torsdag, januari 31, 2008

Dr Jekyll och Mr Hyde

Så märkligt det är.
Att ibland inte vara mamma.
Att inte ha de där som man lever med i symbios, som
man vill ha riktigt riktigt nära sig för att må allra bäst,
runtomkring sig varje dag.

Ikväll skall jag på vift.
Träffa mitt Lindahjärta i Malmö på kvällen och gå på KB.
Ser fram emot det så mkt!!:)
Ska bli dunderskoj!
Jobb dagen efter så blir lugn kväll ändå:)

Imorgon ut med en vän igen.
Jobba lördagen också.
På lördagskvällen ut och äta, ganska tidigt men tror ändå
att planerna därefter blir hemma i lugnet.

Söndagen är öppen än så länge.
Flera trevliga alternativ finns...
Skall bara bestämma mig:)
Och bäst av allt, jag får hem de där så högt älskade igen.
Det magonda som redan startat och gör mig så nedstämd kommer
försvinna och jag skall krama dem länge länge.
Det är ngt visst med att få gräva sig ner bland armar ben
och små små varma kroppar om kvällen när man skall lägga sig
mellan de där 2 underbara som andas så tungt och tryggt.


Igår var det träning som gällde.
HUR kan man ställa sånt här på ett gym?!!
Jag är fortfarande ledsen när jag tänker på det...
Tog ju inte en enda...
Barnen som var med fick varsinn.
Måste äta till lunch idag;)


Lillhjärtats annorlunda sovstil.
Jag fick stå där en stund i mörkret i rummet för att fundera
ut hur han verkligen låg.
Ej blåmärken på benen...
Igår skulle vi ha onsdagsmys innan de försvann till sin far
idag och då fick de skynda sig på att snabbt byta om till
pyjamas så vi kunde se film och äta chips, mormor och jag åt
sushi istället;)
Så inte kollade jag hur pass smutsiga barnen hade lyckats bli
under dagen...
Ansikte och händer tvättas ju förjämnan men...
Det är smuts på hans ben.
Fick saneras imorse, illa;)


Och det sista jag såg idag, av rädsla att ej få se hnm mer
men nu har deras far bett mig hämta dem ikväll också, puh!:)

7 Comments:

At torsdag, januari 31, 2008 4:41:00 em, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Va kul o få gå ut! Hoppas ni får jättekul...

Förstår att du saknar gullen. Man förstår inte hur mycket man tycker om dem, förrens de är borta.

Kramilikram!

 
At torsdag, januari 31, 2008 6:01:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej hopp!
Aja där ljög du lite minsann... du sprang juh o småsmaska på Ollie o Ellis semlor... Försök inte , jag var oxå där, remember ;o)
Mina kolleger idag blev minsann långa i nosen när jag berättade att de hade semlor på gymet, men att jag inte smakade en enda och inte ens var sugen hahaha.
Nån gång ska vara den första :o)

Satt här o funderade på var bilden på Ellan var tagen (för jag kände juh igen bakgrunden) när det till sist gick upp för mig att det juh är där jag jobbar hahahaha (dock inte samma avdelning juh, men jag är juh där iallafall ganska ofta ;o)

Vad har du för andra planer på söndag nu då?

Kramen!

 
At fredag, februari 01, 2008 10:59:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

Have fun!! Hoppas helgen blir bra och snart så är det ju söndag igen och då kommer kidsen hem igen

kram
M

 
At fredag, februari 01, 2008 2:03:00 em, Blogger mintid said...

Det ser ut som om det blir en ganska innehållsrik helg och det låter trevligt allt du ska ha för dig :).

Kramkram

 
At söndag, februari 03, 2008 12:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Men, haha, hur ligger ha egentligen!? Kan väl omöjligt vara skönt? :P

Måste kännas konstigt att inte ha barnen hemma 'som de ska'. Vet ju hur det är bara mina är iväg hos kompisar...

Kram

 
At söndag, februari 03, 2008 3:03:00 em, Anonymous Anonym said...

hehe vad sött han sover! mm vet hur det där känns, jag hoppas dock helgen är till belåtelse och att du får krama dina älskade kottar.. en annan har ett rätt kaosartat liv just nu, men det är väl så det är för en hopplös varg? kramar i massor till dig!

 
At måndag, februari 04, 2008 8:32:00 fm, Blogger Paula said...

Förstår att det är jobbigt att lämna bort barnen. Skönt dock att ni (du och Anders) kommit överens om något och han inte bara skiter i det.

Hoppas helgen var utom ordentligt rolig!!!

Duktigt att motstå semlan förresten.

Kram
Paula

 

Skicka en kommentar

<< Home