måndag, mars 31, 2008

På äventyr med Lindan

Att resa runt i Skåne och HITTA, det vet alla
att det inte är min starka sida.
Stockholm, dit kan jag köra i blindo.
Staffanstorp, skulle förmodligen hamna i Trelleborg.
Det är skillnad.
Uppåttill vet man ju att vid stora granen borta vid
det höga berget, där svänger man vänster, i Skåne,
rapsfält, rapsfält och rapsfält och dem tappar man
ju lätt räkningen på.
Funkar inte.

Så skall jag ngnstans så tar jag alltid med min min
partner in crime, Lindan, min ständiga följeslagare
på vägen.
Hon fixar allt det där viktiga, matar mig med godis,
fixar musiken, sjunger för barnen och mig och är
allmänt underhållande:)
För oavsett hur kort äventyr vi än skall på, så
självklart skall det innehålla allt det där.
Godis och dricka inhandlas, ritböcker till barnen
och musiken laddas.
Viktigheter.

I söndags for vi till Klippan på secret mission, eller
tja, grunden i uppdraget innebar att lämna min kära
bil för lite utbuckling.
Och det gick ju självklart alldeles utmärkt.
Bara vi fick tyst på den okunnige, tjatiga och mkt
envisa tanten i navigatorn så:)




Och idag...
Tadaaa!!
Årets första grillning minsann!!
Sååå underbart!!!
Viltburgare på grillen.
Håkan bakom och sköter vändningen.


Älsklingarna plockar blommor åt mamman.
Från rabatterna.


Ollie fotar lite, mamma försöker hjälpa:




Lindan är ju inte lite glupsk;)


Gullefjun lirar lite;)


Och så sparkades det fotboll till kl 20!:)


Men nejdå, det var inte mörkt, bara svårt att få till
en osuddig bild utan blixt, skumt.



En helt FANTASTISK dag och kväll!
Bubbligt lycklig i hela kroppen:)

Men tråkigt är att jag imorgon lämnar kottarna på dagis
för att ej se dem på 6dgr, aldrig varit av med dem så
länge och de gör ont.

7 Comments:

At tisdag, april 01, 2008 11:44:00 fm, Anonymous Anonym said...

Grilltider minsann!
Sommaren kom tidigt till Skåne i år!

 
At tisdag, april 01, 2008 8:18:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Härligt gumsan!
Finns inget fotogeniskt i mig minsann... Blir sååå usel på bilder hahahaha
Mycket mysiga dagar hjärtat!

Kramen o pussen!

 
At tisdag, april 01, 2008 8:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Hihi... Kul med någon som har lika dåligt lokalsinne som en själv!

va gott med grillade hamburgare... Mums!

KramKram!

 
At onsdag, april 02, 2008 12:28:00 fm, Anonymous Anonym said...

Grillning och ljusa kvällar. Fan vad härligt.
Här fick hästarna gå utan täcken idag. Hela dagen. DET är ett säkert vårtecken. :)

 
At onsdag, april 02, 2008 8:39:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! ÅH grillat redan! mums Söt kollega du har ;) kram / maria

 
At onsdag, april 02, 2008 9:17:00 em, Blogger Frida "fijis" said...

gud vad gott att grilla, måste man ju göra snart...inget går upp mot första grillningen! vi ses imorrn på me & i partyt! kram

 
At söndag, april 06, 2008 11:22:00 fm, Anonymous Anonym said...

Men du Ila.
Har du kört vilse nurå? Glömt Lindan och svängt fel?? ;)

Kram påre, Snäckan, önskar dig en toppensöndag!

 

Skicka en kommentar

<< Home