söndag, januari 06, 2008

Inte mkt sker, eller alldeles för mkt...

Jag vet inte.
Jag hinner inte med ngt numera.
Inte en tillstymmelse till rutiner eller planering.
En stund i taget.

Allting snurrar på så fort så jag inte riktigt hinner
ngt, bara tar det som finns närmast.
Men det är ej tråkigheter längre.
Det mesta är av godo och berikar.
Det är trevligt.


Ifredags fick jag passa lille Albin:)
Lite inskolning i veckan då vi myst en del och sedan dags
för stora kvällen.
Nej, jag kan ej ljuga, han grät en del, men ej sådär
hysteriskt, mest för att han var arg och det inte riktigt
var som det brukade.
Men sen fann han sig i situationen, nöjde sig med mig och
tyckte nog det var rätt ok.


Lillgullet somnade sedan i min säng, då hade redan mina
egna gull dykt upp för en stunds kvällsmys.
Albin låg sedan i min säng och lyssnade på Björk och
sov så gott till klockan blev 2354,pip, då var det matdags
igen och sedan skulle lilla fröt minsann busa och vara glad
mitt i natten:)


När sönerna kom från sin pappa hade de nybakta muffins med.
De ville fika och vi dukade upp, lillhjärtat mitt skulle
ha sin Emilmössa på sig:)
Pappan försöker verkligen nu, anstränger sig för att vara
den där bra pappan han borde ha varit i alla år.
Han har haft barnen mer än mig nu i dagarna då jag jobbat
och de har hittat på både det ena och det andra.
Skönt.
För själv får jag erkänna att det snurrar lite för mkt,
att jag inte riktigt har landat här där jag skall vara och
i den rollen, det är ej så lätt, många förändringar.


Efter fikat bäddade vi ner oss i bäddsoffan, fällde upp och
tog ut kottarnas kuddar och täcken, godis och popcorn och
såg film och hade det alldeles alldeles underbart:)


Dagen efter var en dagen efter.
Pga en hel del omständigheter och för att jag fortfarande
ej är riktigt frisk så bestämde jag mig för att stanna i
sängen hela dagen.
Te och skorpor och många smulor blev det.



Kramar på er alla!!

4 Comments:

At måndag, januari 07, 2008 10:56:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, det går undan!
Ekorrhjulet snurrar och snurrar och snurrar.

 
At måndag, januari 07, 2008 11:12:00 fm, Anonymous Anonym said...

kram!

 
At fredag, januari 18, 2008 9:44:00 em, Blogger netha said...

Hoppas du fpr fler sådanan här lugna stunder, det behöver du emellanåt.
kramis

 
At fredag, januari 18, 2008 9:44:00 em, Blogger netha said...

Hoppas du fpr fler sådanan här lugna stunder, det behöver du emellanåt.
kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home