tisdag, mars 04, 2008

Kramar och snö

Det blir härligare och härligare att stiga upp.
De ljusa morgonarna ger hopp om värme och en
kommande vår.
Ler hela vägen till jobb där jag sitter med för
vädret nödvändiga solglasögon, min ljudbok och
en kopp te i bilen och bara njuter av den inbillade
värmen mot mitt ansikte:)


Lillhjärtat mitt har blivit en baddare på båtbygge.
Tejp liksom vatten har ju alltid varit 2 av hans
absolut största passioner, utan tvekan, nu har han
kombinerat de två i detta.


Så söt:)
Jag kan inte låta bli att le stolt var gång jag ser
min store son, han är ju så fin!
Tänk, nyss var han det där lilla pyret man gick och
bar på i timmar, sniffade i de små lockarna på hans
lilla lilla huvud och buffade lätt i den lilla baken
där han hängde över axeln.
7 år snart.
Var dag är spännande med äran att ha så fina troll!:)



Helgen.
Ojoj.
Och ännu ett oj,haha.
Fantastisk.
Amazing.
Fabulous!!!
Så himla rolig!
Galen till tusen:)
Precis som jag älskar,hahahaa!
90 års kalas i tema Studio 54.
De 3 födelsedagsbarnen, Sonia, Linda och Grönis.
Urtjusiga!


Jag och Filip, så uppdressade så!


Nico och Grönis.


Jenny och min gamle bäste vän Lukas som sedan även
ju blev lillasysterns pojkvän.


3 arbetskamrater dök också upp,haha, kanske ej menat
att de skulle se mig i min lilla guldtop och lockarna
men asch, kul hade vi!
Här är Sebastian och Higge, även Lindahjärtats kollega.



Imorse kom en liten pojke upptassande lite tidigare
än han själv nog önskat.
Lillgull tyckte nog inte alls att det skulle vara
morgon riktigt än.


Morgonen bjöd på en del andra överraskningar också.
Snön som föll tillsammans med plusgrader igår hade
bildat ett halv centimeter tjockt istäcke på min bil.
Dörrarna gick överhuvudtaget inte att öppna.
Inte tänkte jag heller vara våldsam mot lilla pärlan min.
Till slut efter att ha irrat omkring i trädgården som
en förvirrad höna alldeles för länge för att hålla
morgonens tidsplan så dränkte jag den till slut
i varmt vatten.
Skickade in gullen snabbt innan det frös till igen och
skrapade sedan det som gick.
Handskarna längst ner i handväskan som rymmer allt för
att inreda ett halvt hem så dem fick jag ju ej upp.
Men snön ligger fortfarande vackert minsann!


Och soligt blev det.
Flera olyckor också pga av halka och sol.
Skåne är sig likt.
Lite snö och det blir lamslaget.


Till jobb kom jag ändå, utan en endaste liten ny buckla
på bilen, till en dag som bjöd på många trevligheter.
En jättekram från en kär vän som dykt upp oväntat, en
lunchpromenad i det vackra vädret, många många skratt som
vanligt...:)
Hur skall morgondagen kunna slå denna?;)

Hoppas ni också haft en riktigt solig och skön dag!

6 Comments:

At onsdag, mars 05, 2008 7:49:00 fm, Anonymous Anonym said...

Dina festbilder är verkligen... festliga!
:)

 
At onsdag, mars 05, 2008 6:51:00 em, Anonymous Anonym said...

Så snygg du är!! O vilka mysiga festbilder. Den som bara hade tid från sitt jobb o familj att ta sig ut på galej? Och vem är killen...????

Världens gulligaste glugg har storsonen lagt till med! Ursött!

Håller med dig om vädret, vi här nere i skåne är helt maktlösa när snön anfaller.... *haha*

Kramilikram

 
At lördag, mars 08, 2008 8:42:00 fm, Blogger netha said...

Japp lågt stående sol är lite läskigt i motljus, sicken tur du klarade dig med halkan dessutom.
Sicka underbara lockar du har på korten och härliga festbilder och underbara kläder. :-)
Kramis

 
At lördag, mars 08, 2008 1:18:00 em, Anonymous Anonym said...

Visst är det underbart när det börjar bli ljusare och längre dagar.
Tar mig en paus från de j***a kartongerna och surfar lite istälet. Mycket roligare... :)

 
At lördag, mars 08, 2008 3:34:00 em, Blogger Sabina said...

Haha.. Alldeles underbara bilder Hjärtat! Glädjer mig att det var en lyckad kväll.. (hur den nu kunde vara det när jag inte var med?!? *morr* *S*)

Ledsen jag varit dålig på att kommentera sista tiden.. Men vill du ska veta att jag e här & tittar till Er.

Skulle bli tosig alldeles om jag inte kunde se till att ni mår väl!

Vad sägs om en date snart?!


Många Många Tankar o Kramar

 
At lördag, mars 08, 2008 11:19:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej!! Oj kul fest! Skickar en stor kram / Maria

 

Skicka en kommentar

<< Home