måndag, maj 26, 2008

Såå mkt måndag

Regnet smattrar mot rutan utanför.
Regnar lika mkt ute som det gör inuti mig.
Måndag.
Lämnat grynen hos sin far.
Jag får ingen ro i kroppen.
Kan ej se det som naturligt på ngt sätt att vara
ifrån de som jag älskar så ofattbart mkt så länge.
Ångestdag, den värsta.
Bara måndagen passerar så kan veckan kanske susa iväg
lite fortare...
Kunde det åt i alla fall inte varit sol kan man tycka?!

Ah, skall ej gnälla.
Det kan gärna få regna i hela 3dgr.
Jag behöver vara inomhus.
Kurera min snuva, få struket min 1 metershöga stapel
med kläder så jag har ngt trevligt att ta på mig igen
och vila min sargade rygg efter förra veckans äventyr.
Men sen, sen får det gärna bli sol för mitt sorgesamma
humör varar sällan länge utan då bör det hittas på
trevligheter:)

Dessutom kan man ej vara sur på det här stället jag
jobbar!
Har världens bästa kollegor!
Och känner man sig extra nere, som idag och tänker att
choklad är grejen som gör dagen lite bättre, och då går
in till vårt lilla café för att handla det, då finns där
världens raraste lilla polska kvinna som alltid ger en
komplimanger och berättar om sitt liv och bara är
så himla go, man går alltid leende därifrån:)

Har bilder från kalaset som skall upp, sötsaker:)
Men de ligger redan inladdade där hemma i datorn så
des får tas när det ges tid.
Här kommer ist ngr från i helgen på temat sömn:

Min söta lilla syster yster.
Så spännande detta är!
Det lilla liv som finns i hennes tjocka mage.
Som vi väntar och längtar.
Den lilla som vi ej vet vad det är men som redan har
en ganska stor garderob med rosa kläder...
Jag hade likadan när jag låg i min mors mage.
Från den dag hon visste att jag väntades var jag en
Cecilia, i denna mage ligger Ida, det har systran vetat
om sedan hon var 16, alltså i 13 år.
Hoppas för hennes egen skull att hon har rätt nu.


2 av mina gull.
Det allra största och min surrogatson.
Älskade älskade.
Saknade.


Nerbäddade i mammas säng för att jag skall få njuta av
deras närhet ngr timmar extra, få deras tår i ögonen
och armbågar i ryggen och av det känna så stark lycka:)
Mina små elvispar;)


Och själva anledningen till att jag blir tvungen att
blogga nu, när jag egentligen ej kan:
Som jag förstår det så måste jag göra detta för en
alldeles underbar vän:
(Men jag är blond så jag hoppas hoppas innerligt det
blir rätt nu...)
Regn, vad är det bästa förutom att se film då?
Jo - fiska!
Så det gör jag här, vänligen rösta på mästerliga Myra,
för det är hon värd!:)
Det kan ni göra på följade sidor:
Mamsen
GuteGirl
Fröken SparSmart
Karsten
Gregorius

Hoppas jag gjort rätt nu Myra!??:)

4 Comments:

At måndag, maj 26, 2008 11:47:00 fm, Anonymous Anonym said...

Åh, ILA!!
Jaaa, du har gjort rätt. MER än rätt. Tack.
Du har dessutom gjort mig alldeles varm inombords. :D
Underbara, underbara du.

(Nu är jag så till mig i trasorna att jag inte ens kan koncentrera mig p åatt kommentera resten av ditt inlägg. Sorry. ;) )

 
At måndag, maj 26, 2008 12:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Jättebra ser det ut!!
Kram på dig!

 
At tisdag, maj 27, 2008 12:22:00 fm, Anonymous Anonym said...

Åååh va mysigt med bäbismage! :D

 
At tisdag, maj 27, 2008 6:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken mysmage syster din har fått! Ja, man får ju hoppas hon får en liten tjeja nu juh. Med alla kläder o så...

Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home