fredag, maj 23, 2008

Vad kvinnor kan

Sällan har jag både svurit, muttrat om död och skrattat
så mkt på en och samma dag.
Sannerligen har veckans slit tagit hårt på oss.
Det märks oerhört på både humör och rygg.

ÅH så ilsk jag varit på den sablans sandlådan idag!
Noga planerat, in i detalj, men säg när saker och ting
gör som man vill?!
Grrrr

Planerna på att uppdatera föregående inlägg efter hand
som saker och ting utvecklade sig gick i stöpet
fetmycket då sanden ej kom förrens 19.
Men innan dess hade vi mellan mina svordoms skurar
i skymundan en jättehärlig dag:)

Kl 13 traskade vi iväg till skolan för att hämta 2 av
storgulls polare.
Balans är ngt mitt storhjärta har gott om!


De 4 ligisterna jag har inhyst i vår trädgård idag;)


Gungan är flitigt testad!
På alla tänkbara sätt.


Kl 19 kom då äntligen sandmannen.
Svosh så hade han plockat i all sand i sandlådan!


Lite topping blev det förstås som vi skall använda när vi lägger
våra trädgårdsgångar här i sommar, så det fick jag ju köra
iväg men så smidigt det gick ändå!:)
(Skrothögen i bakgrunden är från mitt plock med det gamla
staketet och lite annat smått o gott vi hittat i trädgården,
det och den trasiga tvättmaskinen som vägrar gå till tippen
själv skall köras iväg till tippen imorgon också)
Bergsbestigning:


Storgull for med polare hem för övernattning och Lindan kom
susande för att vi i smyg skulle montera ihop gullens studsmatta
de ska få i födelsedagspresent lite i förtid imorgon.
Rabarber/äpple paj skulle tösen mutas med men hon kunde
inte riktigt vänta utan gluffsade glatt i sig smuldegen som
blivit över;)


Men SEN fick hon paj!:)


Hon tyckte att jag dokumenterar hennes matvanor lite för
flitigt och hämnades bums med att fota den slitna mamman
som på denna veckan ser ut att ha blivit 10 år äldre där
hon sitter i sina arbetskläder.
(Men det är borta så fort jag fått vila, promise, sedan
är jag ung och vacker och får visa leg på systemet som
vanligt:D)


Vad ska jag egentligen med en man till när jag har Lindan?!:)
(Om hon ser skum ut så beror det mest på att det var minst
14 miljoner knott ute, vi stank mygga så det borde känts
ända till Malmö men inte höll de sig undan för det)
Myggljus eldade vi också på för att med alla medel försöka
få lite arbetsro.
...enda resultatet var att vi upptäckte att mannen som borde
ha sovit och ej sett detta, min lillpyroman, satt och eldade
upp kartongerna som studsmattan legat i...


Storgulls polare somnade direkt.
Det gjorde inte hjärtat mitt.
2220 fick jag åka och hämta.
Vips så var det ingen överraskning för ngn längre.


Men vi lyckades!!
"Åh vilken duktig dotter du är Linda" sa mor min om sin
adoptivdotter och Lindan fick sedan glatt inviga vårt
fantastiska mästerverk!
Och sanning är, att det finns inte en chans i världen
att jag hade klarat detta utan min kära vän, hon var
en klippa där jag bara stod och var trött och förvirrad.
Makalöst studsmattekunnig visade Lindan sig vara, rena
proffset!
Nästan så jag med ro kan montera ner den för hösten
så hon kan komma och montera upp den igen till våren:)


Godnatt mina vänner, om 7 timmar ringer klockan och
jag skall upp och laga mat till det första kalaset
innan övriga huset vaknar så vi kan gå ut och fortsätta
i vår trädgård med det som måste göras innan kl 14.

********************************************************
Uppdatering i dagsljus:

Urtjusigt!
(Ignorera tvättmaskinen i bakgrunden, den är ju väck
om ngr timmar och så skall staketet sättas upp bakom
mattan, men det får vänta tills imorgon)

2 Comments:

At lördag, maj 24, 2008 7:27:00 em, Anonymous Anonym said...

men åh så duktig du är vännen! hoppas du får vila lite nu, puss & kram.

 
At lördag, maj 24, 2008 11:14:00 em, Blogger Kottemor said...

Vargakvinnan: Mmmmm, ikväll har jag
beordrat vila till hela min lilla stab.
Gravida lillasystran min ligger som
en klubbad säl här i bäddsoffan och magarna är alldeles för mätta av god mat och alldeles för mkt godis:)
Vill ju bli av med snuvan!
Pusselikramar

 

Skicka en kommentar

<< Home