söndag, mars 30, 2008

Utploppningar

Ensam vaken i det lilla tysta huset.
Inbäddad endast i en stor morgonrock och med
det blöta håret uppsatt, väntande.
En stor kopp rött te på bordet framför mig,just rött
för att inte störa den högt efterlängtade nattsömnen.
Några timmar till är kvar innan jag får krypa ner
mellan mina svala lakan, ensam i den stora sängen.

Ojoj en sån kväll!!
Och en sån dag!
Galet.
Värre.
Chockad, inte jag men ngn annan;)
Stackars denne och stackars storgull!!


Dagen har varit jättehärlig!
Den fick bara en liten oväntad knorr på slutet kan
man säga...
Kompis här och busat med Ellis, hans dagispolare Klara.
Storgull på vift hos klasskamrat.
Strukit tvätt tills galgarna tog slut.
Fixat och städat, tvättat och vikt.

Klara tycker att storgull skall ha på sig sitt halsband
han köpte i Thailand.


De lika lugna fröna sitter och läser tillsammans.

Sedan kom Fina Frida Frisör på besök, stor påse goda bullar
och wienerbröd med choklad på.
Kaffe och lite uppdateringar:)

Sedan bar det iväg till Lindan och Håkan för middag, massvis
med godis och mys i soffan.
Guldkompassen blev det ikväll, helt klart min typ av film.

Gullen såg på film på datorn, lekte, gosade.
Så sköna och självklara ihop.


Min förstfödde fantastiske son somnade på min arm.
När det var dags för hemfärd och allt var packat och
hejdåna sagda hostar sonen till, instinktivt vänder jag
mig om mot dörren som är LÅST.
Hans uppkastningar träffar allt som träffas kan.
Inklusive Håkans trevliga kollegas för dagen nyköpta skor.
Den barnlösa killen blir chockad.
Lätt sagt.
Ehe, skor skall ändå ej lukta gott säger den stackars rara
killen och har ögon som fotbollar.
Oj.
Ojojoj.
Kvällen som var så mysig.
Ett sånt slut.
Strippning för mig och sonen utomhus inför säkert lika
chockade grannar, vi droppade, så illa var det.
1 maskin tvättad, en i, en kvar.
Ouff.

Vad som mer hänt idag?
Ett MIRAKEL!!
Gustav är här nu, 3425gram lätt och 49cm liten.
Kottarnas lilla minikusin.
Tyckte nyss hans storebror kom, fast det är mer
än 2 år sen, lika?:)



Annars?
Tja, jag är rätt så nöjd med livet, seglar lite kan
man säga, leendena är många:)

Idag är en dag av förväntan.
Går i en bubbla, väntar på vad som skall ske.
Ngt magiskt är på gång, en ny människa föds vilken
minut som helst.
Barnen får en ny kusin.
Det största mirakel som finns sker i min närhet,
men inte i min värld.

Det är märkligt.
Det som var så tryggt, så självklart.
Men jag är nöjd med den värld jag lever i just nu.
Även om allt känns högst tillfälligt.
Jag tar igen de år jag levt i en annan värld.
En värld jag ej beklagar, den har gett mig mkt.
En helt annan upplevelse, erfarenheter jag är mkt
glad över.

Jag fladdrar fjärilslikt mellan de olika världar jag
försöker sammanfoga till en.
En dag helylle mamma, har den ofattbara äran att
ha 2 underbara söner, jag är deras största fan.
En otrolig ynnest att få vara deras mamma, få följa
dessa fantastiska små människor genom livet,
stötta, hjälpa, älska och bli gränslöst älskad av.
De är så coola:)

Den andra världen, då jag tar för mig av det livet
erbjuder mig just nu.
Jag blickar ej framåt.
Jag lever just nu.
Njuter av det som finns framför mig.
Det är mkt trevligheter, bara att fånga dem.
Jag möter nya människor, de flesta är jag bara
på tillfälligt besök hos i deras värld ett tag.
Men den tid jag får tillbringa i deras liv skall
jag ta vara på, det är spännande.
Det är också en ära att få lära känna nya människor.
Som pärlor på ett halsband.
Några stannar där för evigt, vissa finns där bara
en kort stund men alla kommer sätta sina spår.
Hjälpa mig att forma mig till den människa jag
håller på att bli, med en fot i var värld.

Jag avvaktar, lär känna, lyssnar, insuper deras
lärdomar och liv och är lycklig över att så otroliga
människor seglar förbi i mitt liv.
Ja för de flesta jag träffar nu är personer som kommer
att vara i mitt liv en kort stund.
De vet om det.
Jag vet om det.
Vi fångar bara dagen tillsammans, just nu.
Men de finns kanske där för en mening.
Vad vet jag.
Vad jag vet är att var möte lär dig ngt nytt, bara du
öppnar ögonen och ser det.

De får så gärna stanna där förevigt, i mitt hjärta kommer
de alltid vara, i mitt liv väljer de själva.
De flesta tycker jag mkt mkt om, vissa mer än andra:)
Jag tar inget för givet och inget särskilt mkt på allvar.
Jag lever livet just nu, precis i detta ögonblicket.
Skrattandes, dansandes, älskandes, vaket, och
mkt mkt njutningsfyllt.



Godnatt mina vänner, ni vet att ni som har tillgång
att ta del av vårt liv här, på gott och ont, ni har en
alldeles egen plats i mitt hjärta, ni är alla viktiga.
Kramar och tjarlek i mängder till er söta!

6 Comments:

At söndag, mars 30, 2008 5:35:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Puss på dig snäckan!
Tack för igår, tack för idag, ses imorgon hahaha

 
At söndag, mars 30, 2008 6:40:00 em, Blogger netha said...

Jag gläds mig dig, dock inte uppkastningen, bläh, jag avskyr detta.
Nu är jag tillbaka, har ju mycket med vår webbutik just nu, men vänta skall du se, snart är jag tillbaka helt och hållet.
Sen har ju köpt en prinsessa till och hon är sockersöt och väldigt vän och elegant, inte som storebror Bosse som är en riktigt jord, gräv, gödsel, lerälskar. :-)
kramis

 
At söndag, mars 30, 2008 7:53:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Härigt att du ler vännen! Söt bebis!!! Ha en BRA vecka! Kram / Maria

 
At söndag, mars 30, 2008 8:58:00 em, Blogger mintid said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At söndag, mars 30, 2008 8:58:00 em, Blogger mintid said...

Det är jag/vi som ska tacka för att man får vara med om dina dagar och att du delar med dig :). Det ger mig mycket att få läsa dina kloka ord.

Ha en bra ny vecka!
Kram

 
At torsdag, april 03, 2008 8:26:00 em, Blogger Milla said...

Gud vilka söta killar du har. Verkar ha dem alla finaste vännerna oxå..Många kramar till dig gumman.

 

Skicka en kommentar

<< Home