tisdag, juni 24, 2008

Dagens konstanterande

1, Vad är det med barn och ledighet?
De kan vara hur svårväckta som helst på morgonen
då de måste gå upp i tid, men när de är lediga, då
minsann vaknar de av sig själv hur lätt som helst,
före vanlig tid för uppgång.
Slår det fel?
Never.

2, Gräs växer.
Och måste tyvärr klippas, för det görs då inte
av sig självt.
Också ngt man kan skylla på det här sablans regnet.
Nu sätter jag ner foten och säger, det räcker!!



3, Jag SAKNAR rutiner.
Fd hemmamor med strikta regler och rutiner svävar
nu runt ngnstans där dagen är totalt planlös.
Galet.
Nu skall jag ägna min lunch åt att göra ett klipp och
klistra schema med program för vår semester innehållande
aktiviteter, mat, bak osv som mina älskade kottar själva
får klistra in där de tycker passar.
Demokrati!;)


Skall strax ringa hem till min bubblande glada lillson
för att höra hnm prata om ingenting, det är så skönt
när man får lov, när de ej är på dagis utan man kan
ringa och störa dem precis när man vill och har behov;)

De kommer förresten hit om 2 timmar...
Och ja, jag kanske har ringt ngr ggr innan idag;)
Men jag saknar... o älskar;)
Och får göra det precis hur mkt jag vill:)
Bjöd hit dem till vår fikarast kl 15, så jag kunde få
pussa på lillhjärtat lite och så blir han ju så glad
när han får komma till mammas jobb:)
Spännande spännande!:)

Pussar på er allesammans, för det har jag extra många
av idag!:)
Än så länge, värre blir det efter 1515, då kan de va slut;)



*********************************************************
Uppdatering.
Jag fick just 2 mms från mormodern.
Med texterna.
"Detta var "Citronmeliss och Basilika"


"Fd potatisplantor"


Vi som var såå stolta över vårt frodiga land!
Ringde upp för att fråga vad som hänt.
"Ja nu har Elliot skitit i det blå skåpet kan
man säga"
Upplyste mormodern mig om.
Lillhjärtat hade frågat så snällt om han kunde få
låna en sax och klippa lite gräs.
Och det fick han och gjorde.
Gräset satte han sen så fint i en vas på bordet.
(Det är visst jag som tycker det är lite långt,
vissa tar dock tag i det)
Sedan lagade mormodern mat...
Och lillgullet mitt fortsatte klippa.

Som sagt, det är roligt att ha semester tycker Ellis:)

2 Comments:

At tisdag, juni 24, 2008 3:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha. Med barn i huset blir det aldrig långtråkigt!

Kram på dig, underbaraste Snäckan.

 
At tisdag, juni 24, 2008 5:53:00 em, Blogger Kottemor said...

Myra: Tom gräsklippning eller en dag med hemmasemester blir ju rena äventyret;)
Lycka o ha dem, tänk så mkt skratt man annars hade gått miste om:)

 

Skicka en kommentar

<< Home