torsdag, januari 03, 2008

Andas äntligen ensam

Det är ngt märkligt med Skåne.
Som om det inte riktigt kan anpassa sig till övriga landet
och vad som gäller för en vinter.
Idag är vårt Skåneland i uppror.
Här skall ingen vinter råda.

Snön som fallit är ihopblåst till luddiga tussar på vår
gräsmatta, inte trodde jag att snö kunde vara så.
Den skall ligga plant och lent i drivor.
Men så bor jag visst i Skåne;)


Inatt släppte äntligen magin.
Bandet från ngt oönskat men omtyckt.
Inte ersatt av ngt annat, bara raderat.
Bortvalt.
Banden klippta och jag står återigen mitt i lugnet.
Runtom kring mig i mitt kära land stormar det så huset skakar.
Jag sitter desstutom alldeles ensam på jobb en timme innan alla
andra dyker upp och ler.
Ett längesedan sett leende, ett avslappnat.
Inte det där drömmande utan det som är tryggt.
Skönt.

Berättade inte ens om min gårdag för mina nära.
Men ngt hände.
Ngt mkt trevligt.
Nu kan jag äntligen andas ensam igen.
Blicka framåt, totalt sorgfri.
Jag blundar och ler.


Igår kväll när jag kom hem väntade underbart på mig!!!
Jag som gått hela dagen och varit sugen på semlor,tom
fotat dem för att kunna längta riktigt mkt och påminna
mig själv om att jag måste handla och njuta snart.
Där i en liten kartong på bänken stod 2 av de godaste
semlor jag ätit!
De hade plötsligt storgullet mitt kommit intraskandes
med i huset långt innan min hemkomst.
Jag ringde såklart och tackade och han var så stolt.
Hans fars idé och hur uppskattat som helst!:)


Ja, igår var en extra bra dag:)

9 Comments:

At torsdag, januari 03, 2008 9:25:00 fm, Blogger Paula said...

Åh, vad härligt att höra att du hade en sådan bra dag och vad smarrigt med semlor!!! Tänk vad 2008 kommer att bli DITT år!!!

Kram
Paula

 
At torsdag, januari 03, 2008 10:33:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det är härligt att läsa att du har det bra. Och bloggen är mycket snygg. Och Skåne är Skåne. ;)

 
At torsdag, januari 03, 2008 11:55:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jisses vad jag har läst ikapp mig nu. Julklappar, katter, goda vänner och sovrumstapeter. :)

Här inleds det nya året med en monsterförkylning, och jag känner mig lite gnällig faktiskt. tur lite bloggläsning kan få mig på gott humör igen.

Kramar i massor och en undeerbar fortsättning!

 
At torsdag, januari 03, 2008 10:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Varit här & läst. Kram

 
At fredag, januari 04, 2008 1:29:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej grynet!
Mmm vad det såg gott ut!!

Kramar!

 
At fredag, januari 04, 2008 2:47:00 em, Blogger mintid said...

mmm jag var i Skåne igår...Kristianstad dock och det var blåst på tvären...som det gör där nere...

Glädjer mig att läsa om din lycka.
Du är så väl värd den och heder åt son o x att dom gav dig en semla!

 
At fredag, januari 04, 2008 3:24:00 em, Anonymous Anonym said...

att du kan andas ensam klingar gott i vargens öron. puss och kram där nere i skåneland!

 
At lördag, januari 05, 2008 7:57:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

haha jag fattade faktiskt inte vem dem anonyma va förens tina sa det haha...du e visst smartare än mej!
kollade genom telefonen men hade ingen ful bild på dej...du har blivit snygg på alla...men när du minst anar det, när du är nyvaken med håret tovigt så står jag där o klickar av ;) kram

 
At fredag, januari 18, 2008 9:41:00 em, Blogger netha said...

Mums jag åt årets första idag.
Efter ett långt blogguppehåll är jag tillbaka för en uppdatering, detta inlägget andades tillförsikt.
kramis jag hoppar på nästa inlägg.

 

Skicka en kommentar

<< Home