fredag, november 09, 2007

Veckan som gått

Jag lurades visst lite...
Det blev inget nytt inlägg i onsdags.
Då hade min dundersnuva lyckats bryta ut och
datorn där hemma hade även bestämt sig för att
sura rejält och dog.
Så jag åkte och handlade mig en egen!
Ja jag måste ju ändå ha en...
Jag är ju en teknikfjolla, det är ingen hemlighet,
men jag bestämde mig faktiskt för att köpa en liten
billig surfdator.
Jag använder den ju bara till det, och så borde det
få plats med en del av alla mina foton också.
Så jag packade in kottar och en grannpojk i bilen
och for och handlade.
Betalade och stod och väntade lääänge på min nya leksak.
Då kommer det ut en dam som beklagar och säger att min
billiga lilla pryl för 5495kr inte finns där!
Ouff.

Att handla med snuva och trötta kottar är ej kul.
In igen i affären.
Mannen som jag köpte datorn av är ju en av mannens vänner
sedan lekistiden så han lovade att ordna ngt bättre åt mig
Sagt o gjort, jag gick ifrån affären med en dator värd
8995kr som är suuuperfin och som jag bara betalt 5495kr
för så jag är faktiskt lite lycklig:)


Dock började inte dagen så bra...
2 timmar hade jag arbetat innan de ringde från storsonens
skola och meddelade det där trista med hakan.
Tursamt blev det ett fint sår av den tunna kanten på
bucklan så det räckte med tejpning och stort plåster.



Efter läkarbesöket ville ju inte sonen tillbaka till skolan.
Han behövde sin mamma och jag behövde nog hnm ändå mer.
Han fick som han ville och vi åt lunch på Mc och därefter
åkte vi vill leksaksaffären och handlade ngt för att stilla
modershjärtat lite till.


Sen skulle vi handla till modern.
Jag skulle ju ut på kvällen och då jag för 3-4 veckor sedan
fick reda på Stinastoryn direkt packade ner alla mina
kläder i stora svarta plastsäckar och sedan därefter inte direkt
varit så piggelin och heller inte sett ngn anledning så ligger
också kläderna kvar i sina säckar...
En del har kommit upp men inte hänger jag tillbaks det i garderoben
inte, det är ju inte lönt.

Så vi gick och shoppade lite.
Det tycker mamman är kul och hon behövde faktiskt också piggas
upp minsann!
MEN det brukar väl aldrig vara supersmidigt att shoppa med mina
små änglar med i butiken?!
Nejdå.
Storgull brukar ju vara fin, det är mitt lilla hjärta som brukar
vara spännande att ha med.
Storgull satte sig dock mot en vägg och reste sig sedan försiktigt
trodde han...
Och hela den jättemegastora planschen med Emma Sjöberg på trillade
ner på storsonens redan lite naggade huvud:(


Mamman fick iaf tag på ett par finfina byxor och snoffsade
till sig med så mkt smink så ingen kunde ana att hon varit
sängliggandes i 3 veckor och sen bar det iväg till Danmark!


Hummersoppa till förrätt:


Rådjur till huvudrätt, sååå gott!!


Och jag tryckte tom i mig en efterrätt också:)
Inte åt jag upp ngn av rätterna, ganska oartig men jag har
ju levt på nyponsoppa nu så länge så det gick liksom inte...


Dundergott och jättetrevligt!!:)
Att det sedan bara blev sådär inte ens 4timmar sömn efter
den kvällen gör inget, jag behövde det:)

I måndags hade jag även lyckan att få vara med och se en
av storgulls bandyträningar!:)



I helgen bor jag hos mor.
Det är bäst så.
Dock alldeles ensam utan barnen och det är tomt.

16 Comments:

At fredag, november 09, 2007 1:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Va skönt att du kom ut! Det behöver du!

Skulle pappans flickvän vara hemma hos er i helgen? Iom att du bor hos din mamma?

KramKram!

 
At fredag, november 09, 2007 6:57:00 em, Blogger mintid said...

Hoppas att du har det jätte bra när du är ute och att din helg blir fin. Du får väl testa datorn och göra allt med den :) Kul med leksaker!

Kram

 
At fredag, november 09, 2007 7:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken pingla! :)

 
At fredag, november 09, 2007 8:25:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Skönt att du uppdaterat var lite orolig...Oj så fin du var!!! kul med en NY dator:) Skönt att ha mor att bo hos. Vila nu och lt henne pysla om dig!!! MÅNGA KRAMAR

 
At söndag, november 11, 2007 11:45:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gums!
Vad fin du var! Men d e du juh alltid ;o)
Hoppas att du har haft en bra helg och laddat upp m nya krafter!
Har killarna varit hemma m A hela helgen?
Ekeby i veckan?

