måndag, mars 24, 2008

Påskmys

Tänk att det blev vinter igen...
Efter att penséer och annat blomstrigt blivit
planterat i både trädgårdsland och krukor.
Nähepp, tji fick vi liksom.
Nu står de stora krukorna här i köket, ngr blommor
ser skrämmande frusna ut fortfarande.


Det fascinerar mig mkt detta med storgulls passion
för regn.
I stora huset så gick han ut och satte sig på altanen
under en filt och hörde regnet smattra mot det uppspända
seglet, satt där länge och bara njöt.
Jag vet inte varför.
Han har alltid älskat det.
Själv är jag lika förtjust i åska.
Vill också helst sitta utomhus.
Att få se åskan över ett öppet hav, från en höjd eller
ett öppet landskap, det är magiskt.
Undrar om det är samma känsla han får när han trollbinds
så av regnet...


Fredagen bjöd på äggmålning.
Tina, Frida, Adelia och Albin var här och pysslade lite:)
Det hör ju till!


Adelia var mkt duktig.
Även fast hon blev smutsig.


Lycka!!!!!!
Tänker inte förneka detta fenomen att jag är en fjolla.
En mkt nöjd och stolt sådan också!
Sån tillfredställelse jag kände när jag plockade fram
min lilla fjärrkontroll till datorn, laddade med en
skön playlist och bäddade ner oss i bäddsoffan och
låg där och pillade lite, ojoj;)
Det ÄR trevligt när det funkar.
Teknikpryttlar är skoj:)
Storgull var lika intresserad, han är ju lika tokig
i musik som mig och även om tvn var på och vi låg där
och mös, åt godis, pratade, kramades massor så var musiken
där i bakgrunden och han knappade sig fram till det han
ville höra på och vi var så lyckliga så:)


Morgonmys.
Kottarna somnade tidigt och märkte ej när mormor och
Nena kom hem så glädjen var stor när de hittade dem:)
Krypa ner och se film minsann.


Monster wrestling i mammans säng.
En ny olympisk gren kanske?!
Kanske, kanske inte.


Lilllhjärtat tolkar påskkyckling på sitt alldeles egna sätt.


Och nej, inte TROR ni väl att mitt lilla älskade troll
har vuxit till sig och slutat med hyss bara för att jag
ej dokumenterat så många på sista tiden??
Han skulle baaara när han borstade tänderna.
Och oj så kladdigt det blev.
Men det var inte hans fel.
Tandkrämen ville bara inte komma på tandborsten sa han.


Mamma var på lite äventyr på lördagskvällen.
Efter den trevliga påskmiddagen med Systran och hennes
familj.
Försvinna när kottarna somnat, vara åter innan de
vaknar, call me Cinderella.
Mkt mkt söta Irika och Johanna spelade på KBs Vinylbar,
ojojoj som vi dansade, alldeles alldeles underbar var
kvällen,precis som Askungen skall ha det.



Jo, det är väldans tidigt ljust ute nu, härligt:)
Mkt mysigt att susa hemåt till sin lilla familj efter
en mkt skojsam natt:)


Söndagsbowling med Jennie, Sara och Gullen.
Vickan:


Lovisen klassade ut oss ALLA!!
Grym på bowling!
...och vad säger det om oss andra,haha?;)


Ellan och hans tunga klot.
Notera den rosa mannen.
Bowlar?
Dansar??


Ellan tyckte han var bäst, mamman också:)


NGT trött Sara;)


Och lite påskmiddag.
Efter det kröp vi ner i den stora mjuka soffan framför
den varma kaminen och bara slappade medans gullen var ute,
väl påpälsade och lekte i det pyttelilla som fanns kvar av
all den snö som föll bara ngr dagar innan.


Hjärtegrynen mina for sedan på kvällen till sin far
och mamman bäddade ner sig tidigt.
Måndagen med stark söndagskänsla har tillbringats i
Malmoe med Sonia på Doc Lounge.
Jazzdag och brunch.
Filmvisning och Miles Davis.
Många koppar te på Simpan.
Mysigt värre.


Nu har jag bosatt mig på min favoritplats.
I blåa soffan, största koppen te bredvid mig, kaminen
strålar sin lugnande värme och datorn ligger trivsamt
på min mätta mage:)
Imorgon kommer mina kärlekar hem igen, pappan i Norge
och de är mina enbart i över en vecka:)
Underbarare än underbarast!

...när pappan sen hämtar gullen här efter sin långa
bortavistelse, är det dags att åka och titta på gullens
nya kusin förhoppningsvis;)
Spännande väntan framför oss...;)
Jo, jag önskar det var jag, heller ej att förneka.
Men den tiden är ju ej just nu, nu är det tid för annat,
var sak har sin tid, icke att sörja eller längta, bara
att fånga nuet och njuta av det, vem vet vad framtiden
bär med sig åt mig och OH så glad jag är för deras skull!!

4 Comments:

At tisdag, mars 25, 2008 1:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Ni har nästan lika mkt vinter som vi. Imponerande!
:)
Bra med bowling! Kul men händer för sällan.
Och bra att du tog dig en svängom! Mer sånt.

 
At tisdag, mars 25, 2008 2:26:00 em, Blogger Paula said...

Åh, vilken härlig påsk ni haft! Hm, det där med tandkrämen känner jag igen, har hänt här också några gånger =).

Massor med kramar till dig och kottarna!

//Paula

 
At tisdag, mars 25, 2008 11:56:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! OJ vad många fina bilder det var här. Förstår att det är KUL nu med ny kamera. Jag ska bowla i morgon med min 11-åring Sofie och min kompis och hennes 12-åriga dotter. Sen blir det "utelunch". Vi har med VINTER tyvärr. Kram / Maria

 
At onsdag, mars 26, 2008 12:39:00 em, Anonymous Anonym said...

HAhaha. Just det där med att inte dokumentera alla hyss de hittar på! Så gjorde jag med LillMyra för ett tag sedan, för jag skämdes fasen för allt hon hitta på. *asg* Vågade inte skriva ner allt då folk måste tro att jag aldrig kollade till henne!

Härlig påsk har ni haft och jag är faktiskt lite avis på snön. Jag har ingen sett iår... :P

 

Skicka en kommentar

<< Home