onsdag, februari 27, 2008

Äventyr

Tadaa!!
Då var andra också borta!:)
Jag bara råkade putta till lite på storgulls tand
där han satt och vickade och vips satt den stumme
pojken med tanden i handen:)
Men vi får ta hela dagen från början...


Får börja med att berätta vad som väntade mig vid
hemkomst igår.
En chockad mormor mötte mig i hallen endast iklädd
linne och trosor.
Hmm, varför kan undras och hon pladdrade chockat på
om att hon bara lämnat lillgull ensam i duschen i
ngr minuter och under den tiden hade han lyckats spola
hela badrummet fullt med vatten, ända upp till tröskeln!
Vatten är ju hans stora passion.
Torka torka och torka.
Skälla på lillhjärtat och tvätta och hänga.
Allt medans det lilla fröet fnissade lyckligt.
Inte blev jag direkt förvånad, det är sådant som hör
vardagen till då man har lyckan att ha just en Ellis
i sitt liv:)

0530 plingade klockan idag.
Som vanligt.
Stappla upp för att vakna efter en stund i duschen.
Vakna ändå mer då man märkte att när man klev ut ur
duschen så var det som att kliva i ett badkar.
Mmm, lillhjärtat hade ju inte direkt verkat skyldig
igår, mest överraskat stormförtjust.
Antagligen röret som halkat lite på sniskan.
Torka torka torka, pajja all tajming.
Suck.
Lillgull var alltså totalt oskyldig, bara lycklig:)

Köra och lämna gullen aningens sent.
Komma på att man glömt allt pålägg och godis man
inhandlat för dagens äventyr.
Vända och hämta.

Idag var det ju nämligen dags för mig och min underbara
kollega Katrin att åka runt på alla (utom ett) driftställen
för att träffa våra säljare, fika och connecta.
Det är ju en speciell upplevelse att få ansikten på de man
pratar med i telefon flera ggr per dag!
Många hade jag träffat innan men ej alla och upplevelserna
var blandade kan jag säga,haha
Men oh en sån underbar dag!
Jodå!
Det är så härligt att alla är så olika, så himla rara och
det var ju precis som om man träffats och fikat varje dag
och inte bara pratats i telefonen, inga konstigheter
bara störtroligt:)

Att resa med Katrin är ju också underbart i sig!
Laddat med Polly, Bilar, dricka, nyfixad resemusik och
baksätet fullt med kakor och bullar att dela ut:)
Snack snack snack och många skratt.
Frukost o kaffe i Lund.
Wienerlängd o kaffe i Eslöv.
Fläta o kaffe i Landskrona.
Pastasallad och varm choklad i Helsingborg.
Semletårta och kaffe i Klippan.
Ojoj.

Tidsplaneringen och dieten totalsabbad.
Haft så trevligt att ingen tid hölls.
Men det är en viktig dag, många frågor och svar.

Hemvägen gick ngt snabbare än borde.
Storm.
Ratten i benhårt grepp.
Lastbil som körde ut i vår fil precis framför oss
och vi missade att köra in i den bakifrån med ca en
meter, adrenalin.
Vi pekade finger åt chauffören båda två.

Kvällsmaten skulle intagas hos söta Tina.
Insåg då vi satte oss i bilen i Klippan att det var kört.
Enda dagen mormodern ej är hemma och ingen som kan hämta
mina gryn.
Tina som är så snäll packade in sina barn i bilen och
for och hämtade mina:)
När jag väl anlände stod hon där med 3 barn ätandes vid
bordet, ledsen lillkille på armen och fingret i blodigt
bandage...
Ojoj.
Igen.




En sån dag, ett sånt äventyr.
Jag är helt utpumpad och så trött så trött och så glad
och lycklig över den härliga dagen och min snälla snälla
vän Tina:)

I kylen på jobb väntar det som blev över av semletårtan.
Kanska stor bit kan tilläggas då sötsuget ej var så stort
efter de tidigare fikastunderna den dagen.
...den har ju inte riktigt den ursprungliga formen kvar
direkt efter att ha trampat bromsen i botten där för att
rädda våra liv, då har inte ens en semletårta så stor
betydelse.

En helt vanlig dag i mitt liv, helt vanlig:)

8 Comments:

At onsdag, februari 27, 2008 11:18:00 em, Blogger Magnus Levin said...

puuuh, vilke dag!! Du verkar ha haft det trevligt och glatt, det känns hela vägen över vägen och hit

Kram
M

 
At torsdag, februari 28, 2008 3:28:00 fm, Blogger L said...

Finaste!
Alla dina dagar borde vara lika underbara som du är!
Du förstår nog inte hur du räddade mig när jag var så nere...
Bara kärlek, alltid!

 
At torsdag, februari 28, 2008 5:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj! Jag blir trött bara av att läsa om din dag! *fniss*

Tur att ni inte krockade...

Kramar i massor!

 
At fredag, februari 29, 2008 8:51:00 fm, Anonymous Anonym said...

Bra! Peka finger borde vi nog alla göra lite oftare...

 
At fredag, februari 29, 2008 6:19:00 em, Anonymous Anonym said...

åå så sött, vargungen har bara tappat två i därnere.. :-) haha vet du, jag drömde om dig inatt, att du kom och hälsade på! flippat va!? kramar i massor med en önskan om att du får en underbar helg.

 
At lördag, mars 01, 2008 9:01:00 em, Anonymous Anonym said...

En sån där åka runt och fika dag vill jag också ha! Minus lastbilscaffis då.

Är tillbaka i bloggvärlden igen, efter en veckas uppehåll. Landat i nya lyan och det börjar skymta ett hem någonstans där bland kartongerna. Men det tar ju sin lilla tid, jag kan aldrig bestämma mig direkt, utan måste prova mig fram. Maken är så trött på mig så han håller på att gå upp i atomer, men jag vill ju vara nöjd! Inte halvnöjd eller, än värre, missnöjd. :P

 
At måndag, mars 03, 2008 8:06:00 fm, Blogger Paula said...

Rackarns vilken fullspäckad dag!!!

Vilken supersöt tandlös kille du har!!

Kram på dig
Paula

 
At lördag, mars 08, 2008 8:39:00 fm, Blogger netha said...

Sicken gullig tandlös gosse, hihi dessa småbarn utan tänder, sen kommer det alldeles för stora tänder som blir bra när de växer i dem.
Sen härlig dag med månadens fikor samlade. :-) Ojoj, man kan faktiskt må lite tjyvtjockt efter en sån dag.
Dessa lastbilschaffisar skulle göra livet mycket lättare på vägarna om de höll sig vid sidan och inte skulle visa all världens makt för att köra om, usch, jag gillar dem inte på motorvägen, har faktiskt lite rädselnoja för dem.
Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home