Kramar i massor!!

 
At söndag, november 11, 2007 8:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Det var verkligen kul att du har varit ute på galej. Hoppas att du hade så kul att du kan tänka på detta och glädjas i några dagar.
Du såg väldigt snygg ut på bilden.
Du blev väl uppvaktad på din utekväll kan jag tro.......
Ewa

 
At måndag, november 12, 2007 9:13:00 fm, Blogger Sabina said...

Halloj snygging!! :)
Hur e det med dig? Har du härdat ut helgen? Tänk på er!! Hoppas du blev redigt ompysslad av mamman din.

Skönt du kom ut o bra att du handlade nytt.. Man behöver det! Tycker du ska göra fler sådana rundor fast utan att missöden med Emma Sjöberg! *ler*

Maten såg grymt go ut, förstår att din mage hade svårt att ta emot allt efter nyponsoppedieten. Men den kanske kan väbja sig vid gormetmat om du vänjer den lite efterhand?! :)

O hur jäkla snygg e du inte kvinna?? Blä på dig, kommer känna mig som älsta mest slitna haggan i sverige om/när vi möts! *S*

Hoppas du haft en ok helg, även utan kottarna. Svår omställning för er alla!

Önskar att ngn (inga namn, endast onda tankar)hade haft vett att ta saker BETYDLIGT lugnare med Pina stället för att rusa på som en pilsk buffel i sken. Kan inte vara rätt att saker ska behöva pressas på så snabbt när Du o kottarna blir påverkade!

All värme o massa kärlek.
Var rädd om dig goding!!


Hjärtekramar

 
At måndag, november 12, 2007 5:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Åh, snäckan, du är ju ursnygg! Men det vet du ju redan.

Kul att du kom iväg och att ni hade det trevligt, och visst blir man glad av shopping! :)

Kram, kram

PS: Du var med bland de 'utvalda' så vill du så är det ett gästinlägg som gäller. :D

 
At tisdag, november 13, 2007 10:44:00 fm, Blogger L said...

Känns som att jag loggar in här 100 gånger om dan men det är bara för att jag bekymrar mig hjärtat... måste ju kolla om du skrivit nåt nytt. Vi hinner ju inte riktigt prata, även om vi vill.
Ville mest säga att jag tänker på dig, mycket.
Varma kramar och massa kärlek!

 
At tisdag, november 13, 2007 1:26:00 em, Blogger netha said...

Härligt att du kom ut, fin som en nyponros, och kul att köpa lite kläder.
Svårt att lära sig lämna barnen under helgen och vänja sig vid det nya påtvingade livet. Men det går över, jag lovar.
Nu har jag vaknat ur en bloggsvacka så nu skall jag nog hålla mig uppe ett tag till.
kramarkramarkramar

 
At onsdag, november 14, 2007 9:40:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

HEJ! Hur var helgen? och hur går det nu? Tänker på dig! kram

 
At onsdag, november 14, 2007 10:20:00 em, Blogger Paula said...

Tänker på dig stumpan. Hoppas allt är väl!!

Kram
Paula

 
At torsdag, november 15, 2007 7:44:00 fm, Blogger Sabina said...

Tittar in för att lämna en stor KRAM. Hur e det med dig o kottarna?

Tänker på er massor.
Lova ta hand om dig! Du e den bästa kottemamman som finns. Tvivla aldrig på det eller dig sj.


Kramar, tankar o värme

 
At torsdag, november 15, 2007 7:47:00 fm, Blogger Sabina said...

Men *gah*
mitt förra inlägg blev nummer 13, skrockfull (o fjantig *S*) som jag e måste detta åtgärdas.. Så jag skickar en kram till! :D

Tror inte jag sagt det på ett tag. Men erbjudandet står kvar. Behöver du så e det bara att hojta. Hjärterum, stjärterum du vet!

Se där, vad bra.. Dubbel utdelning av kramar!!

 
At torsdag, november 15, 2007 12:39:00 em, Blogger netha said...

Här kommer det lite kramar från mig idag, du finns ofta i mina tankar, och jag skulle önska att jag kunde hjälpa dig igenom den första jobbigaste tiden. Ja och sen också förstås, men....äsch du vet vad jag menar.
Kan du tänka dig jag har kollat bloggar 2 dagar i rad, det du. :-)
kramisar

 
At lördag, november 17, 2007 7:59:00 fm, Blogger netha said...

Äsch, jag skickar lite kramar idag igen.
Kramkramkramkramkramkram

 

Skicka en kommentar

<< Home