onsdag, juni 25, 2008

Kreativitet

Jodå.
Inte kunde mamman vara tråkig.
Jag är ju som jag är av en anledning.
Det finns ju att brås på.
Så vi fikade på vedbodstaket:)

Men då jag gav kottarna fingret tog de och mormor
hela handen och på ngt sätt lovade jag dem att de
skulle få bygga en koja där uppe...
Faktiskt en ypperlig plats.
Och jag älskade kojor själv när jag var liten:)
...behöver man bygglov tro?
Det är så många regler när man är vuxen...

Krativiteten flödar med de här semesterfirarna.
Mormodern fick på kvällskvisten för sig att inreda
den lilla skafferidel vi har i vedboden.
Jag höll på att slå ihjäl mig där jag gick lite lagom
trött i egna tankar och fann att baksidan förvandlats
till en brädgård.
Allt hanns inte med, men en liten trivsam trasmatta har
redan lagts på plats:)
Mormor lovar dock att skicka bild när det är klart.


Kreativ var även lillsonen...
Mitt kära fikonträd.
Ajajajaj, jag blir så sur på hnm!
Han VET att han inte får.
Det visste han redan innan han så flitigt tog
saxen med sig ut i trädgårdslandet under gårdagen.


Trumpetblomman.
Eller den föredetta trumpetblomman.
Alla blommor avklippta.


Nej jag ser inte på fotboll ikv.
Jag skall krypa ner i min stora säng och sussa sött.
...lite behov av att samla styrka.
Sååå skönt det ska bli:)

5 Comments:

At torsdag, juni 26, 2008 9:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

Kreativitet är a och o!

Hoppas du är utvilad nu. Och att drömmarna var ljuva.

 
At torsdag, juni 26, 2008 9:54:00 fm, Blogger MissyElliot said...

Åh, kojor är härliga. Vi har en liten skogsdunge precis utanför trädgården och där blir det till att bygga en koja, har stora lilla killen bestämt....
:-)
(Har tyvärr ingen vedbod, annars hade det varit toppen!)

kramiz

 
At torsdag, juni 26, 2008 10:22:00 fm, Blogger Kottemor said...

Kim: Ytliga drömmar, huvudvärk idag, attans. Men tack:)

MissyElliot: Kojor är ett måste för barn, det allra roligaste är ju att bygga dem!:)

 
At torsdag, juni 26, 2008 1:45:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej älskade vännen!

Kolla in denna kojan om du inte redan sett den:

http://sydsvenskan.se/sommar/article338746.ece

Helt fantastiskt och kanske ett utflyktsmål? Isåfall vill jag åka med =)

Tänk, ett äventyr kan finnas hemma på vedbodtaket... det är fint tycker jag. Tur att mormor är som hon är =) Ni är underbara!

Vad som inte är lika underbart är att vi inte setts på typ en evighet men du vet att jag har dig å de dina i hjärtat alltid ändå.

Massa kramar, kärlek och god karma till er allihop, era små äventyrare...

 
At torsdag, juni 26, 2008 2:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja, här har det skrivits en del, massor att läsa! Skoj!

Fräckt med koja på taket. Lite annorlunda om man säger så... hehe
Jag hade nog blivit nervös o ha kidzen på taket. Men jag är ju en hönsmamma!

KramKram!

 

Skicka en kommentar

<< Home