måndag, juni 23, 2008

5 dagar kvar till semester:)

Ja bara dagar kvar till årets 3 veckor långa
semester:)
Nedräkningen har pågått i en vecka redan och ibland
pirrar det till i hela kroppen av längtan när jag
snuddar vid tanken på de där dagarna utan måsten,
hemma med de små små älskade som jag bara skall
ägna veckor åt att mysa med!:)

Ok, helt ledig är jag ju inte såklart...
Har ju 2 jobb och skall ta ngr kvällar på det andra
då och då men iaf inga dagisdagar, sovmorgon var dag
och tid tid tid att gosa skratta och hitta på äventyr:)


Min lilla så högt älskade och avgudade son har ju
önskat den där semestern så hett och så länge.
Han kan inte alls förlika sig med att han fortfarande
måste gå till dagis i veckorna.
Han tjatar och envisas.
För just envis det är ngt som kännetecknar lillgull
enormt mkt.
Den lille sonen är ett kärlekspaket, gosigare går ej
att finna, han är kärlek rakt igenom!:)
Men då han ej får som han vill... Benhårt envis.
Noll förståelse för andra förslag än hans egen vilja.
Men ngn underbarare liten onge går ej att finna:)
Man bara längtar efter att få ha hans små söta armar
runt ens hals, hans lilla putiga pussmun som igeligen
sträcks upp emot en när han behöver en av sina många
kramar och pussar:)

Så till hans stora lycka har mormodern oturligt nog
gått och fått en elak nackspärr och fick idag åka hem,
vara hemma imorgon och hans fröken Anna lovade mig att
meddela hnm att han skall få ha semester i hela 1,5 dag
tillsammans med mormor där hemma:)
Det är lycka det i hans värld:)
Oh så mysigt de kommer ha!


Det är en liten ångestmåndag annars idag.
Lite många måsten och krockar.
Att lilla hjärtat mitt som lämnades så nedstämd på
sitt dagis i morse nu får åka hem, lossar på de tyngsta
stenarna runt min hals men fler finnes.
Det ordnar sig nog.
Om 5 dagar har jag semester;)

Kramar och kärlek mina vänner!!!
Kramar och kärlek:)

4 Comments:

At måndag, juni 23, 2008 4:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag har 8 jobbedagar kvar!

kramkram!

 
At måndag, juni 23, 2008 7:36:00 em, Anonymous Anonym said...

Att han ser fram så emot att få semester. Liten. :)

Här är det fortfarande några veckor kvar till sommarlovet, men å andra sidan går de inte tillbaka förrän en bit in i september.

 
At måndag, juni 23, 2008 8:02:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej vännen! Härligt att ni hade en fin midsommar! Kram / MAria

 
At måndag, juni 23, 2008 10:46:00 em, Blogger Mitzie said...

Hej vännen, ni ser ut att ha haft en härlig midsommar!

Underbart med semester snart!
De är för söta dina små troll!

kramar i massor

 

Skicka en kommentar

<< Home