
självsäkerhet, eller våga chansa.
Hoppas.
Visst kan personen då såra lättare men det är ngt
som man får ta, stenfasaden håller ju ute lycka också.


I lördags kom min far ner från Småland och vi var
ute och åt, mamma, pappa, lillasyster och jag.
Hur många år sedan var det?!
25?;)
Riktigt riktigt trevligt var det iaf, tack pappsen,
det gör vi absolut om snart!
Lilla syster yster och snälla far min:



Innebandy hann vi också med igår.
Jag får erkänna att jag inte riktigt har så stor lust
för allt det här vardagliga, minns ej när jag ens var
och handlade sist men jag har ju fyllt i frys och kyl
så på ngt sätt måste jag ha handlat mat ändå:)
Innebandyn är jättetrevlig att se på, sitter där bland
de andra trevliga föräldrarna och småpratar, våra yngre
barn springer omkring och gör vad de kan för att fastna
bakom ribbstolar och välta innebandysarg.

Igår hade jag dock lite för många egna tankar.
Med skön musik genom headseten från telefonen satt jag
där i min egen lilla värld, full koll på båda sönerna
för det mesta men inte jättesocial.
Fler förändringar kommer.
Både bra och dåliga.
Men jag tror det finns en hel del som kommer att ändras
till det bättre, jag/vi har nog en del att se fram emot!

9 Comments:

At tisdag, november 27, 2007 2:27:00 em, Blogger Fia said...

Åh vad härligt att se att du nu har tagit dig igenom den första chockartade fasen och att du redan funnit fotfästet!! Jag är så himla stolt över dig!!!!

Ja - ni har massor med BRA förändringar att se fram emot. Jo, jag vet, flytta är inget kul, men ni flyttar ju till något BÄTTRE, och med den vetskapen så kommer det också energi.

Kram!!!!

 
At tisdag, november 27, 2007 2:52:00 em, Blogger Sabina said...

Oh så hjärtevärmande!!
Oxå jättestolt över dig.. Vad du kämpar bra Darling!

Underbart. Finner faktiskt nästan inga ord! :)

Klart att du/ni har MASSOR att se fram emot. Nu, nu börjar ju nästa fas av Ditt/Ert liv!

Spännande.


Massor av Tankar o Styrkekramar!

 
At tisdag, november 27, 2007 10:55:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

Hejsan vännen! Ska bli bra med flytt ska du se...ni kommer ha så mysigt i den nya när ni väl kommit i ordning...o jag kan gärna komma och foga, spika, tapetsera o till och med mura väggar om det så behövs...var inte rädd för att fråga! Angående klippning av söner så vet jag inte riktigt när jag kommer ner till tina...hon ska komma till mej nu på tors så denna veckan blir det nog inte men jag lovar att höra av mej när jag är i krokarna! puss o kram..o du förresten...jag ska på julfest med jobb nu på lördag o den där säljaren jag tippsade dej om, han ska med...jag kan ju ta en bild av honom då ;)

 
At onsdag, november 28, 2007 8:48:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej vännen! Oj vad kul att det "händer saker" Ska bli kul att få följa er i ERT NYA HEM!!! Jag är i Lund minst 2 ggr / år eftersom brorsan bor där så om något år när du är i fas igen kanske vi kan ta en kopp kaffe :) Tänker på er!!! MÅNGA KRAMAR!!! / Maria

 
At onsdag, november 28, 2007 11:21:00 fm, Blogger netha said...

Jag är så glad att ditt inlägg andas tillförsikt, och jag vet att det kommer bli bra, det tar bara lite tid.
Du är en underbar person med två underbart goa killar så det är självklart att du klarar det.
Massor med kramar emellan hinkarna, du vet jag åkte dit till slut.
kramis

 
At onsdag, november 28, 2007 11:58:00 fm, Blogger Mindi said...

Åh nu blev jag glad då jag också kan läsa här... Jag har saknat dig så. Ja du har ju alltid lämnat så goa kommentarer hos mig men jag har ju inte kunnat återgälda dem. Men nu så...

Men jag gråter.... jag har nu kunnat läsa ikapp och jag är verkligen verkligen ledsen för din skull! Så hemskt jobbigt du måste ha haft och HAR det!!! Så overkligt det måste kännas! Så dumt och onödigt och så ledsamt. :(

När är det tänkt att du/ni ska flytta? Ska du bo hemma hos mamma?

Stooooor kram till dig!

 
At torsdag, november 29, 2007 5:22:00 em, Anonymous Anonym said...

Nä, flytta och ffa packa inför flytten är inte det roligaste. I ditt fall inte heller anledningen.
Men det kommer att bjuda på så mycket braigheter sen att det kommer vara värt varenda nuvarande tråkig sekund. Det är jag säker på!
Och jag tycker du är guld, Ila. Verkligen guld. Du orkar dig igenom detta med bravur och finns där för dina kottar, även att du har det så tufft själv. Jag hade nog bara legat i soffan och velat vara ifred...

Har det försvunnit några pennor idag då...? ;)

 
At fredag, november 30, 2007 2:34:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej Snäckis!
Tack för igår, alltid skoj med besök och snack över en kopp the hihi

Har juh sagt hela tiden att det kommer att bli så bra så och nu är du på väg dit :o)
Är så glad för din skull det vet du!
Bara hojta på oss när det är dags så kommer vi!

Massa massa goa kramar!!

 
At fredag, november 30, 2007 2:41:00 em, Blogger mintid said...

Hej!
Hoppas du får en trevlig och mysig helg med dina kottar :)!
Själv ska jag och sambon till Hbg för en hotell weekend :O) med våra vänner...julbord och en tur över till Helsingör med...

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home