onsdag, december 26, 2007

Vår julafton:)

Jodå.
Julen kom och gick även här i vårt lilla röda hus.
Kottarna blev nöjda över sina presenter och lekte
med dem till sent på kvällen.


Systrans pojkvän fick igång sönernas wiispel till deras
stora lycka så nu blippas det och pinglar för fullt medans
jag ligger här på min säng och bloggar lite:)



Lillhjärtat blev både trött och hungrig framåt kvällskanten
och bestämde att den bästa kombinationen var att lägga sig
på köksbänken och äta ngr prinskorvar:)


Sedan fick han energi att lägga ngr nya pärlplattor med
självlysande pärlor.
Mkt häftigt som Tomten kom med i år:)


Självklart fick vi inviga storgulls nya Bandyklubba:)
Efter att mamma fixat böjen i ugnen så den var rätt:)



Men när kottarna somnat lekte jag Askungen.
Svidade om och susade iväg med min häst o vagn (v40)
in till stora staden för att för en natt vrida klockan
8år bakåt.
Till den tiden då man var partyprinsessa och ute sisådär
4dgr i veckan med dessa två;)
Så det bar av till Inkonst för att se Muhri.
Mkt bra.
Självklart dansat höfterna ur led, precis som det skall vara.


Linda, jag, Lukas:)


Vid 3-4 tiden lagade Linda fina varma smörgåsar åt mig
och bäddade ner mig i hennes bäddsoffa så jag kunde
få några timmars sömn innan det var dags för denna askunge
att göra som i sagan och bege sig hemåt innan solen gick
upp och kottarna vaknade:)
Inte många vakna när jag traskade över staden mot bilen
denna tidiga timme:)




Gårdagen var jättetrevlig!
Tack ni rara underbara:)
Och tack snälla Tomten för alla fina paket!:)

3 Comments:

At onsdag, december 26, 2007 7:03:00 em, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Va mysigt! alltid kul med julen, var sig den är på den riktiga dagen eller inte!

Kramilikram!

 
At onsdag, december 26, 2007 10:21:00 em, Blogger netha said...

Va härligt, precis som det skall vara, Du har roligt!
Massor med kramisar

 
At onsdag, december 26, 2007 10:21:00 em, Blogger netha said...

Glömde säga att här kommer det bli jättesnyggt.
Krami igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home