fredag, november 02, 2007

Jag och Lindsey Lohan

Hej det är jag...
"The president of people with crappy lives"

...undrar om jag skall byta hela min lilla "logga"
"ila fångar dagen" till det istället bara för att
det är så slående...?!
Nej det var faktiskt lite humor, tro det eller ej,
jag ser mig ej längst ner men en olycka kommer ju
sällan ensam sägs det, jag verkar ha fått ett
helt stim.

Jag har ju varit försvunnen ett tag.
I måndags jobbade jag, gick ok men jag åkte tidigare
hem för att hinna hämta ut recepten jag behövde på min
medicin.
Vad händer då, i min värld?!
Jo när jag kör hem i ösregnet på motorvägen så tappar
jag en vindrutetorkare.
Såklart.
Den hänger fast men om jag viftar med dem vilket det
är stort behov av så repar jag ju rutan.

Jag får köra så en stund och sen svänga av och försöka
få på den med resultatet att jag bryter sönder den
istället.
Såklart.

Försöka köra vidare till en mack och köpa himskans dyra
men säkert jättebra vindrutetorkare...

Allt detta och lite kaos till gjorde ju såklart att jag
ej hann hämta ut medicinen på måndagen.
Såklart.

På tisdagen var jag liksom lite tvungen att ta mig till
jobb, frossa och grym huvudvärk.
Jobbade till ca 14 sen hem, hämta recept och piller,
knapra i sig full dos och sen i säng.
Sen blev jag bara sämre och sämre......

Ringde Vårdcentralen som sa åt mig att direkt åka till Akuten.
Fick vila lite för att överhuvud taget kunna orka sätta
mig i en bil men till slut fick jag ringa svärfar som
körde mig in.

Väl inne gick det ganska snabbt först.
Undersöktes och lades på bår.
Sen tog det timmar.
MÅNGA timmar.
Och jag blev sämre och sämre.
Sen när min mor kom för att se hur det stod till med
mig så var det precis när jag fick komma till Neurologen
då var jag så dålig så jag frös, svettades, var helt
väck och bara ville ha medicin för jag visste att om
ingen gjorde ngt så skulle jag snart börja kräkas också
och då skulle huvudvärken bli ändå värre.
Men såklart gick det så långt så jag hamnade där också.
Kunde ej röra mig, inte prata ingenting utan att kräkas,
inte ens lyfta huvudet från britsen men hade ju en sån
där spypåse som tur var.
Fy som jag mådde.

Väl på Neurologen undersökte de mig igen och gav mig
fortfarande ingen smärtlindring alls.
De gav mig medel mot illamåendet som verkade efter ett
tag som tur var iaf.
Det visade sig att jag var förgiftad.
All medicin som läkaren på vårdcentralen ordinerat mig
och som jag tyckte var ganska så saftig dos VAR också
på tok för mkt så nu fick jag hamna på rening.
Alla gifter ut ur kroppen och jag får fortfarande inte
ta ngn smärtlindring.

(Detta var min dos jag tog 4ggr per dag, totalt 30
tabletter per dygn... Detta har inte min lever mått
så bra av utan är rätt kass nu)


Kom hem igår med strikta regler att jag måste vila,
ta det lugnt och sova mkt.

Hur lätt är det när det första man gör är att följa
sin intution efter att ha frågat mannen flera ggr
om han har ngn kontakt med sin lilla lilla Stina,
går och kollar hans mobil som han "glömt" ute i bilen
och hittar deras sms?!

Hur bra sover man då?!
Jag har knappt sovit en blund och huvudet känns som
cement.
Jag är så arg så jag kokar.
Så besviken.
Han lovade!
Men ändå kunde de ej hålla sig ifrån varandra.
Han ville ej bryta kontakten för att ej göra henne
ledsen.
Sånt skitsnack.
Jag då?!
Om jag blir ledsen kvittar det?!
Och varför skicka sms kl 20 på kvällen till varandra?!
Då är det ju ganska så struntsamma om jag får veta eller
ej känns det som...
Noll respekt och jag är visst bara skit.

Jag orkar inte det här.
Jag går lite i bitar och vet ej vart jag ska ta vägen.

Det är tur jag har underbara barn och familj,
fantastiska vänner som skriver så otroligt fina
och snälla inlägg till mig och peppar så mkt!
Ni ska tro att jag tar åt mig och tänker på er, även
om jag inte orkar kika in så mkt till er just nu så
ska ni veta att era ord verkligen värmer!

Massor massor massor av kramar!!!

6 Comments:

At fredag, november 02, 2007 11:32:00 fm, Blogger Milla said...

Gumman då...du har de inte lätt nu inte. Men jag hoppas verkligen att det löser sig snart, såhär kan du verkligen inte ha det. Vilka stolpskott till karlar/doktorer du träffar, mi måste din dos avc otur vara överfull så det ska vända...dags att tömma ur skiten o börja om på nytt. Massa kramar till dig vännen

 
At fredag, november 02, 2007 2:00:00 em, Blogger Fia said...

Jag veeeeet att det är lätt att säga att du inte ska bry dig om honom, men försök! Fokusera på kottarna, resten av din familj och oss - din bloggfamilj!
Många, många kramar vännen!!!!

 
At fredag, november 02, 2007 2:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Men hur sjutton kan läkaren ordinera så fel!? Varför kan inte sånt dubbelkollas?

Och en annan sak. Jag förstår inte. Varför bor ni kvar allihop i huset? Är det för kottarnas skull? Eller pga praktiska saker? eller...?
Det känns bara som att det gör pinan längre... Och det önskar jag dig inte!

Vila dig nu.
Kram

 
At fredag, november 02, 2007 3:04:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej vännen! Lider så med dig :( MEN NU måste du nog bli frisk först innan du tar tag i allt annat. Önskar jag kunde hjälpa dig! Sov och vila och be din familj om hjälp med det praktiska!! Tänker så på er! Kram / Maria

 
At fredag, november 02, 2007 7:34:00 em, Blogger Paula said...

Åh, jag vill bara komma ner och krama om dig och ta hand om dig och dina kottar. Samt kicka karln i röva, naturligtvis!!!! Tänker på dig flera ggr om dagen och önkar verkligen jag kunde hjälpa dig på något sätt. Du är verkligen värd så himla mycket mer!!!

kramar i massor och tack för dina härliga inlägg på bloggen, du är så underbar!

kram
Paula

 
At måndag, november 05, 2007 11:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Gumman, hoppas du mår bättre snart! Usch vilken rutten stil av karln. :( Jag förstår dej, skulle oxå blivit galen! Lider så me dej. Vill bara krama om dej & berätta vilken underbar människa/mamma du är! Tänker på dej. KRAMAR i massor!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home