måndag, februari 04, 2008

Inte blir det som man planerar:)

Helgen började ju redan i torsdags.
Jodå, underbart skoj att träffa Lindahjärtat och
Sonia, lyssna på musik och skratta mkt:)


Fredagen skulle jag BARA hem snabbt och handla en
tvättmaskin, sätta sladden i väggen och fara vidare inåt
staden igen, bordet var bokat på Metro kl 20, härligt
sällskap och jag såg MKT fram emot kvällen.

Sen kom vi hem.
Fick inte ut den sablans maskinen ur bilen...
77,5kg.
Jag väger 20kg mindre.
Jag vann till slut men först gick jag och lade mig i sängen
ngr timmar och deppade över att jag är liten, inte fick
göra det roliga jag tänkt på kvällen för inte kunde jag
åka in till stora staden med en sprillans ny tvättmaskin
i bagaget, ganska onödigt o den hade ju knappast funnits
kvar i bilen morgonen efter...

Andra problemet bestod av att det inte direkt bara var
att plugga in den i väggen inte...


Men då jag har en far som är elektriker och dessutom
är galet envis ibland så fixade jag det till slut:)
Kl 2 på natten surrade första maskinen, mor och jag var
adrenalinpumpade och lyckliga:)



Lördagen:
Gullen mina var med sin snälla far i Gbg och gjorde
experiment!
Sova i husvagn är så mysigt tycker de!


En härlig dag med många upplevelser, pappan mailade
mig bilderna från deras dag:)





Min lördag bestod i att jag enligt planen skulle jag
gräva ett hål och gjuta ner en torkvinda.
Allt inhandlades, inkl cykel åt storgull och jag körde hem.
Väl hemma upptäckte jag att spade saknades...
Smidigt.
Fick lasta in moderskapet i bilen och fara till ÖB.
Väl där handlade vi många bra verktyg, mkt mkt godis och
såklart ärtsoppa.

...vi handlade ett järnspett också.
De är ganska tunga.
När vi lastade upp varorna för att betala och jag ställde
spettet vid sidan efter kassorna där mor stod och packade
ner i påsarna så välte plötsligt spettet...
Jag var inte i närheten, men självklart klassas det som mordförsök.
I mormoderns ögon då alltså.
Det tog henne i bakhuvudet och en gigantisk bula uppstod och
mormodern blev helt väck ett tag.
Personalen rusade fram, stol plockades fram och hon togs
om hand.
Attans.
Säg den dag som är händelselös i vårt liv.
Inte ens handla kan vi göra.

På kvällen var jag ute och åt god mat på La Roche,
underbart och mkt trevligt sällskap:)
Inte skulle jag dricka ngt vin inte, jag skulle ju gräva
ner den där torkvindan mitt i natten men med lite övertalning
om att grannarna nog skulle undra vad jag gjorde om jag
stod och grävde i marken mitt i natten så slank det ner
några glas av det goda röda, ngn god kaffedrink fick
också följa med ner i magen tillsammans med de goda tapas
vi åt:)

Söndagen väcktes jag av ett sms...
Rara Lindan tyckte vi kunde ta söndagsträningen lite tidigare,
jovisst, bara att hoppa upp ur sängen, kasta sig i duschen
och kontrollera så mormodern fortfarande andades och ej
fått ngr större men av att bli misshandlad med järnspett.

...sen stressades dagen vidare.

Sönerna var på bio med sin snälla far och jag var ensam
hemma och pysslade.

En händelserik helg som vanligt.


Denna veckan har bara 2,5 arbetsdag, imorgon bär det från
jobb lite tidigare och på torsdag morgon flyger jag till
Sthlm med lite kollegor för att gå på Nordea utbildning och
Wallmans på kvällen.
Kommer bli supertrevligt!:)

...dock går tåget vidare på fredagsmorgonen till Småland för
begravning.
Men det behövs i hjärtat.
Omge sig med de man älskar och säga farväl.

Det är vår kommande vecka det...

4 Comments:

At måndag, februari 04, 2008 10:09:00 em, Blogger mammanochkidzenpunktse said...

Oj! Här händer det mycket.... Du får vara rädd om din trevliga mor juh!! *hihi*

Vilken snygg tvätt maskin, står en likadan (tror jag) hemma hos oss o surrar oxå!

Va skönt för dig att få komma iväg lite!

Tänkte om vi skulle boka in en träff snart? Kanske åka till Busfabriken eller nåt?

Krmailikram!

 
At måndag, februari 04, 2008 11:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Jeez va´re går.
Här är det lugna gatan i jämförelse. :)

 
At tisdag, februari 05, 2008 6:53:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena snäckan!
Ja, att d e händelserikt hos dig skojar man juh inte om ;o)
Jag slutar senast kl. 18 ikväll. Ska jag ringa när jag kör från jobb?
Har ff ont i ryggen :o( Men det går över!

Kramen!!!!

 
At onsdag, februari 06, 2008 6:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Heej Gums! Oj, va läskigt med spättet. Ja, d verkar då hända nåt hos er hela tiden. ;) Kramkalas

 

Skicka en kommentar

<< Home