lördag, januari 19, 2008

Me in love with Semla:)

Grattis Jennie och Jenny!!!:)
Tänk så gamla vi börjar bli,hehe
Hoppas ni har en alldeles underbar dag
!

Upptagen vecka.
Fullbokat schema.
Många trevligheter:)
Lite väl ösigt men så blir det ibland;)

På torsdagen ville ej Lindagumman vara ensam då Håkan
var iväg på jobb och skulle vara borta över natt så
jag blev hembjuden:)
Anders hade hämtat våra små älsklingar och när Lindas
gull sov kom jag susande.
Kvällsmat?:)
Ehrm...
Jupp!
Den allra bästa också:)
Självklart är det nyttigt att äta Semlor sådär 21-22 på
kvällen!!
Vi gjorde några stycken...


Min favorit som icke född Skånsk är ju detta:
I varm mjölk.
Måns i bakgrunden tyckte också det verkade himskans
mumsigt minsann;)


Yummie!!!;)


Mätta och trötta blir man;)



Igår blev kvällen annorlunda.
En gammal arbetskamrat ville jag skulle jag skulle
hänga med på en utekväll i Malmö så det blev det:)
Urtrevligt!
Middag på Debaser med min käre gamle farbror Sven
som kock, såå gott:)
Efterrätten han bjöd på;)
Mmmmmm!!
Kunde ju inte hålla mig utan var tvungen att smaka liiite
innan jag fotade,haha
Vit choklad creme brulée!


Efter middagen spelade Vit Päls.
Inte direkt min typ av musik men de såg ut att ha trevligt
på scen iaf:)
Jag och Thomas.


En mkt rolig kväll men huh så trött man är idag!
Alternativen för kvällen är många och minst lika roliga
men det som lockar mest just nu är ändå sängen;)

11 Comments:

At lördag, januari 19, 2008 3:03:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Puss hjärtat haha
Mmm vilka mumsiga semlor vi gjorde ;o)

 
At lördag, januari 19, 2008 8:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag är inte såå förtjust i semlor, men d ser gott ut iaf. :D

 
At lördag, januari 19, 2008 8:42:00 em, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Tackar för grattiset!

jag heller inte så förtjust i semlor faktiskt! För mycket grädde...

Kramilikram!

 
At lördag, januari 19, 2008 9:34:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

hej! bra ATT DU ÄR UTE OCH ROAR DIG!! Kram / Maria

 
At söndag, januari 20, 2008 12:27:00 em, Anonymous Anonym said...

mmm det såg smarrigt ut och du är söt som socker!

 
At måndag, januari 21, 2008 4:21:00 em, Blogger Paula said...

Mmm, så smarriga semlor. Och vilken underbar efterrätt!!! Kul att se att du är ute och roar dig, det måste man ibland!!

Massor med kramar
Paula

 
At måndag, januari 21, 2008 7:29:00 em, Blogger netha said...

Mumsmumsmums, jag älskar hetvägg, semlan flytande i varm mjölk. Fast jag älskar semlor utan mjölk med, så nu är tiden för mig, fast oj, det är ju ingen nyttig spis dock. :-)
Kul att du är ute ibland och roar dig, det måste man.
Kramis

 
At tisdag, januari 22, 2008 2:01:00 fm, Blogger L said...

Semlor och semlor... fastlagsbullar heter det om man är skåning och de får inte ätas förrän på fettisdagen era fuskisar =)

Puss puss

 
At tisdag, januari 22, 2008 7:50:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag gillar semlor men inte grädde. Det låter konstigt... Locket är godast!

 
At tisdag, januari 22, 2008 10:00:00 fm, Anonymous Anonym said...

Haha. Jag är som Kim. Locket är godast!
Jag äter alltid locket med all grädden på, resten får vara. :)

Härligt att du har en massa roligt på schemat. Mer sånt.

Kraaaam

 
At tisdag, januari 22, 2008 1:38:00 em, Blogger mintid said...

Semlor är gott! :) Ett måste på min födelsedag i februari :).

Sambon fyller med i februari..jämt vi åker bort....Provance...
me likes!

Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home