tisdag, mars 18, 2008

S N Ö

Förväntansfull var gårdagen.
Leendes hoppandes väntandes på att få åka hem,
hoppas på att snön skulle stanna även i vår del
av världen om så bara för en dag.

Utsikten från mitt fönster på jobb, galet oväder.
Orolig för de som var ute på vägarna...


När jag kom hem låg storgull febrig, sov nästan i
soffan redan då.
Mat och sen slocknade han.
Trött och snuvig.

Idag tog vi sovmorgon, febriga trötta barn mår ej bra
på dagis/skola så vi blev hemma.
Gullen mår dock mkt mkt bättre idag så här var de ute
i overallerna redan strax efter 7!!
Jupp.
O vad skulle jag göra på vägarna en dag som denna?!
Kunde ju ha slutat hur galet som helst.
Ej ofta man har snö i Skåne...


Storgull luffsade omkring i snön och bara mös:)





Varm choklad med vispgrädde är ett MÅSTE:)



Mina ligister;)


Vicka rumpan till dansa med Doreen kan man också
göra om man är hemma mitt i veckan.


Glass och vila är viktigast idag;)


Sockerhjärtat och Ellishjärtat, bästa vänner:)


Storgull är ute och gömmer en skatt i trädgården, kartan
är redan ritad och vi väntar...;)

Tadaa!:)
Intensiv, underbar vinterdag!


Inte frös vi, blev vi kalla gick vi in och mös
framför vår lilla kamin:)


Sen kom Jenny och jag överens om att det var
dags för en liten pannkaksdejt så vi susade
iväg, hur mysigt som helst!
Och gott;)


Bus och mys:)




Sen for vi hem och rullade 2 ton köttbullar, jättegoda!
...som vi sen glömde bort i ugnen så de blev till små
hårda knölar som funkar finfint som kattmat...
Enbart.
Attans.

En nästintill helt perfekt dag!!
Men det är ju det, inget kan vara helt utan fel,
bara väldigt väldigt nära på;)

6 Comments:

At tisdag, mars 18, 2008 4:06:00 em, Blogger Unknown said...

Härligt med snö det är lika i Småland.Men det är kul ser jag för mina barnbarn. Pappa

 
At onsdag, mars 19, 2008 1:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Tack själv för igår!

Synd att det blev skit med köttbullarna...

KramKram!!

 
At torsdag, mars 20, 2008 1:09:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Oj vad härligt :)Passar på att önska GLAD PÅSK!!!

 
At fredag, mars 21, 2008 12:35:00 em, Blogger mintid said...

VAd mysigt ni hade det :) Pannkakor är gott!

Önskar dig och dina fina killar en glad påsk!

Kram

 
At fredag, mars 21, 2008 5:46:00 em, Blogger Milla said...

Gud va mkt snö ni har...:D
Hoppas ni får en underbart glad och god påsk! Massa kramar från oss :)

 
At lördag, mars 22, 2008 7:15:00 em, Anonymous Anonym said...

Pannkakor är det order om här idag, så vi bojkottar allt vad påskmat heter och ska trycka i oss alldeles för många pankisar var. :)

Det ÄR vackert med snö, även om jag tycker att det hade passat bättre under december, januari och februari...

 

Skicka en kommentar

<< Home