tisdag, juni 24, 2008

Myskväll och förhandlingskonst

Efter att mormodern och lillgull varit på fikabesök
på jobbet mitt seglade de vidare på kalajs.
Jag for hem för att hämta stora hjärtat mitt hos polare.

Vi fick en jättemysig kväll på tu man hand.
Lagade mat tillsammans, såg på golf tillsammans,
spelade krocket och mös i soffan:)
Middag för 2, sonen önskade stuvade makaroner och
köttbullar, det fick han såklart.


Tjusigt pynt på bordet hade vi ju också efter lillgulls
klipperier under dagen.



När väl mormoderskapet och lillhjärtat behagade komma
hem från sina festligheter låg stora sonen min och jag
redan till sängs och läste fotbollshistorier.
Lillgull snabbade sig i säng för att höra han med.
Var iväg en liten stund där medans lillhjärtat hoppade
ur kläderna och när jag kom tillbaka och försöker bädda
ner kottarna på sina vanliga sidor så tvärvägrar lillgos.
Han påstår att det helt plötsligt finns monster på hans
sida, närmast dörren och vill absolut ligga invid väggen.
Stora sonen min suckar, säger "okej då" och hoppar över
mig för att byta med sin bråkige lillebror.

Trodde jag ja.
Han har dock en mkt lurig min.......
När jag ser på hnm och frågar vad som står på så ler
han med hela ansiktet och kan bara inte låta bli att
fnissa, det visar sig att han minsann hunnit lura i
sin lillebror att det kan komma monster genom dörren,
enbart av den anledningen att han själv tror att det
komma monster från väggen på ngt sätt...
Så nu fick han sin bror att byta utan att behöva bråka.
Han fnissar där på sin sida under hela sagoläsningen
och så fort jag ser på hnm så ler han lyckligt:)
Båda nöjda och jag fick en överraskande läxa i manipulation;)

Kunde inte låta bli att le jag heller, rackarongar
har man, älskade störtsköna rackarongar;)

3 Comments:

At onsdag, juni 25, 2008 9:10:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan syster yster.
Vi hade det jätte trevligt igår, lilla yrvädret lekte högljutt och glatt med benjamin.
förresten ska jag inte få en blog till min nya lilla flicka snart.? du har ju samlat på dig lite bilder.

pussilikramar på dig.hälsn:
lilla systeryster.

 
At onsdag, juni 25, 2008 9:14:00 fm, Blogger Kottemor said...

Syster yster min: SJÄLVKLART!!!
Oh men naturligtvis!!;)
Att jag inte gjort det redan liksom:)
FYI Blogg startas ikväll, ikväll är jag hemma, imorgon är jag hos dig:) Puss på dig älskade lilla knubbisen min;)

 
At onsdag, juni 25, 2008 9:34:00 fm, Anonymous Anonym said...

HAHA.
Jag läste först "fiskbesök".
Men det stod visst "fikabesök".

Du är nog en bra sagotant. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home