tisdag, januari 08, 2008

ilas plats i livet

I min säng ligger en av de vackraste pojkarna i världen.
Även en av de mest älskade.
Att bara se på hnm är en njutning.
Att höra hnm andas lugnar och helar mitt inre i uppror.



Min yngre son sover tryggt i sin egen säng.
Envis och med lika stort ensambehov som sin mor.

Sockerkatten i min närhet också.
Dit jag går, går även han.


Vad gör jag vaken när jag skall upp om 4,5timme?
När jag så väl behöver min sömn?
Behöver orka.
Behöver få ordning.
På så mkt.

Men varför sova bort den bästa tiden på dygnet?
Detta har jag också behov för.
Att få njuta av tystnaden, det sovande huset.
Bara jag och musiken.
Det laddar mina batterier mer än sömnen.
Stillar fler behov.

En hemsk dag har jag haft.
Så om ändå mer behöver jag sova.
Men jag tror jag kommer klara det ändå.
Med ngr extra koppar kaffe kanske;)
Jag fick rätt på mkt idag.
Men ändå höll ilskan och frustrationen mig i sitt grepp
till 12 slaget ungefär.
Då vände det.
Inte min egen förtjänst.
Från mkt oväntat håll.
Från ngt jag försöker stöta bort men inte lyckas med.
Har visst behov av det också.
Även om jag ej önskar.
En hatkärlek kallade jag det ikväll.
Ett tyvärr men en drog.
Inget önskat, men en stor njutning.
Bara ett leende, ett underbart ögonblick.
Jag kunde äntligen slappna av, skratta ett skratt som
äntligen nådde inombords.

Jag har inte sett ngn glädje idag.
En dag nästan totalt utan det i ngn form.
Det är ovanligt i mitt liv.
Sätter sig hårt.
Jag brukar kunna se det som fångar dagen.
Ger mig lust och glädje att le mot dem omkring mig.
Inombords.
Inte ta åt mig av problemen.

Men idag var jag låg.
Kom ej upp.
Jag har inte hittat min plats.
De problem jag såg skulle lösa sig när jag väl flyttat,
jag hade ju detta att se fram emot, de försvann inte.
Eller, de skapade nya.
Jag är rastlös, rotlös, inte till ro.
Vet ej vad jag skall göra, vara.
Kan ej ta mig för det jag skall, inte prioritera det viktiga.

Imorgon är en ny dag, jag vet att den kommer bli bättre.
Med kaffets hjälp och min benhårda vilja att förbättra,
göra det rätta, det viktiga.


Det räcker med att se på fotona jag nyss laddade in från
min mobil för att se att jag kommer skratta imorgon:)
Det behövs inga ord.
Jag skall göra DERAS dag bättre än den förra.
Le mot mina nära, göra ngt för dem.
Då vet jag att jag kommer lägga mig tidigare, tillfreds.



11 Comments:

At tisdag, januari 08, 2008 8:34:00 fm, Blogger mintid said...

Det är väl så...det går upp o ner.
Tycker ändå du är enastående som reder ut allt och har fixat ert nya fina hem så bra! Av bilder du visar är det ju kanon fint! Dina killar är med så söta!!!

Ha en fin dag vännen!
kram

 
At tisdag, januari 08, 2008 10:02:00 fm, Blogger L said...

Hjärtat.
Du är ju finast och underbarast, det finns inte mkt som du inte kan fixa.
Men... ibland får man ju vara låg också. Om man inte är det kan man ju inte heller känna igen den där lyckan för vad den är...
Skickar över massa kärlek och styrka.
Pusselikramar

 
At tisdag, januari 08, 2008 11:45:00 em, Blogger L said...

Alltså de där bilderna kan man ju inte få nog av... de är för underbara de där två fröna =)
Blir alldeles varm i maggropen av att se dem.

 
At onsdag, januari 09, 2008 7:04:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej vännen min!
Tänker på dig och du vet att det är bara att komma över närhelst du behöver snacka lite llr se en dålig film hihi

Finns här!
Massa goa kramar på dig! :o)

 
At onsdag, januari 09, 2008 11:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Dåliga dagar är inget man ser fram emot, och när de väl infinner sig så har man bråttom därifrån.
Och som du säger, imorgon är en annan dag, och den kommer absolut att bli bättre. Det är ju idag, då. :)

Bilderna på kottarna dina är ju underbart härliga.
De gör det verkligen värt att gå upp om mornarna, ens små.
( Samtidigt som de kan göra att man längtar fasligt till läggdags också... ;) )

Kramar o överflöd!

 
At onsdag, januari 09, 2008 11:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Dåliga dagar är inget man ser fram emot, och när de väl infinner sig så har man bråttom därifrån.
Och som du säger, imorgon är en annan dag, och den kommer absolut att bli bättre. Det är ju idag, då. :)

Bilderna på kottarna dina är ju underbart härliga.
De gör det verkligen värt att gå upp om mornarna, ens små.
( Samtidigt som de kan göra att man längtar fasligt till läggdags också... ;) )

Kramar o överflöd!

 
At torsdag, januari 10, 2008 1:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Dåliga dagar ser vi alldeles för ofta!
:(
Tur att du har härliga människor omkring dig.

 
At torsdag, januari 10, 2008 4:45:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Hoppas dagen idag varit bättre! Det löser sig så småningom.... du måste ha lite dalar också efter allt du gått igenom. Många kramar!!! Maria

 
At torsdag, januari 10, 2008 5:55:00 em, Anonymous Anonym said...

åh, så fina de är dina små älsklingskottar! upp och ner, jag önskar dig en fin dag imorgon. stormen bedarrar. puss o kram

 
At fredag, januari 11, 2008 12:02:00 fm, Anonymous Anonym said...

Sötiskillarna :)

 
At fredag, januari 18, 2008 9:48:00 em, Blogger netha said...

Hoppas dagen efter blev bättre, tyvärr så måste man ju ha dåliga dagar, trista dagar, men svackorna kommer bli färre och lägre ju mer tid du får på dig.
Älskar korten på dina små busfrön.
kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home