tisdag, maj 20, 2008

Bubbel

Varför heter min blogg ”ila fångar dagen”?
För att det är vad jag önskar göra.

Se bara på mina bilder.
De säger ganska mkt.
Inte bara innehållet, det jag fångat,
utan kvaliteten, ögonblicket.
De är ej perfekta eller ens jättebra oftast.
De är tagna ur nuet.
Precis som det är.
Jag strävar ej efter perfektionism.
Tar dagen som den kommer.
Det är vad jag lärt mig.

Har fått så många bevis på sista tiden över
att man ej kan rå över sitt liv.
I så mkt.
De planer man lägger upp, de drömmar
man försöker förverkliga, de blir ej sanna.
Jag är ej pessimist.
Realist.
Mkt optimistisk.
Det är verklighet och ju färre förväntningar
man har av livet desto lättare har man att
ta vara på det som fås.
Njuta av det.
Faktiskt.
Inte nöja sig med det lilla man får, mer ta
tillvara på det i väntan på de drömmar man
sakta strävar emot att förverkliga.
Njuta av dagen!

Jag är bubblande glad i detta nu.
Jupp:)
Trots att jag har så många tankar i mitt lilla
blonda huvud idag, sorgesamma.
Tar ut saknaden i förtid för jag vet att den kommer.

Jag har tankar om lycka och kärlek.
Vad som får en att må bra.
Just det som gör mig så fjärilsfull och skrattande
idag är att jag fått så fina tankar sända till mig.
I mms, mail, vykort:)
De betyder så mkt!
De där små sakerna från vänner som gör det
för att de vet att jag uppskattar det, vill
göra mig glad, tänker på mig.
Tar sig den tiden.
Gör mig så glad så glad:)
Jag är omgiven av vänner, verkliga vänner,
Viktiga personer i mitt liv.

Har man sånna fantastiska personer i sitt
liv, så borde man vara rätt ok själv, eller?
Jag är lyckosam i detta, det vet jag:)

Ett mms igår från ngn på promenad, denne
kom att tänka på mig när skylten passerades;)
Fick mig att skratta högt:)
Läs:


En text ur ett mail som väntade mig på jobb:
"Du har mer tur än du tror! Att kunna leva för varje
dag som du gör är få förunnat!"

Ett vykort från ngn som saknar mig och vill
hitta på ngt skoj:)


Min underbara kollega som hade med sig turkiska
bakverk åt bara mig för att hon vet att jag älskar
att prova ny mat och är rätt svag för sötsaker med;)
Vidgar mina vyer, ger mig inspiration,haha

Tack tack tack!!:)



Glada blev även grynen igår när de kom hem och
fick se gungan jag snickrade så hårt på under
söndagen, trots att pappan deras skvallrat och
berättat hemligheten för dem.
...inser att jag måste klättra upp och såga ner
ngr grenar,haha


Ringarna skall höjas ikväll också, stora pojkar
har jag juh.


Och sagoläsningen igår kväll.
Lillhjärtat som benhårt höll fast att detta var
en mullvad, fick både mig och storgull att kikna
av skratt:)



En av de stressigaste veckorna på året iövrigt.
Planen för veckan:
*Gräva klart sandlådan.
*Täcka med duk, snickra kanter.
*Ordna sand.
*Flytta staket.
*Bygga studsmatta och nät i smyg på fredag kväll.
*Köra till tippen med saker som funnits i trädgården.
*Städa, handla, fixa mat.
*Umgås med mina älskade gull och kära vänner.

Jupp, jag är ledig denna fredagen med.
Dock blir det nog ej strandmys utan mer hemmaarbete,
självklart kombinerat med mkt bus och mys:)

Over and out;)