lördag, februari 16, 2008

Hjärtan och fartdårar

I veckan kom 2 män från Klippan med en kartong
till mig.
Det är ju ingen hemlighet att jag älskar semlor och
då säljarna i Klippan måste hålla mig glad för att
få igenom snabbleveranser osv så skickade de denna
"lilla" saken till mig på alla hjärtans dag!
Gissa om jag blev lycklig!
En semletårta!!!
Nej, jag åt den ej själv;)
Den räckte till hela avdelningen!
Lycka:)


Då alla hjärtans dan inföll på en torsdag så betydde
det ju att det var Anders dag, som alla torsdagar.
Gullen och jag myste på morgonen ist.
Alla hjärtans dag är ju dagen då man ska omge sig med
de man älskar och det gjorde jag:)
Världens bästa dejt inbokad med Lindahjärtat!
Middag, bio, partaj:)
På bio såg vi Juno, rekomenderas VARMT!!
Träffade många trevliga människor och dagen blev
verkligen supermysig.


Igår fick jag hem endast en kotte.
Min helg var ju förra men Anders hade dem ju då också
eftersom vi var på begravningen.
Så denna turas vi om lite.
Är härligt att bara få rå om en liten ibland:)
Jag hade fått en fin bukett på alla hjärtans dagen också,
lillgullet tyckte det var såå mysigt och lent att klappa
på de fina blommorna så han och mormodern pillade lite
försiktigt:)


På kvällen handlade Anders pizza o svängde förbi och
lämnade, snäll är han.
Satsbord är perfekt när man skall äta framför tvn:)
Dumbo såg vi och snyftade alla 3;)


Om några timmar byter vi kotte och jag skall mysa med
vårt stora gull, han som har en tand så lös så lös,
undrar om han kommer hem med en stor glugg istället;)

Helgens plan var ju att gräva en 3x3m stor sandlåda
åt lillhjärtat och gräva ner och gjuta en torkvinda
men nejdå, självklart blir det årets kallaste helg!
Marken är hård så man kan steppa på den...
Så grävandet får vänta.
Vi skall limma dinosarieskelett istället!


Förra helgen bjöd även på en del märkliga upplevelser.
Träffade för första gången underbara Anna som lade sina
Tarot kort för mig.
Jag är cynisk och har svårt att tro på att ngt sådant
skulle kunna ge mig ngr svar men att en människa som
aldrig träffat mig innan kunde säga så mkt om mitt liv
var märkligt.
Så här såg det ut för mig:

Jag skulle vilja förklara, men jag har blandat ihop
dess betydelse tyvärr...
Får fråga vid tillfälle, vill ju veta, ej ofta man
gör ngt sådant.

Medans vi var där i Småland var storgull med sin far
i soliga Skåne och körde cross;)


Saknade hjärtegrynen så mkt så på söndagen var vi
tvugna att åka hem tidigt.
Mor som var sjuk fick ej köra, hade gått för sakta.
Lillasyster som kör som en pensionär fick heller ej köra.
Stanna för mat gick då inte.
Ringa en pizzeria i Vimmerby, be den slicea upp pizzorna
och så åt vi i bilen medans jag körde:)


Ehrm, kanske borde ha stannat för att hälla ut det
kalla kaffet, men nejdå, mor hällde i farten...;)


Det var lite från vår vecka, hur har ni haft det?
Skelett limning väntar på mig nu.
Ha en underbar helg mina vänner!

10 Comments:

At lördag, februari 16, 2008 5:17:00 em, Blogger L said...

De va väldans va svartmuskig han ser ut vår chilenske vän, haha.
Världens mysigaste alla hjärtans dejt =)
Pussar

 
At lördag, februari 16, 2008 6:49:00 em, Blogger netha said...

Låter faktiskt som en rätt trevlig vecka.
Den där semlan skulle vara god att sätta tänderna i, kanske den skulle räcka för att döva semlesuget. :-)
Hihi, smart och hälla kaffet ut i farten. :-)
Ha en bra helg, njut och må bra.
kramis

 
At lördag, februari 16, 2008 7:38:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Åh trevlig vecka du haft ) Juno vill jag med se, men den har fått dålig kritik. Jag brukar INTE hålla med. Här bakas det minchocklad kladdkaka nu. Kram / Maria

 
At söndag, februari 17, 2008 4:39:00 em, Blogger Fia said...

Åh vad skönt att du har haft en bra vecka efter din tunga, tunga helg!!

Och en date?!? Vad kul!!!!!

Bamsekram från ett semmellöst land..

 
At måndag, februari 18, 2008 1:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Shit vilken semla! haha Det var nog bra du inte tryckte i dig hela själv, du. :P

Härligt ibland att bara få rå om en liten. Det blir lite speciellt. Maken och jag försöker dela på oss ibland och ta varsin liten Myra med oss.
Sist var jag ute och red med MellanMyra. Jag vet inte vem som var stoltast av oss. Hon eller jag. :)

 
At måndag, februari 18, 2008 6:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj! Sikken tårta. Fast jag fick lite illamående känslor när jag såg den... *haha* Jag är nämligen inte så förtjust i semlor o se en "jätte" en gjorde det inte bättre! *haha*

Juno är en underbar film. Såg den här hemma häromdagen.

Jag har blivit spådd en gång i mitt liv o det hon sa har nästinintill stämt faktiskt!!

Skulle vi träffas nåndag? Vet inte om du såg min kommentar i några inlägg sedan?

Kramilikram!

 
At måndag, februari 18, 2008 6:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj! Sikken tårta. Fast jag fick lite illamående känslor när jag såg den... *haha* Jag är nämligen inte så förtjust i semlor o se en "jätte" en gjorde det inte bättre! *haha*

Juno är en underbar film. Såg den här hemma häromdagen.

Jag har blivit spådd en gång i mitt liv o det hon sa har nästinintill stämt faktiskt!!

Skulle vi träffas nåndag? Vet inte om du såg min kommentar i några inlägg sedan?

Kramilikram!

 
At måndag, februari 18, 2008 6:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj! Blev visst dubbelt upp! hahaha

 
At onsdag, februari 20, 2008 4:19:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Mums vilken tårta! Säljare kan sina knep. Kul med bio. Var länge sen man såg en vuxenbio sist men till helgen ska det faktiskt bli premiärbio men Morgan Pålsson.
Ha det bra!
Kramar
L

 
At söndag, februari 24, 2008 10:20:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Hej Cecilia,

hoppas allting är bra och att middagen igår var trevlig. Hade hoppats på en uppdatering med lite bilder från matchern igår. L lyckades bara ta en bild, hade för fullt upp med Jack.... Ha en trevlig vecka.

M

 

Skicka en kommentar

<< Home