söndag, januari 27, 2008

ila vidgar vyerna

Helgen har varit vansinnigt händelserik.
Det har blivit mer regel än undantag.
Tiden susar iväg med vindens hastighet och det
har ju varit passande i det blåsiga väder Skåne
har förärats med i helgen.


Fredag:
Gullen önskade Tacos, det fick de efter att Lindan
och jag tagit veckans andra pass på gymet,puh.
Smärtsamt!
Efter tacosen följde vi vår ganska nya men mkt mysiga
tradition och bäddade ner oss i bäddsoffan.
Skattkammarplaneten:)


Lördag:
Modern var på sitt allra flitigaste humör och jag och
min morgonpigge stora son gick upp tidigt och satte igång.
Medans resterande familjemedlemmar sov bort halva
förmiddagen hann vi få mkt gjort.
Tacosrester önskade storgullet till frukost, varför inte:)


Efter lite lek med kompisar och storrengöring av lilla
röda stugan så bar det iväg på Albanskt 4års kalajs:)
Min lilla syster är ju tillsammans med en jättego kille
från Albanien som också råkar ha en helt underbar familj.
Riktigt roligt hade vi!
Såå mkt gott!


Lillasyster och hennes kära svärmor:


Är det party så är det:)
Men inte tar man av sig mössorna för det.
Storgullet mitt hade nackspärr igen.


Och så blev det tårta och "ja må han leva" för det
lilla stolta och hellyckliga födelsedagsbarnet.


Och så, det te de gör som jag tycker så mkt mkt om:


Och så dans såklart:


Allesammans, ja allesammans;)
Lilla Benjamin också, han är verkligen duktig!


De enda som fick dispans var de yngsta och de äldsta.
Så underbara:)


Många barn var det också till mina gulls lycka.
Kan ju lätt säga att jag ser fram emot deras bröllop!;)



Söndag:
Båda barnen uppe vid 7.
Harry Potter och Fenixorden, riktigt bra!

Kl 0950 fotboll.

1130 träning för mamman, ajajajajjajjAJ!
Just den biten med träning kan man ju säga också är
ganska nya för denna lilla kottemor.
Smärtan.
Den intressanta musiken.
De pumpade pojkarna, jag som hellre omger mig med
de randiga veganerna, men ok.
Men pigg och orkesfull hoppas jag bli!

1300 bullbak med Tina och gullen:)


Lilla goa Albin såg mest söt ut, men det gör han ju så bra:)


Kladdigt tyckte Adelia att smöret var:)



Nu är hela frysen full med kanelsnäckor och även de med
mandelmassa i, så välkomna på fika när ni vill!!

Det har ändå varit en väldigt mysig helg.
Härlig och händelserik!

9 Comments:

At söndag, januari 27, 2008 9:32:00 em, Blogger netha said...

Va mycket mysigt du är ute på, underbart både kalas och bakning med kompisar.
Ja nog har det blåst alltid, kan inte fatta hur det kan blåsa och regna så mycket som det har gjort sen i somras, suck.
Må gott och en masa kramisar skickar jag dig, så kan du skicka mig kanelsnäckor. :-)
kram

 
At söndag, januari 27, 2008 10:08:00 em, Blogger Magnus Levin said...

fullt upp ser jag. tolkade din kommentar som att Oliver följer med oss hem under måndagen, går finfint. Cyklar han till skolan eller? Ring under dagen, någon av oss är hemma eller på mobilerna.

 
At måndag, januari 28, 2008 9:19:00 fm, Anonymous Anonym said...

så underbart det ser ut att bädda ner sig i bäddsoffan...mmmm.. helgen låter som en bra en, framförallt mumsig kanske!? kram

 
At måndag, januari 28, 2008 11:04:00 fm, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Ni tar det inte lugnt direkt o njuter av helgen! *hehehe* Äsch, det är ju kul o vara ute o fara!

Kramilikram!

 
At måndag, januari 28, 2008 11:25:00 fm, Blogger Paula said...

Wow, vad mycket du hunnit med! Och så duktig du är som börjat träna, får liiiiite dåligt samvete!!

Massor med kramar till dig

Paula

 
At måndag, januari 28, 2008 4:19:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Ja, jag som hjälpte dig lyfta alla de riktigt tunga sakerna har juh inte ens fått se det färdiga resultatet än så kommer gärna på fika *pik pik* ;o)

man får juh fylla på nu med alla träning hahaha

Kramen!

 
At måndag, januari 28, 2008 10:57:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

va duktig du e som tränar...tänk om man själv hade tagit sej i kragen...en annan har ett gym precis mitt emot jobbet där det kommer ut hurtbullar som ger en dåligt samvete hela långa dagen! men ja trivs bra här med min M&M påse bredvid mej...blir ju inte så många ja äter ändå..d e bara de röda som ja mummar på! ses snart kanske? längesen ju...måste komma o titta i d nya huset...förhoppningsvis klarar ja ju uppkörningen som ja har nu snart o då kommer ja susandes ner t dej..fast ja måste ju köpa bil me förståss;) puss o kram

 
At tisdag, januari 29, 2008 8:20:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det är alltid så livat hos dig. :)
Och ni har så mysigt...

 
At onsdag, januari 30, 2008 3:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag måste vara dödstråkig i jämförelse med dig. Vi gör inte hälften av allt roligt och mysigt som ni, känns det som.
Den här mamman värdesätter tiden med hästar och hundar så mycket, så ibland känns det som om SmåMyrorna kommer lite i kläm, även om det absolut inte är så menat...

 

Skicka en kommentar

<< Home