torsdag, maj 29, 2008

Grönt är skönt

Åh snälla, låt klockan ticka fram.
En timme till kan susa iväg, snabbt snabbt.
Sedan skall de piller jag trycker i verka blixtsnabbt.
Alvedon och de små gröna söta en kär vän gav mig igår.
DÅ är jag nöjd.

Stapplade som ett litet fyllo över gräsmattan till bilen
imorse, koftan på ena armen, temuggen i den andra,
lysande orange sommarklänning och svarta ballerinaskor.
Gapande, trött, ser ut som jag mår.
Det enda som fattas är små papperstussar i min röda näsa.


Här om dagen kände jag doften av syrener i hela min trädgård.
Som i en dröm.
Skolavslutningskänslan gav mig rysningar genom hela kropppen.
Jag har inga syrener själv, vill ju så gärna ha runtom hela.
Vackrare och mer somrigare kan jag ej tänka mig.
Men doften fanns där, påtaglig så jag nästan ville spara
den på burk och minnas sommararen när den har ersatts av
kyla och vinterdoft.

Idag smakar inte ens mitt älskade te.
Längtar ändå till min medhavda soppa, ingefära, linser,grönt.
Den MÅSTE vara nyttig och göra mig och min stackars näsa
grymt gott.

Är på jobb på obestämd tid idag.
Kommer bli hemtjatad.
Men vill ej lämna min söta Katrin själv.
Micke är ju utflugen.
Har avslutningsfest för lillhjärtat med hans dagis ikv,
får träffa storgulls nya fröknar.
Viktigheter.
Bör nog sova en timme innan.

Fann mina älskade kollegor så vackra i sina klänningar
idag så jag var tvungen att be vår kära cafédam att
ta ett foto av oss alla 3:)
Olikheter.
Snälla lugna Katrin, Gülsen som alltid skrattar och pratar
och får oss att le med sina sköna kommentarer.
Vad vore dagen utan dem:)

4 Comments:

At torsdag, maj 29, 2008 3:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker du ser kanon ut, för att må som du gör! Vacker som en sommardag. :)

Syren gör verkligen våren/sommaren fulländad. Det är ett måste varje år.

 
At torsdag, maj 29, 2008 6:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Åh vilken fin klänning! Jag vill också ha, jävla hippie som jag är, hahahahahahaha

 
At torsdag, maj 29, 2008 9:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Sååå roligt att höra av dig igen vännen ! Det var så länge sedan och jag har för länge sedan försökt komma in i din blogg, men den var då låst och jag hade inte kvar din mailadress...

Jag har verkligen saknat din blogg och alla skojiga uppdateringar så det var så jätte kul att du skrev hos mig och ännu roligare att jag nu kan se din blogg igen.

Just nu är det lite ont om tid... men jag lovar att komma hit och kika på alla dina inlägg som jag missat en annan dag.

Stor kram på dig !

Kram Kram

 
At torsdag, maj 29, 2008 10:12:00 em, Blogger Ann said...

Underbar klänning!! Du är jättefin!
Hoppas vi kan höras på msn någondag/kväll!

Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home